قبل از اقدام به پست خارجی به این نکات دقت کنید

تور لحظه آخری-کاماپرس

امروزه، ارسال کالا یا بسته به خارج از کشور دردسرها و نگرانی‌های گذشته را ندارد. با این حال، ارسال بسته به کشور دیگر قوانین مخصوص به خود را دارد و اطلاع از این قوانین باعث می‌شود تا کالا در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون هیچ مشکلی به مقصد برسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ پست، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شرکت‌های پستی، گزینه‌های متنوعی را برای پست خارجی در اختیار فرستندگان قرار می‌دهند و آنها می‌توانند با توجه به نیاز خود، روش‌های مختلفی را انتخاب نمایند. ارسال هوایی، زمینی، دریایی و ریلی از جمله روش‌هایی است که توسط این شرکت‌ها به مشتریان ارائه می‌شود. در ادامه با نکات مهم در زمینه پست خارجی آشنا خواهیم شد.

مدارک مورد نیاز برای ارسال کالا به خارج از کشور

فرستنده باید برای ثبت سفارش خود و ارسال بسته به خارج از کشور مدارکی مانند اصل شناسنامه، اصل گذرنامه و اصل کارت ملی خود را در اختیار داشته باشد. فرستندگان باید توجه داشته باشند که مطابق با ماده 37 قانون مقررات صادرات و واردات، ارسال تمامی کالاهای ساخت داخل که شرعاً و قانوناً ممنوع‌الصدور نیستند و جنبه تجاری ندارند و به یک جریان تجاری تبدیل نمی‌شوند، بدون مطالبه کارت بازرگانی و مجوز بلامانع است.

چه کالاهایی را نمی‌توان به خارج از کشور ارسال کرد؟

برخی کالاها و اجناس به دلیل اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران نمی‌توانند به خارج کشور صادر و یا به داخل وارد شوند. این اجناس شامل اشیاء با قدمت تاریخی و طلا و نقره می‌شود. به علاوه، حمل و نقل برخی کالاها مانند مشروبات الکلی، مواد اشتعال‌زا، مایعات و مواد شیمیایی خطرناک، مواد اعتیادآور، حشره‌کش، سلاح گرم و سرد همواره ممنوع است.

راز آسمان پایتخت

یکی از نکات مهمی که برای پست خارجی باید در نظر گرفت، قوانین کشور مقصد برای ورود و خروج کالا است. به عنوان مثال ورود اجناسی مانند آلو، انجیر، زیتون، بادام زمینی و شاهدانه به کشور ژاپن ممنوع است.

معرفی سرویس‌های حمل کالا

سرویس‌های مختلفی از سوی شرکت‌های پستی برای ارسال کالا به خارج از کشور به مشتریان ارائه می‌شود. در ادامه، این سرویس‌ها به طور خلاصه معرفی می‌شوند؛

فرودگاه تا فرودگاه (ATA): در این سرویس، مشتری باید کالا را تا فرودگاه منتقل کرده و در مقصد نیز، کالا توسط گیرنده دریافت شود.

فرودگاه مبدا تا درب مقصد (ATD): فرستنده باید بسته را تا فرودگاه ببرد و به ماموران پست تحویل بدهد. در کشور مقصد، بسته پستی به درب منزل گیرنده ارسال می‌شود.

درب مبدا تا فرودگاه مقصد (DTA): مامور شرکت پست، بسته را از درب منزل فرستنده دریافت می‌کند و گیرنده باید آن را در فرودگاه مقصد تحویل بگیرد.

درب به درب (DTD): در سرویس درب به درب، بسته از درب منزل فرستنده دریافت شده و به درب منزل گیرنده ارسال می‌شود.

خدمات درب به درب را از چه شرکتی دریافت کنیم؟

شرکت خدمات پستی پستکس، خدمات پست خارجی را از درب تا درب با امکان تایید قطعی قیمت به مشتریان ارائه می‌کند. خدمات پستکس در 202 کشور دنیا پوشش داده می‌شود و چندین شرکت عرضه‌کننده سرویس پست خارجی با پستکس همکاری می‌کند.

تمامی بسته‌هایی که از ایران ارسال می‌شود، ابتدا به کشوری که شرکتی پستی دارای ستاد است ارسال می‌شود. این بسته‌ها پس از ورود به کشور میانی با استفاده از سرویس‌های بین‌المللی مانند FEDEX و DHL به کشور مقصد ارسال می‌شوند. مشتریان می‌توانند پس از بارگذاری عکس کالای مورد نظر در وبسایت پستکس و انتخاب شرکت سرویس‌دهنده، در کمتر از یک ساعت قیمت قطعی پست را از طریق پیامک دریافت نمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : پستکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز