قالیباف مشکل هسته معاملات بورس را حل می کند؟

وزیر اقتصاد در نشست با فعالان بازار سرمایه از دستور خود به قالیباف رئیس جدید سازمان بورس درباره تقویت زیرساخت‌های این بازار خبر داد اما آیا این دستور می تواند مشکل هسته معاملات بورس را در آینده نزدیک حل کند؟

به گزارش کاماپرس، مدتهاست ضعف هسته معاملات بورس موجب اختلالات و اشکالاتی در زمان پیک معاملات می شود و با وجود اعتراض فعالان بازار و وعده های مکرر مسئولان بورس، این معضل کماکان ادامه دارد.

بعد از استعفای شاهپور محمدی از ریاست سازمان بورس ، قالیباف به ریاست این سازمان منصوب شده و یکی از انتظارات فعالان بازار از رئیس جدید این است که مشکل هسته معاملات بورس را در کمترین زمان برطرف کند.

وزیر اقتصاد نیز در نشست اخیر خود را صاحب نظران بازار سرمایه از دستور خود به رئیس سازمان بورس برای تقویت زیرساخت های بازار خبر داد که تعبیر اصلی این دستور حل مشکل هسته معاملات بورس است.

به گزارش ایسنا، دژپسند با تاکید به دستور خود به قالیباف رئیس جدید سازمان بورس مبنی بر تجهیز، تقویت و تکمیل زیرساخت‌های بورس اظهار کرد: از ایشان انتظار داریم در راه اندازی بورس هوشمند و ارتقای زیر ساخت های نرم افزاری بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار تسریع نماید.

راز آسمان پایتخت

در این باره بیشتر بخوانید:

اکنون باید منتظر بود و دید قالیباف برای جلب نظر مسئولان ارشد اقتصاد و فعالان بازار در ابتدای عملکرد خود به عنوان رئیس سازمان بورس، معضل هسته معاملات بورس را به سرعت برطرف خواهد کرد یا خیر.

اولین صندوق (ETF) شنبه آینده به بورس می آید

وی همچنین عرضه‌های سهام دولتی در سال 99 را ادامه دار دانست و گفت: 16 هزار و 500 میلیارد تومان باقیمانده سهام دولت در سه بانک (تجارت، ملت و صادرات) و دو شرکت بیمه‌ای (بیمه البرز و بیمه اتکایی امین) در قالب یک صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با عنوان«واسطه گری مالی یکم»، به زودی عرضه خواهند شد.

دژپسند فروش واحد های این صندوق را از شنبه هفته آینده تا ۳۱ ماه جاری اعلام کرد و گفت: برای تمام خریداران این سهام، ۲۰ درصد تخفیف قایل شده‌ایم که ۱۵ درصد آن نقدی است و ۵ درصد آن به منظور بازار گردانی واحدها، نزد صندوق نگهداری می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز