فیدلیتی بخریم یا تیگو 8؟

لست سکند

در شرایط کنونی و با وجود تحریم‌ها و همچنین ممنوعیت ورود خودروهای خارجی به کشور، حضور خودروهای چینی، تا حدی به بازار خودرو تنوع بخشیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فیدلیتی پرایم و تیگو 8 دو خودرو شاسی بلند محبوب در بازار داخلی محسوب می‌شوند که رقیب یکدیگر نیز به شمار می‌آیند؛ انتخاب و خرید خودروهای چینی با توجه به آپشن‌ها و همچنین امکانات متعددی که دارند، می‌تواند اقدام چالش برانگیزی محسوب شود که نیاز به بررسی دقیقی دارد.

بیشتر از بازار خودرو:

کاماپرس در ادامه به معرفی و مقایسه دو خودرو شاسی بلند فیدلیتی و تیگو 8 می‌پردازد؛

راز آسمان پایتخت

ورود فیدلیتی پرایم و تیگو 8 به بازار

فیدلیتی پرایم یکی از محصولات محبوب و از زیربرندهای چری، یعنی جتور است که در سالهای اخیر، بعنی در سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرد. جتور ایکس 70 در ایران، با نام فیدلیتی و توسط گروه خودروسازی بهمن تولید و روانه بازار می‌شود.

چری تیگو 8 نیز یکی دیگر از محصولات کمپانی چینی چری است که به عنوان اولین شاسی بلند این شرکت، در سال 1396 تولید شد؛ مونتاژ و عرضه این خودرو در بازار ایران توسط گروه خودروسازی مدیران خودرو صورت می‌گیرد.

مشخصات فنی فیدلیتی بهتر است یا تیگو 8 ؟

فیدلیتی در زیر کاپوت خود، به یک پیشرانه 1.5 لیتری با تنفس توربوشارژ مجهز شده است، این خودرو دارای 155 اسب بخار قدرت و حداکثر 230 نیوتن متر گشتاور بوده و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر در ساعت برآورد شده است. ضمن این‌که جعبه دنده فیدلیتی پرایم از نوع شش سرعته دو کلاچه است. فیدلیتی از نظر مصرف سوخت، دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و میزان مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر، 7.6 لیتر است.

در مقابل، خودرو تیگو 8 قرار دارد که با متور 4 سیلندر 16 سوپاپه با 197 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 290 نیوتن در متر تولید و عرضه می‌شود. حداکثر سرعت آن حدود 185 کیلومتر در ساعت برآورد شده و جعبه دنده آن از نوع 7 سرعته دو کلاچه است.

تیگو 8 از نظر مصرف سوخت نیز، با استاندارد آلایندگی یورو 6 و مصرف تنها 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر، خودرو بسیار بهتری نسبت به فیدلیتی است.

طراحی تیگو 8 بهتر است یا فیدلیتی پرایم؟

فیدلیتی برخلاف سایر خودروهای چینی، با خطوط هدفمند و اجزای هماهنگ، از طراحی بسیار زیبا و متناسبی برخوردار است؛ ضمن این‌که فیدلیتی دارای رینگ‌های جذابی نیز در کنار جلوپنجره‌های بزرگ و متناسب و سپرهای اسپرت است که به خوبی مورد استقبال جوان‌ترها واقع شده است.

از نظر طراحی داخل کابین، فیدلیتی پرایم با الهام از الگوهای آلمانی، به یک فضای داخلی شیک و ساده و در عین‌حال زیبا و چشم‌نواز دست پیدا کرده است، داخل فیدلیتی دارای یک نمایشگر تبلتی در بالای کنسول مرکزی بوده، فضای نسبتا بزرگی دارد که حدود 7 سرنشین را در خود جای می‌دهد.

در مقابل فیدلیتی، خودرو تیگو 8، با ابعاد تقریبا بزرگ و چراغ‌های جلو با قاب کوچک و سپر بزرگ، دارای ظاهر پر ابهت و جذابی است. این خودرو در قسمت پشتی نیز از طراحی بسیار زیبا و مدرنی بهره برده و به چراغ‌های تمام ال دی در کنار خروجی‌های کرومی اگزوز برای تزئین در گوشه‌های سپر عقب است.

تیگو 8 در طراحی کابین نیز، به یک غربیلک فرمان از نوع دی کات در کنار یک صفحه نمایشگر بزرگ تمام دیجیتال در پشت فرمان برای اطلاعات رانندگی مجهز شده است. این صفحه نمایشگر به صفحه نمایشگر نصب شده بر روی کنسول مرکزی که برای سرگرمی است، به شکل یکپارچه و سراسری چسبیده و ظاهری پیشرفته و مدرن به آن بخشیده است.

تجهیزات و امکانات رفاهی چری تیگو 8 و چری فیدلیتی

فیدلیتی پرایم از نظر امکانات رفاهی به عنوان یک خودرو پیشرفته و لوکس در کنار سایر محصولات چینی، به امکانات رفاهی متعددی مجهز شده است که از جمله آن می‌توان به سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو، ترمز پارک برقی، سیستم فرمان برقی، نمایش لحظه ای فشار باد تایرها، سیستم هوشمند ورود بدون کلید، تثبیت کننده سرعت خودرو، دوربین 360 درجه ، اتو لایت، سان روف پانوراما، سیستم تشخیص مانع، سیستم روشنایی مشایعت تا درب منزل و درب صندوق عقب با قابلیت تشخیص مانع اشاره کرد.

تیگو 8 نیز از این نظر، به مانند سایر خودروهای چینی، بسیار خوب عمل کرده و از امکانات متعددی بهره می‌برد؛ از جمله این تجهیزات می‌توان به مواردی چون کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای ایمنی برای زانوها، سیستم ترمز ضدقفل ABS، توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمک حرکتی خودرو در سربالایی و سرپایینی در بخش ایمنی اشاره کرد.

تیگو 8 همچنین به دوربین 360 درجه، سنسور پارک، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها، سیستم هشدار نقاط کور، ترمز پارک برقی، چراغ های مخصوص روز، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سنسور باران، چراغ های تمام LED و استارت دکمه‌ای مجهز شده است.

قیمت فیدلیتی و تیگو 8

فیدلیتی در حال حاضر در بازار در دو نسخه 5 نفره و 7 نفره به فروش می‌رسد که به ترتیب یک میلیارد و 200 و یک میلیارد و 250 میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند؛ ضمن این‌که قیمت فیدلیتی 5 و 7 نفره در کارخانه 844 و 859 میلیون تومان است.

در مقابل، چری تیگو 8 ، در حال حاضر در کارخانه در حدود یک میلیارد و 711 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه بهمنمدیران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

20 دیدگاه برای “فیدلیتی بخریم یا تیگو 8؟

  1. رضایی گفته:

    از بس از تیگو ۸ تعریف کردی دلم هواش کرد من یه تیگو ۵ مدل ۹۵ دارم که خیلی ازش راضی ام و یک پراید ۹۹ دارم که از بس قیمتش روزی یک ملیون بالا میره بردم تو اتاق خواب رو تشک پارکش کردم حالا دو دلم گفتم حالا چند روزی صبر کنم پراید و بفروشم یه تیگو ۸ بخرم حالا استخاره میکنم و تصمیم میگیرم میدونم جواب استخاره هم اینه که عجله نکنم چون پراید تا چند سال دیگه دوسه تا تیگو ۷_۸_۹ و ده خواهد شد

  2. کیان بهرامی گفته:

    در کنار این خودروها و این قیمت‌های نجومی، خودروی جک اس ۵ که تقریبا بیشتر این امکانات رو در خود دارد فقط طراحی داخلیش کمی ساده تر میباشد ولی یک خودروی با شتاب قدرتمند جادار و بازار خوبی دارد و از همه مهمتر اینکه قیمتش تقریبا نصف فیدلیتی و یک سوم تیگو ۸ میباشد که با الباقی پول خرید این دو خودروی گران، میتوان یک خودروی سواری دیگر هم تهیه کرد و دو خودروی خوب و صفر کیلومتر همزمان داشت که افراد بیشتری از خانواده استفاده کنند. بنظرم پرداخت یک میلیارد و هفتصد و…. برای یک خودروی چینی بی دلیل است.

  3. بهاالدین گفته:

    قیمت تیگو ۸ زیر ۶۰۰ میلیونه در کشورهای همسایه . چرا اینقدر به ملت ما ظلم‌ میشه ؟ در صورتی که حقوق و دستمزد ملت ایران هم از همه کشورهای جهان پایینتر است .

  4. عبدخدا گفته:

    سلام.واقعافیدلیتی یاتیگو بالاترازصدمیلیون تومان ارزش ندارندماشینهای چینی شباهت زیادی به اسباب بازی بچه ها داردوپرایدارزش واقعی اش بایستی زیرده میلیون تومان باشد

  5. مجتبی رحمتی گفته:

    سلام به نظرمن نسبت به قیمت این دوتا ماشین، KMC X7 گزینه بهتریه، جک تو این چند سال امتحان خودشو پس داده.

  6. حسین گفته:

    سلام خودروهای چینی نسبت به محصولات وطنی قابل مقایسه نیستند و یک لاستیکشون می ارزه به وطنی ها .توی چینی ها هم تیگو ۸ هم از نظر امکانات وهم کیفیت وهم خدمات از نود درصد چینی ها بهتره .تیگو ۸ از جک کا ام سی بهتره .از نظر قیمت که بله همه این خودروها یک سوم قیمتهای فعلی می ارزتد .دوستی که میگه تیگو ۸ صدمیلیون می ارزه احتمالا چیزی از بازار خودرو دنیا و اقتصاد بین الملل نمیداند و فقط جوگیر شده ویک چیزی پرونده

    • رجب گفته:

      خوب صد ملیون بیشتر نمیارزه ،،اقای اقتصاد دان بین الملل،،ندزدنت،یه،وقت،با،این،هوش،سرشارت،،جوگیر نشو،،و بیا پایین،،

  7. مهران گفته:

    ممنوعیت واردات و حمايت از صنايع داخلی یه جوک خنده دار بیش نیست. این حمایت از صنايع چینی هست ولاغیر. این حمایت باعث شده ماشین چینی بی کیفیت با قیمت دوتا سانتافه به فروش برسه.
    علی برکت الله
    جیب اقایان کی پر میشه خدا میدونه…

  8. خیری گفته:

    چطور و با چه رویی فیدلیتی ۱۲۵۰ را با تیگو
    هشت ۱۷۰۰ مقایسه می کنید
    فیدلیتی با این قیمت خیلی از تیگو هشت سر تر هستش

  9. رامین گفته:

    فیدیلیتی یا فینگیلی 🤣🤣بابا تورو خدا ماشین توربو نخرید قبلش برید تحقیق کنید آخه فینگیلی هم شد ماشین ضمنا چه تضمینی برای تامین قطعاتش هست .. مدیران خودرو با اونهمه ادعاش تو تامین قطعات و پشتیبانی ماشینهاش مونده این فینگلیی و دینگیلی که خراب بشن و قطعه بخوان که حتما میشن وا ویلا… التماس تفکر

    • امیر گفته:

      کاملا درست گفتی دوست عزیز من 5 سال هست جک دارم و قطعاتش یکم سخت گیر میاد و نمایندگی هم به قیمت بنز حساب میکنه خلاصه که درسته ماشینهای چینی بهتر از داخلی ها هستند اما شما پول قطعات بنز رو خرج ماشینهای چینی میکنید
      البته که انتخاب با خود ما هست و فقط کافیه نخریم تا هم کیفیت خودرو داخل افزایش پیدا کنه و هم قیمت چینی ها به ارزش واقعی برسه و هم ماشینهای باکیفیت خارجی وارد بشه
      باور کنید به همین راحتی فقط نخرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز