هرآنچه باید درباره شاسی بلند جدید فیدلیتی بدانید

لست سکند

گروه خودروسازی بهمن موتورز پس از عرضه کراس اوور محبوب دیگنیتی در بازار، آخرین محصول خود را که یک SUV یا همان شاسی بلند بزرگ و جادار است، با نام فیدلیتی روانه بازار کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بهمن موتورز این شاسی بلند جادار خود را که اکنون در نمایندگی 747 میلیون تومان قیمت گذاری شده را نخستین بار در دو نسخه 5 سرنشین با قیمت 655 میلیون و 7 سرنشین با قیمت 670 میلیون عرضه کرد. این خودروی محبوب گروه بهمن که نسخه داخلی همان جتور X70 است، به انواع آپشن‌ها و امکانات رفاهی مجهز شده است. همچنین فیدلیتی با توجه به امکانات و مشخصات فنی آن، قیمت معقول و مناسبی دارد.

کاماپرس در ادامه این مطلب نگاهی به مشخصات فنی و ظاهری این خودروی بهمن موتورز دارد؛

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مشخصات فنی فیدلیتی

کراس اور تقریبا بزرگ و جادار بهمن موتور دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری از نوع توربو شارژ است. فیدلیتی 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. ضمن این‌که این پیشرانه همان موتور چهارسلیندر موجود در محصولات چری تیگو است.

فیدلیتی با نزدیک به 1570 کیلوگرم وزن و 2720 میلیمتر فاصله بین دو محور، دارای حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت است و خودروی چالاکی محسوب می‌شود. همچنین مصرف سوخت در این خودرو حجم باک 55 لیتری و استاندارد آلایندگی یورو 5 بصورت ترکیبی 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر است.

فیدلیتی چه امکانات و تجهیزاتی دارد؟

بهمن موتور در فیدلیتی نیز به مانند دیگنیتی در زمینه امکانات رفاهی بسیار خوب عمل کرده و این خودرو از آپشن‌های جذابی بهره می‌برد. از جمله امکانات قابل توجه این خودرو می‌توان به صفحه نمایشگر لمسی به همراه بلوتوث، سیستم مولتی مدیا، 8 بلندگو و شارژ وایرلس تلفن همراه اشاره کرد.

در زمینه ایمنی نیز این خودرو دارای امکانات متعددی چون سیستم هشدار دهنده انحراف از خطوط، سیستم نمایش فشار باد تایرها، ثبیت کننده سرعت خودرو، سیستم تشخیص مانع، کیسه هوای راننده و سرنشین و کیسه هوای جانبی است. همچنین فیدلیتی مجهز به یک دوربین 360 درجه و دوربین دنده عقب است که پارک کردن خودرو را بسیار ساده می‌کند.

در موارد ایمنی یکی از ویژگی‌های مهم هر خودرو، ترمزها هستند. فیدلیتی مجهز به انواع ترمزهای ABS (جلوگیری از هرزگردی چرخ ماشین)،  EBD (تقسیم نیروی ترمز بین چرخ‌ها) و همچنین انواع سیستم‌های کنترل پایداری مانند سیستم سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی  سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو، ترمز پارک برقی و سیستم توقف خودکار است.

از امکانات رفاهی جذاب این خودرو همچنین سیستم فرمان برقی، صندلی راننده و سرنشین برقی به همراه گرم کن، پوشش چرمی صندلی‌ها، برف پاک کن با سنسور باران، فرمان چرمی و مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا، استارت دکمه ای و سان روف پانوراما است.

لازم به ذکر است که دو نسخه 7 سرنشین و 5 سرنشین فیدلیتی از نظر ظاهری تفاوتی با یکدیگر ندارند.

طراحی ظاهری فیدلیتی

با توجه به طول 4735 و عرض 1900 و ارتفاع 1710 متری این خودرو، این خودرو یک خودروی تقریبا بزرگ و قدبلند محسوب می‌شود. ضمن این‌که خط‌های طراحی شده در بدنه و اندازه گلگیرها و درهای آن سبب شده تا خودرو کمی بزرگ‌تر هم به نظر بیاید.

طراحی داخلی فیدلیتی

نسخه 7 نفره این خودرو دارای سه ردیف است که ردیف اول آن دارای یک کابین نسبتا بزرگ است. در طراحی روکش صندلی‌ها، فرمان، داشبورد و سایر تزیینات آن از چرم مصنوعی استفاده شده است که ظاهری لوکس و شیک به داخل آن بخشیده است. ضمن این‌که بر روی داشبورد این خودرو یک صفحه نمایش مولتی مدیای 10.25 اینچی زیبا نصب شده است.

از ویژگی‌های جذاب در داخل این فیدلیتی، سانروف پانرومای آن است که دارای دو شیشه است. گفتنی است ،فضای کم کابین در ردیف‌های دوم و سوم در نسخه 7 نفره فیدلیتی یکی از معایب این خودرو به شمار می‌آید

رقیبان فیدلیتی در بازار

درحال حاضر خودروهای تازه واردی مثل کی ام سی K7، محصول دیگر همین شرکت با عنوان دیگنیتی پرایم،  چری تیگو 7 و SWM G01 به لحاظ رنج قیمت و مشخصات فنی، رقیب فیدلیتی محسوب می‌شوند.

هرچند فیدلیتی در اولین مرحله پیش فروش توسط بهمن موتور در دو قیمت قطعی و ثابت 655 برای نسخه 5 سرنشین و 670 برای نسخه 7 سرنشین به فروش رسید، در حال حاضر  قیمت این خودرو در نمایندگی 747 میلیون تومان است و در همچنین در بازار آزاد تا نزدیک به 900 میلیون تومان نیز به فروش می‌رسد.

مرتبط با : گروه بهمن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز