فوری – واکنش‌ها به زلزله تهران

لست سکند

وقوع زلزله شدید در تهران، مردم را به کوچه و خیابان‌ها کشاند.

به گزارش کاماپرس، در پی وقوع زلزله در تهران مسئولان با صدور پیام‌ها و انجام مصاحبه‌هایی سعی در کنترل امور دارند.

دستور وزیر کشور برای اعزام تیم‌های امدادی
وزیر کشور در دستوری به استاندار تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران از آنها خواست با سرعت نسبت به ارسال تیمهای مجهز امدادی به منطقه اقدام نمایند.

درخواست فرماندار تهران از مردم: آرامش خود را حفظ کنید
فرماندار تهران گفت: در حال حاضر گزارشی از کانون دقیق زلزله نداریم اما زلزله خفیفی بود. تمامی نیروهای امدادی و مدیریت بحران در امادگی کامل هستند؛ شهروندان تهرانی ضمن حفظ ارامش هوشیاری خود را نیز حفظ کنند.
وی تاکید کرد: شهروندان اخبار را تنها از صداوسیما و رسانه های معتبر دنبال کنند.

هشدار پلیس فتا: به شایعه‌های فضای مجازی توجه نکنید
سرهنگ رامین پاشایی گفت: درخواست ما از شهروندان این است که اخبار مربوط به زلزله رخ داده در تهران را از منابع رسمی پیگیری کرده و به شایعات و اخبار غیرموثق توجه نکنند.
وی از شهروندان خواست که آرامش خود را حفظ کنند و گفت: قطعا پلیس فتا با افرادی که بخواهند آرامش مردم را به خطر بیاندازد برخورد خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

 آتش‌نشانی در آماده‌باش است

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آماده باش این سازمان در پی وقوع زلزله در تهران خبر داد و گفت: تاکنون حادثه‌ای که بر اثر وقوع زلزله در تهران رخ داده باشد گزارش نشده است.
وی گفت: البته با توجه به شدت زمین لرزه در شهر تهران احتمال وقوع حادثه در پی آن کم است، با این حال سازمان آتش نشانی تهران همچون سایر زمان ها در حالت آماده باش است.

آماده باش اورژانس در تهران

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در پی وقوع زمین لرزه در تهران تیم‌های ارزیاب سازمان اورژانس کشور جهت بررسی اعزام شدند. مرکز مدیریت بحران وزارت بهداشت در حالت آماده باش است.
وی افزود: تمامی پایگاه های اورژانس در حالت آماده باش قرار گرفتند و تیم های ارزیاب جهت بررسی شرایط به منطقه اعزام شدند. بر اساس آخرین گزارش های دریافتی ما تا این لحظه مصدومی گزارش نشده است.

با پیام‌رسان‌ها تماس بگیرید

وزیر ارتباطات درست دقایقی پس از وقوع زلزله در توییتر نوشت: به دلیل وقوع زلزله در نزدیکی دماوند ترافیک تماس‌هاس صوتی شهر تهران چند برابر شده است از همین رو از مردم خواست تا برای آزاد سازی کانال‌های صوتی، از امکان تماس با پیام‌رسان‌ها استفاده کنند.

بنابه اعلام آذزی جهرمی در شرایط وقوع زلزله به دلیل تماس‌های مردم با یکدیگر بار ترافیک صوتی بالا ودر مقابل میزان استفاده از اینترنت به شدت کاهش یافته و ترافیک شبکه دیتا و اینترنت پایین‌تر از حد نرمال بود.

ساعت ۴۸ دقیقه و ۲۱ ثانیه بامداد ۱۹ اردیبهشت زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵/۱ ریشتر در مرز استان‌های مازندارن و تهران و در نزدیکی دماوند تهران را لرزاند.

این خبر در حال تکمیل است

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز