فعالان سلامتی بشتابید

این روزها بحث کمیاب بودن دارو، شایع است حتی در سطح فضای مجازی هشتگ‌زنی‌هایی در جستجوی دارو برای بیمارانی که سلامتشان در خطر است دیده می شود و مردم حاضر‌اند تا شهرهای دیگر برای یافتن دارو بروند. اینجاست که همه آرزو می‌کنند کاش یک سیستم منسجم و جامع برای تهیه دارو وجود داشت. داروگ برای همین به وجود آمده است.

چیزی به شروع نمایشگاه اینوتکس نمانده است. نمایشگاهی که بسیاری از ایده های فناورانه و نوآورانه را پوشش می دهد. داروگ امسال هم در اینوتکس خودنمایی می‌کند؛ به همین دلیل بر آن شدیم که در ادامه بررسی کنیم و ببینیم این سامانه دقیقا چه کاری انجام میدهد.

سامانه داروگ؟

سامانه جامع در حقیقت ارائه دهنده خدمات الکترونیکی به فعالان حوزه سلامت است. این سامانه، یک مجموعه جوان متشکل از تیم های مدیریتی، اجرایی و فنی دارد که از سرویس های حرفه ای مشاوره کسب و کار بهره گرفتند تا به اینجا رسیده‌اند.

هدف اصلی داروگ، جلوگیری از هدر رفت دارو به وسیله ایجاد یک پلتفرم اشتراک اطلاعات، برای داروخانه ها و تبادلات دارویی است. این سامانه اطلاعات حوزه سلامت را یکپارچه سازی کرده است و همچنین بسیاری از سامانه های مدیریتی حوزه سلامت را هوشمند سازی می کند.

راز آسمان پایتخت

حرکت رو به جلو

تیم داروگ قصد دارد به زودی سرویس‌های متنوعی ارائه دهد فعالان حوزه سلامت به جای استفاده از سیستم های مختلف از یک سامانه هوشمند برای برطرف کردن نیازهای کاری خود استفاده کنند.

پیشرفت این مجموعه به اخذ مجوزهای لازم وابسته است که یکی از چالش های پیش روی آن تلقی می شود. عدم وجود مجوزهای خاص فعالیت در ساختار مدیریتی و اجرایی در حوزه سلامت و و همچنین عدم وجود حمایت های علمی و پژوهشی از مجموعه های مشابه از دیگر چالش‌های آینده داروگ است.

مانع دیگر این مجموعه نداشتن برنامه ریزی مدون و سازماندهی در سازمان ها و ارگان های دولتی در گسترش خدمات الکترونیک است با این وجود این مجموعه قصد دارد با تکیه بر دانش روز جهانی و ارائه مقالات و بررسی های علمی دقیق و تحلیل شده، از این موانع عبور کند همچنان که تاکنون توانسته از مسئولیت هیچ چالشی شانه خالی نکرده است.

 

مرتبط با : داروگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز