فشار تحریم‌ها به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور

مقاطع فولادی

شرکت فولا گستر آتنا (FGA) در سال 1387 با هدف ساخت مقاطع فولادی توخالی سازه ای (HSS) به شیوه نورد سرد و با جوش الکتریکی ERW ، تحت شماره ثبتی 338669 تاسیس شده و به منظور تامین نیاز بازار، مقاطع HSS را باکیفیت عالی در سایز های متنوع و قطر های متفاوت تولید و به بازار عرضه می کند.

به گزارش کاماپرس، گستره محصولات آتنا شامل لوله و پروفیل های صنعتی HSS در اشکال و ابعاد مختلف ، پاسخگوی نیاز پروژه های ساختمانی، صنعتی و مکانیکی نظیر اسکلت های ساختمانی ، پل سازی ، پالایشگاهها و سکو های نفتی، لوله های انتقال آب و غیره میباشد.

در شرایط فعلی افزایش تورم موجب افزایش شاخص‌های مالی و اقتصادی کشور، کاهش قدرت خرید مواداولیه و همچنین افزایش هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده محصول شده است و قیمت و شرایط تهیه ماده اولیه ورق گرم فولادی از فولادسازان و بورس که درگذشته با استفاده از ال‌سی ریالی داخلی بانکی دوماهه قابل انجام بود در حال حاضر باید به‌صورت نقدی تسویه شده و ماده اولیه موردنیاز دو ماه بعد تحویل می‌شود.

این گفته‌ها بخشی از صحبت‌های مدیرعامل شرکت فولاد گستر آتنا است. وی با بیان مطلب فوق افزود: با اینکه تحریم‌ها به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور فشار وارد کرده و موجب اختلال مقطعی در امر صادرات شده است، اما تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های آمریکا به تولیدکنندگان صدمه می‌زند.

محمد قنبری در خصوص وضعیت کارخانه فولاد گستر آتنا اظهار کرد: این کارخانه در شرق استان ایلام، منطقه سرابله ناحیه صنعتی شباب، با هدف تامین لوله و پروفیل صنعتی و ساختمانی در کشور و صادرات به کشورهای منطقه، خصوصا کشورهای غرب ایران، حاشیه خلیج‌فارس و همسایه‌های حوزه دریای خزر، احداث‌ شده است.

راز آسمان پایتخت

به گزارش دنیای اقتصاد، فولاد گستر آتنا با هدف ارتقای صنعت ساخت‌وساز در کشور و بهبود شیوه ساختمان‌سازی، با اتکا به دانش و تجربه متخصصان داخلی و با استفاده از توان فنی و علمی مهندسان ایرانی موفق به احداث این کارخانه شد که برای تحقق این امر حدود ۲۵ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و ۵۰ میلیارد تومان آورده سهامداران صرف شده است و توانسته با همکاری مدیران استانی ایلام کارخانه آتنا را راه‌اندازی کند. وجود این کارخانه در استان ایلام که ازجمله مناطق کمتر توسعه‌یافته مرزی کشور است توانسته در بهبود وضعیت اشتغال جوانان در این استان نقش داشته باشد و حدود ۷۰ نفر پرسنل شاغل در این شرکت از مهندسان متخصص در کشور هستند که توسط متخصصان داخلی و مهندسان ژاپنی در چند مرحله آموزش‌ دیده‌اند.

وی گفت: همان‌طور که می‌دانید کشور ما روی کمربند زلزله قرار دارد و طی سالیان گذشته به علت رعایت نکردن ساخت‌وساز ایمن و باکیفیت، خسارات جانی و مالی فراوانی در کشور داشته‌ایم و زمان آن رسیده است که با تغییر روش ساخت‌وساز سنتی از این تلفات و آسیب‌های وسیعی که به هموطنان تحمیل می‌شود، جلوگیری کنیم.

از این رو، فولاد آتنا با رویکرد بهینه کردن صنعت ساخت‌وساز در کشور، از ۱۰ سال گذشته روی این ایده تمرکز کرده و امیدوار هستیم بتوانیم با مدرن‌سازی شیوه ساخت‌وساز تحولی چشمگیر در کشور ایجاد کنیم، چراکه استفاده از این مقاطع در سازه‌های فلزی و حتی سازه‌های کامپوزیت (ترکیب‌شده با بتن)، می‌تواند به مقاوم‌سازی در برابر زلزله، کاهش هزینه‌های ساخت و اجرای سریع‌تر پروژه‌ها کمک قابل‌توجهی کند.

این در حالی است که روش‌های سنتی ساخت‌وساز در کشور با هزینه‌های بیشتری همراه است، زمان بسیار بیشتری می‌برد و کیفیت و مقاومت کافی در برابر بارهای جانبی ناشی از زلزله را ندارد تا جایی که هنگام زلزله به‌راحتی فروریخته و حتی فرصت فرار هم به ساکنان نمی‌دهد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فولا گستر آتنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز