فروش وکالتی سهام عدالت آزاد شد

لست سکند

با وجود اینکه  دولت، دستور آزاد شدن فروش وکالتی سهام عدالت را صادرکرده، اما هنوز سازوکار مشخص و روشنی برای این شکل از  فروش اعلام نشده است.

به گزارش کاماپرس؛ چند روز پس از آنکه حسن روحانی به وزیراقتصاد دستور داد تا روند آزادسازی سهام عدالت را در جهت تسهیل شیوه واگذاری برای سهامداران پیگیری کند، خبرهایی از صدور مجوز فروش وکالتی سهام عدالت به گوش می‌رسد. آنطور که رسانه‌ها گزارش داده‌اند، در جلسه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که دیروز با حضور حسن روحانی برگزار شد، وزیر اقتصاد گزارشی در خصوص آزادسازی سهام عدالت ارائه کرد و پس از آن مقرر شد طبق برنامه اعلامی سازمان خصوصی‌سازی، صاحبان سهام با انتخاب یکی از بانک‌ها و مراجعه به آن، ضمن ارائه وکالت‌نامه فروش بتوانند در موعد اعلام شده پول برداشت کنند.

این در حالیست که تا پیش از این پیش از این برخی از سهامداران، به صورت وکالتی سهام را به افراد دیگر فروخته بودند که با هشدار مسولان مواجه شد، اما با اعلام جدید ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، سهامداران فقط می‌توانند وکالت‌نامه فروش سهام عدالت را به یکی از بانک‌ها ارائه دهند. با اینحال بازهم مشخص نیست سهام عدالت با چه سازوکاری به صورت وکالتی قابل برداشت خواهد بود.

جزییات اعلام می‌شود

راز آسمان پایتخت

در همین رابطه؛ حسین فهیمی، سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت، با اعلام اینکه به زودی اطلاعیه‌ای در مورد جزییات طرح منتشر خواهد شد به تجارت نیوز گفته است: چون بسیاری از سهامداران از یک سو به فروش فوری سهام نیاز داشتند و از سوی دیگر دانش بورسی لازم برای فروش سهام در بورس نداشتند رئیس‌جمهور در جلساتی که طی یک هفته اخیر برگزار شد بارها بر فروش آسان سهام تاکید کرد.بنابراین ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور حسن روحانی تصویب کرد که صاحبان سهام عدالت با انتخاب و مراجعه به یکی از بانک‌ها ضمن ارائه وکالت‌نامه فروش قادر به برداشت پول در موعد اعلامی باشند.

گزارشها حاکی از این است که در خصوص فروش وکالتی، برای بانک‌ها تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ابلاغیه‌ای ارسال نشده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز