فروش سهام عدالت با اختیار تام به کارگزاری ها

لست سکند

فروش سهام عدالت در شرایطی از ششم خرداد ماه سالجاری آغاز می شود که در آن مشمولان، حق هیچ اعتراضی درباره سهام انتخابی و به فروش گذاشته شده توسط کارگزاری ها را ندارند .
به گزارش کاماپرس، براساس مصوبه 30 ام اردیبهشت سالجاری، امکان فروش 30 درصد سهام عدالت در بانک ها و 108 شرکت کارگزاری از سه شنبه 6 خرداد، فراهم شده و فرم درخواست فروش هم منتشر شده است اما موضوع این است که براساس مصوبه شورای عالی بورس، کارگزار می تواند سهام را به هر قیمتی که در لحظه فروش در بازار امکان فروش آن وجود دارد، به فروش برساند.
اعطای اختیار تام به کارگزاری ها و سلب اختیار از سهامداران درحالی است که مردم تصور می کردند که خودشان می توانند درباره سهام انتخابی برای فروش، زمان فروش، روش انتخابی و … تصمیم گیری کنند.

نکته مهمی که متقاضیان فروش سهام عدالت باید به آن توجه کنند

در بند هفتم مصوبه شورای عالی بورس اختیار تام به کارگزار و ناظر بازار اعطا شده است تا حق هرگونه اعتراض در مورد سهام انتخابی برای فروش، زمان فروش و روش انتخابی بر مبنای تعداد سهم یا ارزش ریالی سهام، قیمت فروش سهام و هزینه قانونی کسر شده برای فروش سهام سلب شود.
بنا به اعلام بورس پرس، نکته دیگر این است که براساس بند 3 مصوبه مربوطه، کارگزار تنها می تواند 30 درصد از مجموع تعداد سهام شرکت ها یا ارزش ریالی سهام متعلق به فرد را از مجموع سهام به فروش برساند.
پیش از این شاهین چراغی، عضو شورای عالی بورس درصفحه مجازی خود اعلام کرده بود که تمامی شعب ۱۰۸ کارگزار فعال در بورس آماده دریافت سفارش فروش ۳۰ درصد سهام عدالت هستند.
به گفته این فعال بازار سرمایه، فعالان بازار نگران نباشند چون کلیه ۱۰۸ کارگزاری امکان دریافت سفارش را همزمان در تمام شعب دارند، ضمن اینکه شرکت سپرده گذاری مرکزی برای تسهیل فرایند، زیرساخت الکترونیکی را در اختیار تمام کارگزاران قرار می دهد.
همچنین پس از اتمام مهلت اعلام شده در سامانه سهام عدالت از ۱۰ خرداد، بانک ها از طریق کارگزاری‌های خود یا کارگزاری های طرف قرار داد به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب آنها واریز خواهند کرد.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز