فاسد شدن مواد اولیه کارخانه‌های محصولات غذایی با قطعی برق

لست سکند

یک مقام مسئول در تشکل‌های صنایع غذایی کشور با انتقاد از قطع بی برنامه برق ، درباره کاهش تولید و فاسد شدن مواد غذایی هشدار دارد.

به گزارش کاماپرس، صنایع نیز علاوه بر مصرف کنندگان خانگی از قطعی برق دچار مشکلات شدید شده اند و بی برنامه گی، رعایت نشدن جدول قطعی از پیش اعلام شده و خاموشی های طولانی، مشکلات آنها را مضاعف کرده است.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشور در توضیح این مشکلات گفت: قطعی بی‌برنامه و طولانی برق بر مشکلات عدیده صنایع غذایی افزوده و این روزها سرآمد مشکلات شده است .فساد مواد اولیه و توقف تولید از مشکلاتی است که قطعی برق برای صنایع غذایی به دنبال داشته است.

محسن نقاشی با یادآوری اینکه مواد اولیه صنایع غذایی محصولات کشاورزی هستند، افزود: می دانیم که محصولات کشاورزی فسادپذیرند، همچنین هر تغییر دمایی بر کیفیت آن‌ها موثر است. قطعی برق علاوه بر مواد اولیه ترکیباتی که در میانه فرآیند تولید هستند نیز دچار آسیب کمی و کیفی می‌کند.

اثر قطعی برق به زودی در بازار مواد غذایی حس می شود

راز آسمان پایتخت

به گفته نقاشی؛‌ معمولا قطعی برق در واحدهای تولید همراه به قطع آب است و این موضوع مشکلات را مضاعف می‌کند. وی اظهار کرد: آب برای تولید در صنایع غذایی حیاتی است و بدون آن تولید توقف می‌شود.

نقاشی با اشاره به قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، گفت: در ماده 25 این قانون آمده است؛ “در زمان کمبود برق، گاز یا خدمات مخابرات، واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی نباید در اولویت قطع برق یا گاز یا خدمات مخابرات قرار داشته باشند”، اما شاهد آن هستیم که هیچ توجهی از سوی مسئولان به این قانون نمی‌شود.

وی همچنین مسئولان مربوطه را متهم به بی‌توجهی به شعار سال مقام معظم رهبری در خصوص پشتیبانی و رفع موانع تولید کرد. نقاشی پیش‌بینی کرد که در صورت ادامه آشفتگی و بی‌برنامگی در قطعی برق و آب اثرات آن به زودی در بازار مواد غذایی بروز کند. وی همچنین پیش‌بینی کرد: شرایط نابسامان و آشفته بر تعداد واحدهای تولیدی صنایع غذایی که تعطیل شده‌اند، بیفزاید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز