عرضه واکسن کرونا به 100 میلیون نفر تا پایان 2020

لست سکند

دو شرکت‌ مطرح دارویی، در بیانیه ای مشترک از ارائه‌ واکسن کرونا در اکتبر سالجاری میلادی خبر دادند.

به گزارش کاماپرس، از زمان  شیوع ویروس عالمگیر کرونا، دانشمندان و محققان برای کشف واکسن این بیماری تلاش خود را آغاز کردند. هر ازچندی نیز خبر‌های ضد و نقیضی از برخی کشور‌ها، در خصوص دستیابی به این واکسن به گوش می‌رسد.

اما گویا شرکت‌های دارویی آمریکایی و آلمانی Pfizer”” و “BioNTech” به نتایج قابل توجهی دست یافته باشند.

این دو شرکت روز شنبه به اف‌دی‌ای پیشنهاد دادند تا فاز سوم آزمایش واکسن کووید ۱۹ خود را به حدود ۴۴۰۰۰ شرکت کننده گسترش دهند تا با تنوع جمعیت واکسن مذکور را به طور دقیق‌تری مورد بررسی قرار دهند.

رقم هدف اولیه این آزمایش ۳۰ هزار شرکت کننده بود؛ شرکت‌ها در بیانیه مشترکی اعلام کردند انتظار دارند تا هفته آینده شمار داوطلبان با افزایش ۱۴ هزار نفری به ۴۴ هزار نفر برسد.

راز آسمان پایتخت

این توسعه پیشنهادی همچنین به شرکت‌ها امکان می‌دهد افراد ۱۶ ساله و افراد مبتلا به بیماری مزمن، اچ آی وی، هپاتیت C و هپاتیت B را ثبت نام کنند.

تولیدکنندگان دارو برای تولید یک واکسن ایمن و موثر که در ماه ژوئیه متعهد شده‌اند باید اطمینان حاصل کنند که آزمایشات بالینی بزرگتر آنها شامل مجموعه‌های مختلفی از داوطلبان خواهد بود.

توزیع احتمالی واکسن کرونا در اکتبر

به گزارشی که در پایگاه خبری بهداشت‌نیوز منتشر شده است، جان یانگ، مدیر ارشد بازرگانی “Pfizer”  در جلسات دادرسی کنگره آمریکا در ماه ژوئیه گفت: «تنوع در آزمایشات بالینی برای Pfizer در اولویت است و با توجه به اینکه کووید ۱۹ به طور متناسب بر جوامع رنگی در ایالات متحده تأثیر گذاشت این تنوع در  جمعیت بسیار مهم است».

اگر این مطالعه موفقیت آمیز باشد، شرکت‌ها می‌توانند اوایل ماه اکتبر تأییدیه واکسن مذکور را دریافت کنند و آن  را در مسیر تأمین حداکثر ۱۰۰ میلیون دوز تا پایان سال ۲۰۲۰ و ۱.۳ میلیارد تا پایان سال ۲۰۲۱ قرار دهند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز