عرضه مدل جدید اسپکتروم آنالایزر توسط «پارس الکترونیک»

لست سکند

شرکت پارس‌ الکترونیک از عرضه اسپکتروم آنالایزر مدل DSA705  به بازار خبر داد.

به گزارش کاماپرس بنا بر اعلام پارس الکترونیک ، این شرکت با معرفی مدل جدید اسپکتروم آنالایزر مدل DSA705  در خصوص مزایای آن نوشت: این محصول با پهنای باند 500 مگاهرتز با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و دقت اندازه گیری بسیار بالا توسط شرکت ریگول تولید شده است به دلیل استفاده از تکنولوژی IF  در این دستگاه ، زمان اسکن و سرعت اندازه گیری بسیار ارتقا پیدا کرده است.

از جمله مزایای این محصول:

  • محدوده رنج فرکانس ۱۰۰KHZ up to 500MHZ
  • رنج RBW با حساسیت ۱۰۰ هرتز
  • قابلیت تکنولوژیIF
  • قابلیت مدولاسیون AM, FM
  • ساخت کمپانی :ریگول Rigol
  • دارای ۳ سال گارانتی

اسپکتروم آنالایزر یا تحلیل‌گر طیف از پرکاربردترین تجهیزات تست و اندازه‌گیری و آنالایزر سیگنال  است که پارامتر‌های مربوط به دامنه سیگنال‌های الکتریکی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

اسپکتروم آنالایزرها به‌عنوان مرسوم‌ترین ابزار تحلیل یک سیگنال در حوزه فرکانس، با اندازه‌گیری‌های دقیق در حضور نویز و خطای کم، می‌توانند کمک بسیاری به کاربران رشته مخابرات، محققین این عرصه و کلیه نهادها و سازمان‌های نظارتی و اجرایی ارتباطات رادیویی کشور کنند.

راز آسمان پایتخت

انواع اسپکتروم آنالایزر

دستگاه اسپکتروم آنالایزرها از منظر ساختمان داخلی به دو دسته کلی آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند. در مدل های قدیمی‌ با استفاده از فیلترهای آنالوگ و سپس نمایش در صفحه مدرج، مانند اسیلوسکوپ‌های قدیمی، نمایش طیف فرکانسی سیگنال را انجام می‌دادند.

این نوع از اسپکتروم آنالایزرها را به سبب استفاده از فیلتر هیتروداین به همین نام نیز می‌شناختند. اما امروزه با توسعه علم پردازش سیگنال‌های دیجیتال، فیلتر هیتروداین با محاسبات سریع FFT دست به دست هم دادند تا پردازش دیجیتال سریع و کارآمدی را در انواع جدیدتر اسپکتروم آنالایزرها برای کاربر فراهم کردند.

این نوع دستگاه ها از نظر کارکرد نیز دو دسته‌بندی دارند. در نوع جارویی یا Sweep آن با بهره‌گیری از فیلتر میان‌گذر IF، سطح طیف را جهت دریافت اطلاعات سیگنال جارو می‌کند، سپس با عبور سیگنال از فیلتر ویدئو، نمایش فرکانسی سیگنال روی صفحه نمایش دستگاه انجام می‌شود.

کاربرد اسپکتروم آنالایزر

این نوع از دستگاه ها در طراحی انواع تقویت کننده ها ،فیلترها ، آنتن ها و سیستم های مخابراتی به کار می رود و همچنین در حوزه تست انواع نویزهای محیطی و تجهیزات مخابراتی نیز به کار می رود از این دستگاه در تعمیر سیستم های بیسیم ، ریموت ها، ماکروفرها، مودم مخابراتی و موبایل ها نیز استفاده می گردد.

اگر یک فیلتر در آزمایشگاه ساخته‌اید، پروژه‌ای برای تحویل به دانشگاه دارید، می‌خواهید محصولی مخابراتی را به تولید انبوه برسانید، کیفیت خطوط ارتباطی بی‌سیم را بررسی کرده و خطاهای آن را برطرف کنید، و یا بر روی سیگنال‌های رادیویی شناخته‌شده اطراف نظیر GSM و LTE تحقیق کنید، یک اسپکتروم آنالایزر اصلی‌ترین نیاز شماست.

 

 

مرتبط با : پارس الکترونیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز