عرضه سهام ایمیدرو در بورس لغو شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با وجود آن که رئیس سازمان خصوصی سازی از عرضه سهام ایمیدرو در بورس در صورت موافقت دولت سخن گفته بود یک مقام مسئول در این سازمان از امکان ناپذیر بودن این واگذاری خبر داد.

به گزارش کاماپرس، ایمیدرو بزرگترین سازمان توسعه ای بخش معدن و صنایع معدنی ایران به شمار می رود و دارایی های عمده ای در معادن و شرکت های بزرگ صنایع معدنی در اختیار این سازمان است. بعد از عرضه اولیه شستا، اخباری مبنی بر عرضه اولیه ایمیدرو نیز شنیده می شد و علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی نیز در آن مقطع از انجام مقدمات واگذاری این سازمان خبر داد و اعلام کرد در صورت تصویب دولت، ایمیدرو تا پایان تابستان بورسی می شود. با این حال یک مقام مسئول در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ، عرضه سهام ایمیدرو در بورس را امکان ناپذیر دانسته است.

ایمیدرو  قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست

امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که واگذاری ایمیدرو از دستور کار دولت خارج شده است، اظهار کرد: این سازمان مشمول شرکت‌های سود ده و زیان‌ده بوده و از جنبه حاکمیتی دارد بنا بر این واگذاری سهام آن به سادگی امکان‌پذیر نیست.

راز آسمان پایتخت

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو بیان کرد: بر این اساس، سازمان توسعه و نوسازی معادن دارای قانون مصوب مجلس است پس ایمیدرو جایگاهی قانونی داشته و وظیفه توسعه این بخش را بر عهدا دارد. این به معنای آن است که این سازمان ذات دولتی داشته و نمی‌توان آن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

شایان ذکر است مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل پیشین ایمیدرو نیز در زمان تصدی این سمت، بارها از واگذاری دارایی های این سازمان در زمان دولت های نهم و دهم که تحت عناوین مختلف انجام شده بود، انتقاد کرده و این امر را مختل کننده وظایف ذاتی این سازمان دانسته بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز