عرضه اولیه یک شرکت از گروه پتروشیمی در چهارشنبه هفته جاری

تور لحظه آخری-کاماپرس

یک مقام مسئول در شرکت فرابورس از احتمال عرضه اولیه یک شرکت از گروه پتروشیمی در چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش کاماپرس، در حالی که سرمایه گذاران بورسی در انتظار خبر عرضه اولیه سهام شرکت زر ماکارون در روز چهارشنبه هفته جاری بودند به نظر می رسد زرماکارون این هفته نیز به بازار سرمایه نخواهد آمد و شانس شرکت های دیگر از جمله یک شرکت از گروه پتروشیمی برای حضور در بورس بیش از سایر شرکت ها است.

این احتمال از آنجا قوت گرفته است که امروز یک مقام مسئول در شرکت فرابورس با اشاره به در دست اقدام بودن درج نماد پتروشیمی ارومیه اظهار کرد: احتمال دارد عرضه اولیه این شرکت پس از درج نماد، چهارشنبه این هفته انجام شود.

پتروشیمی ارومیه ؛ اولین تولیدکننده کریستال ملامین در ایران

افسانه اروجی معاون بازار شرکت فرابورس خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در صورت درج نماد جدید، پذیرش و عرضه اولیه را انجام دهیم و فعلا پیگیر پذیرش و عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه هستیم. بنابه اعلام بورس پرس به گفته اروجی احتمال دارد عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه پس از درج نماد، چهارشنبه این هفته انجام شود.

راز آسمان پایتخت

پیش از این مدیرعامل شرکت پترول از عرضه اولیه سهام پتروشیمی ارومیه حداکثر تا آخر خرداد سال جاری خبر داده بود اما این عرضه در حالی که تیرماه به نیمه رسیده هنوز انجام نشده است.

رسول اشرف زاده، مدیرعامل شرکت پترول اواسط خردادماه با اعلام خبر آمادگی عرضه اولیه شرکت پتروشیمی ارومیه گفته بود: در حال حاضر با انجام مراحل اداری و کاری و همکاری مثال‌زدنی سازمان بورس و همه ارکان آن، به زودی نماد معاملاتی این شرکت عرضه خواهد شد.

شایان ذکر است هم اکنون پتروشیمی ارومیه از ظرفیت تولید سالانه 4.4 هزار تن کریستال ملامین، 40 هزار تن سولفات آمونیوم و 50 هزار تن اسید سولفوریک برخوردار بوده که خوراک این مجتمع پتروشیمی اوره، آمونیاک و گوگرد است این شرکت اولین تولید کننده کریستال ملامین در ایران است و از نظر ظرفیت دومین تولید کننده کریستال ملامین با کیفیت عالی در کشور است.

احتمال انجام 2 عرضه اولیه 

نکته قابل توجه این که معاون سازمان بورس نیز با قطعی اعلام کردن عرضه اولیه سهام یک شرکت در چهارشنبه هفته جاری به ایرنا گفته است: چهار شرکت، آماده عرضه اولیه در بورس هستند که عبارتند از «شرکت زرماکارون»، «شرکت لیزینگ پارسیان»، «تامین سرمایه امین» و «تامین سرمایه تمدن».

گودرزی درباره شرکتی که قرار است برای روز چهارشنبه در بورس عرضه شود اشاره کرد و افزود: هنوز شرکتی که قرار است برای روز چهارشنبه در بورس عرضه شود مشخص نشده اما در اطلاعیه‌ای رسمی آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

بر این اساس به نظر می رسد این چهارشنبه شاهد عرضه یک شرکت در بورس و یک شرکت در فرابورس باشیم.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “عرضه اولیه یک شرکت از گروه پتروشیمی در چهارشنبه هفته جاری

  1. سعیدخان گفته:

    سلام
    زرماکارون چندماهِ همه ی مردم ایران رو سرکار گذاشته حالا آخرشم می بینی (مثل عرضه اولیه وپویا) کارگزاری ها زدوبند میکنندو هیچ سهمی به کدبورسی ها نمیدند اینو واسه این گفتم که از هرکسی که دارای کدبورسی بود و پول درکیف پول سهامداریشون هم تامین کرده بود نگرفته مثل من،خیلی از اینجور عملکردها دربورس ناراضی ام خواهشن اول زیرساختهارو درست کنید که درچنین مواقعی که مشکل عرضه اولیه رخ میدهد عدالت و مسلمانی رو بجا بیاورید.دل ما کدبورسی دارها به همین عرضه اولیه های شرکتها خوشه.

  2. اسماعیل گفته:

    دوست عزیز من عرضه اولیه وپویا خریدم اگه شما نتونستین بخرین دلیل این نمیشه که هیچکس نتونسته بخره

  3. یه نفر گفته:

    حالا به ماهم رسید همچین دندون گردیم نی مسخره شو در آوردن دامنه هارو محدود میکنن سود میدن 100تا یه تومنی آدم خنده اش میگیره کلا هر جا دولت میاد اونجا از بیخ وبن نابود میشه قبلا آدم کیف می‌کرد عرضه بخره

  4. Dh گفته:

    سلام من تازه کارم سهام وپویا رو الان نمیشه خرید حتما باید عرضه اولیه باشه لطفا یکی راهنمایی کنه؟؟؟

    • ابوالقاسم رخشانی گفته:

      عرضه اولیه برای خرید خود سازمان بورس قیمت پایین میده تا خریدار سود خوبی کنه اما اگه عرضه اولیه نخریدی نگران نباش میشه خرید البته زمان خرید وقتی برات خوبه که ارزش سهام بیاد پایین یا افت قیمت داشته باشه که این هم تحلیل تکنیکال یا بنیادی لازمه بازم بلد نبودی میشه خرید زد ولی با قیمت بالاتر می خری که ممکن سود آنچنانی نکنی(این ها فرضیاته،به حرف منم اعتماد نکن خودت تحقیق کن)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز