حاشیه های لغو عرضه اولیه زر ماکارون

عرضه اولیه زر ماکارون که قرار بود امروز انجام شود در حالی لغو شد که گفته می شود علت آن تغییر قیمت ماکارونی بوده است.

به گزارش کاماپرس؛ در حالیکه قرار بود امروز عرضه اولیه زر ماکارون انجام شود اما این عرضه در بورس به تعویق افتاد. افزایش قیمت ماکارونی توسط سازمان حمایت، دلیل به تعویق افتادن عرضه اولیه زر ماکارون بود. روز گذشته سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت مصوب برای فروش ماکارونی و اسپاگتی را بین ۴۳ تا ۴۴ درصد افزایش داد. بر این اساس بسته‌های ۵۰۰ گرمی ماکارونی از چهار هزار تومان به پنج هزار و ۷۵۰ تومان رسید و سود عملکرد زر ماکارون را شش درصد افزایش داد. قیمت بسته‌های ۷۰۰ گرمی ماکارونی از پنج هزار و ۲۵۰ به هفت هزار و ۸۰۰ تومان رسید و باعث افزایش ۵۵ درصدی سود زر ماکارون شد. بسته‌های ۹۰۰ گرمی ماکارونی هم از شش هزار و ۸۰۰ تومان به ۹ هزار و ۷۵۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرد که باعث سودآوری دو درصدی برای زر ماکارون می‌شود. همچنان افزایش قیمت مصوب ماکارونی فرمی از چهار هزار و ۴۵۰ تومان به شش هزار و ۴۰۰ تومان، باعث افزایش ۱۰ درصدی سود زرماکارون شد.

حاشیه های لغو عرضه اولیه

لغو عرضه اولیه زر ماکارون البته حاشیه هایی هم داشت و احتمالا تنها به دلیل آن افزایش قیمت ماکارونی نبوده است. از جمله مسائلی که ممکن است روی این موضوع تاثیر گذاشته باشد برآورد سود این شرکت در سال جاری در مقایسه با سال گذشته بوده که از نظر کارشناسان بورس این سود چندان منطقی نبوده است.
نگاهی به وضعیت سود زر ماکارون با سرمایه 1600 میلیارد ریال نشان دهنده اختلاف میزان سودآوری در سالهای اخیر است.

آریاک سفر

گزارش سود سالهای اخیر این شرکت نتایج جالبی را نشان می دهد:
سود سال 95: 17 ریال،
سود سال 96: 12 ریال
سود سال 97: 59 ریال
سود سال 98: 1438 ریال بوده است.
پیش بینی سود سال 99 در ارزشگذاری: 3050 ریال است.

نکته جالب در صورت های مالی اختلاف میزان سودآوری سال 95 و 96 و 97 نسبت به 98 است که سود این شرکت به یکباره افزایش داشته است.
این در حالیست که اختلاف سود سال 98 و پیش بینی سود سال 99 شرکت نیز بسیار قابل توجه است.
انتهای پیام

مرتبط با : زرماکارون
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “حاشیه های لغو عرضه اولیه زر ماکارون

  1. Ahmad گفته:

    بنظر بنده هیچکس نباید زرماکارون راخریداری کند اینجوری اینا فکر میکنند چه خبره اینشرکت هم داره بازی خودرو سازیها رادرمیاورد.من منصرف شدم از خرید.

  2. علی گفته:

    ای کلک با این ترفند میخوای کمتر تو عرضه اولیه شرکت کنند تا تعداد سهم بیشتری به هر کد ب سه ولی فایده ای نداره. هر سهمی بخواد باشه تو عرضه اولیه دست کم سه میلیون شرکت می کنند. هر چقدر هم بد باشه لااقل بیست روز یا یک ماه که سوداوری داره. بعدش حالا نخواستی می فروشیش.

  3. حسن گفته:

    چی تغییر نکرده وقتی گندم از 1500 میشه 2500 و ارز دولتیشم برداشته میشه شرکت های که وابسته به ارد هستن چه کاری میتونن بکنن وقتی دولت پشتشون رو خالی میکنه مقصر دولت هست که از شرکت های خصوصی هیچ حمایتی نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز