عرضه اولیه یک شرکت گروه سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در فرابورس

مدیرعامل یکی از شرکت های عضو گروه سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی و زیرمجموعه شستا از عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس در سالجاری خبر داد.

به گزارش کاماپرس، دامنه بورسی شدن شرکت های زیرمجموعه شستا به سرعت در حال گسترش است و به نظر می رسد وعده مسئولان دولتی از جمله رئیس جمهور و وزیر کار مبنی بر شتاب دادن به عرضه سهام شرکت های زیرمجموعه شستا در بورس با جدیت پیگیری می شود. هفته گذشته نیز شاهد عرضه اولیه یکی از هلدینگ های سیمانی بزرگ کشور که از زیرمجموعه های شستا به شمار می رود، بودیم که رکورد مشارکت سهامداران در عرضه اولیه را در بورس شکست.

در تازه ترین تحول مهدی رضایی مدیرعامل فیرمکو از شرکت‌های زیر مجموعه شستا و تابعه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی درباره بورسی شدن این شرکت اظهار کرد: ورود به بازار بورس الزاماتی دارد از جمله این که شرکت‌هایی که ریسک کمتری داشته باشند و حداقل طی 3 سال اخیر صورتهای مالی بهتری داشته باشند و این تضمین را به سازمان بورس بدهند که از لحاظ ثبات در وضعیت پایداری قرار دارند.

اخبار مهم بورس را اینجا بخوانید:

موافقت فرابورس با عرضه سهام فیرمکو

آریاک سفر

بنا به اعلام ایلنا، رضایی افزود: با توجه به حساسیت‌های سازمان بورس شرکت فیرمکو توانسته است موافقت فرابورس برای بورسی شدن را اخذ کند. ضمنا اساسنامه فیرمکو مطابق با اساسنامه مورد قبول سازمان بورس تغییر کرده است.

وی در ادامه افزود: امیدنامه را تنظیم کرده‌ایم. مراحل دیگر اداری‌ نیز در حال انجام است. مجامع مربوطه لازم هم برگزار شده است و بعد از مجمع عمومی سال مالی ۹۸ به صورت جدی پیگیری می‌شود که فیرمکو وارد بورس بشود.

رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا بورسی شدن فیرمکو در سال ۹۹ رخ می‌دهد؟ گفت: بله، در سال ۹۹ این اتفاق رخ خواهد داد و حسن بورس این است که به شفاف‌سازی حداکثری کمک می کند و این اتفاق در فیرمکو رخ داده است.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز