رشد ملایم شاخص بورس با وجود فروش های هیجانی

نگاهی به معاملات انجام شده در بازار سرمایه طی امروز نشان می دهد، فروش های هیجانی سهامداران حقیقی موجب شد شاخص بورس با فشار عرضه مواجه شود ب این حال رشد شاخص به صورت ملایم ادامه یافت.

به گزارش کاماپرس، در پایان معاملات امروز (14 تیرماه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، تحت‌تأثیر رفتار هیجانی سهامداران حقیقی، رشد ملایمی را تجربه کرد و شاخص کل 5 هزار و 919 واحد افزایش یافته و به رقم یک‌میلیون و 618 هزار و 821 واحد رسید.
امروز شاخص کل با معیار هم‌وزن 1994 واحد کاهش یافته و به رقم 464 هزار و 351 واحد رسید.
همچنین ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران هم به بیش از 6 میلیون و 71 هزار میلیارد تومان رسید؛ ناگفته نماند که معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار تهران، بیش از 13.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 2.3 میلیون نوبت معامله و به ارزش 20 هزار و 41 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات،7 هزار و 613 میلیارد تومان

به گزارش فارس، اگر امروز ارزش معاملات فرابورس را هم درنظر بگیریم به رقم 7 هزار و 613 میلیارد تومان می رسیم ، یعنی امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران بیش از 27 هزار و 654 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
کارشناسان می‌گویند اگر تنها 10 درصد از این رقم معاملات روزانه بتواند جذب تولید در شرکت‌های بورسی و فرابورسی شود، این امر موجب رونق تولید می شود، اما مسئولان بورس می‌گویند از معاملات روزانه بورس تنها 10 تا 15 درصد پول جدید بوده و بقیه حاصل دست به دست شدن سهام موجود بازار است.
بنابراین فقط مالکیت عوض می‌ شود و هر روز حدود 2.5 تا 3 هزار میلیارد تومان پول جدید جذب بورس و فرابورس می‌شود که اکنون نوبت مدیران شرکت‌های بورسی و فرابورسی است تا زمینه جذب این پول‌ها به تولید را فراهم کنند.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز