عبور امن کشتی «بورس تهران» از طوفان سهمگین کرونا

لست سکند

در شرایطی که طوفان سهمگین کرونا کلیه بورس‌ها و اقتصاد جهانی را در هم کوبیده و به سقوط سنگین قیمت‌ها و شاخص‌ها در بازار سهام کلیه کشورهای دنیا منتهی شده، کشتی بورس تهران به همراه بازیگران خویش همچنان به مسیر صعودی و توقف‌ناپذیر خود ادامه می‌دهد و اسیر امواج متلاطم و طوفان‌ها نشده است.

هر چند باید از عواقب و عاقبت نه‌چندان خوشایند فعلی قدری ترسید، ولی افزایش شدید نرخ تورم در کشور و انتظارات از عبور تورم به بیش از 50 درصد در ادامه سال جاری، که پیامدهای تلخی چون ریزش سنگین ارزش پول ملی کشور را به‌دنبال خواهد داشت، مردم و صاحبان سرمایه را روانه بورس تهران و قرار گرفتن در پوزیشن خرید قرار داده که تا هر چه زودتر پول‌ها و پس‌اندازهای نقد خود را به برگه‌های سهام شرکت‌ها تبدیل کنند و از آفت افت ارزش پول ملی در امان باشند.

متأسفانه با توجه به وضعیت بد و تلخ پیش آمده، کسری بودجه دولت در سال جاری بسیار سنگین خواهد بود و هوشیاران و پولداران، این سیگنال را به خوبی دریافته و روی به بازارهایی چون بازار سرمایه، بازار طلا و ارز، بازار املاک و مستغلات و … آورده‌اند. به‌طوری که قیمت هر قطعه سکه طلا که چند ماه پیش فقط 4 میلیون تومان بود، اینک سطوح بیش از 6 میلیون و 500 هزار تومانی را تجربه می‌کند.

کارنامه بازار امروز

در بازار امروز شاخص کل متاثر از رشد قیمت‌ها در نمادهایی چون همراه، کویر، پارس، بورس و اخابر با رشد حدود 6594 واحدی روبرو شد. بازار امروز نیز با کمک نقدینگی فعال، رشد مناسبی داشت. متاسفانه عرضه‌های صورت گرفته توسط حقوقی‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار، همچنان به طور قطره‌چکانی و حداقلی است و این امر رابطه عرضه و تقاضا را به نفع تقاضا رقم زده است. امری که مخاطرات سنگینی چون تشکیل حباب در بسیاری از نمادهای بازار را به دنبال داشته است.

راز آسمان پایتخت

بازار از نگاه آمار

شاخص کل 574,020 واحد / میزان تغییر 6594 واحد مثبت / ارزش بازار20,968,067 میلیارد ریال/ ارزش معاملات 60,282 میلیارد ریال/ حجم معاملات 7.612 میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

همراه 589 واحد مثبت / کویر 449 واحد مثبت/ پارس 313 واحد مثبت/حکشتی 275 واحد منفی/ وبملت 258 واحد منفی/ بورس 232 واحد مثبت/ اخابر 221 واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات

وتجارت 1.68 میلیارد سهم/ وبصادر 831.2 میلیون سهم/ بجهرم 363.9 میلیون سهم/ ذوب 342.1 میلیون سهم/ ثفارس 255.8 میلیون سهم

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز