ظاهر قدیمی جدیدترین مرسدس بنز کلاس جی!

لست سکند

شرکت مرسدس بنز به افتخار ساخت ۵۰۰ هزارمین بنز کلاس جی، ظاهری نوستالژیک برای آن انتخاب کرده است. ظاهری که حدود ۴۰ سال پیش روی اولین نمونه‌های این مدل دیده می‌شد.

 

الهام‌بخش ساخت این کلاس جی ویژه، در حقیقت مدل ۲۸۰ جی‌ای (GE 280) است که در اوایل سال ۱۹۸۶ ساخته شد. برای شبیه‌تر شدن به این مدل، بدنه ماشین به رنگ سبز آگاو معروف جی‌ای ۲۸۰ درآمد. جلوپنجره، گلگیر، زه خودرو و دستگیره درها مشکی هستند و برای جلوگیری از آسیب چراغ‌های جلو در برابر سنگ‌ها نیز یک محافظ تعبیه شده است.

چرخ‌های نقره‌ای با تایر ضخیم و چرخ زاپاس و کاور مشکی آن در پشت ماشین، یادآور نسل‌های گذشته کلاس جی است. مرسدس برای تقلید از چراغ‌های راهنمای جلو از نوعی پلاستیک کهربایی چشمگیر استفاده کرده است.

حتی فضای داخلی خودرو نیز به سبک گذشته طراحی شده است. روکش صندلی‌ها درست مانند نسخه ۱۹۸۶ دارای پارچه شطرنجی هستند. روی دستگیره در نیز امضای ۵۰۰ هزارمین نسخه کلاس جی وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

این مدل برای نخستین بار در سال ۱۹۷۹ معرفی شد و در آن زمان تنها ۷۲ تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت داشت. اما امروزه مدل‌های مختلف آن با موتور هشت سیلندر توئین توربو، می‌توانند از ۴۱۵ تا ۵۷۷ اسب بخار قدرت داشته باشند. همچنین سیستم تعلیق جلو و بدنه ماشین پیشرفت قابل‌توجهی داشته است.

اشتیاق مرسدس برای تولید کلاس جی نشان می‌دهد خط تولید این مدل به این زودی‌ها متوقف نخواهد شد. این شرکت همچنین تولید نمونه برقی آن در سال آینده را نیز تایید کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : مرسدس بنز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز