طراحی مدرن آشپزخانه با کابینت پلی اورتان

کابینت پلی اورتان-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

کابینت پلی اورتان، یکی از زیباترین گزینه ها در طراحی یک آشپزخانه نئوکلاسیک و مدرن است. نحوه تولید کابینت پلی اورتان با ظاهر فریبنده و شیک خود به این صورت است که نماها و درب های کابینت بعد از حکاکی با دستگاه سی ان سی و اجرای طزح های مدرن یا نئوکلاسیک بر روی آنها، در محیطی کاملا عاری از گرد و غبار و ایزوله، رنگ پلی اورتان در چندین مرحله بر روی نماها و درب‌ها پاشیده می‌شود.

به گزارش کاماپرس، کابینت‌ پلی اورتان در برابر ضربه و خراش مقاومت بالایی داشته و در نتیجه برای استفاده در آشپزخانه‌ها کاربرد زیادی دارد. کابینت‌های پلی اورتان با توجه به رنگ استفاده شده در ساخت آن‌ها ممکن است مات یا براق باشند.

این گزارش به بررسی نکاتی درباره استفاده از کابینت‌ پلی اورتان در طراحی آشپزخانه پرداخته است.

کابینت پلی اورتان-کاماپرس

طرز ساخت کابینت پلی اورتان

کابیت‌های پلی اورتان ممکن است از چوب ، ام دی اف با روکش چوب و یا ام دی اف ساده ساخته شوند که امروزه به دلیل قیمت بالای چوب، ام دی اف به عنوان ماده اصلی در ساخت این نوع کابینت محسوب می‌شود. در مرحله اول، یونیت‌ها و درهای کابینت‌، آماده‌ و در مرحله بعدی قسمت‌های طرح‌دار به وسیله ابزار و دستگاه سی ان سی ایجاد می‌شود. سمباده‌زنی چوب یا ام دی اف برای از بین بردن سطوح ناصاف و با هدف یکدست و صیقلی کردن سطح انجام می‌شود.

راز آسمان پایتخت

یکی از مزیت‌های کابینت‌های پلی اورتان، تنوع رنگ است که دامنه وسیعی از انتخاب را در اختیار افراد قرار می‌دهد. متقاضیان می‌توانند رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنند و در این مرحله، رنگ به عنوان زیرساز استفاده می‌شود. در مرحله آخر باید مواد پلی اورتان در چند مرحله بر روی نماهای کابینت پاشیده شود که یکی از زمان‌برترین مراحل ساخت آن محسوب می‌شود. پلی اورتان متشکل از مواد شیمیایی هاردنر و رزین است که در منافذ چوب نفوذ کرده و باعث افزایش مقاومت آن می‌شود.

انواع کابینت پلی اورتان

ظاهر ساده، شیک و مدرن از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این کابینت‌ها است. هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ برای این کابینت‌ها وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند کد رنگ مورد نظر خود را سفارش دهند. ظاهر لوکس طرح‌های ظریف کابینت‌های پلی اورتان کلاسیک، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. در این سبک عموما از ام دی اف های با روکش چوب استفاده می‌شود تا درنهایت، حس چوب را در آشپزخانه ساری کند. البته باید در نظر داشت که این مدل برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب و ایده‌آل است. در بیشتر موارد، کابینت‌های کلاسیک دارای ظاهر مات بوده، ولی امکان سفارش کابینت‌های کلاسیک براق و دارای رنگ پولیش نیز وجود دارد.

کابینت‌ پلی اورتان نئوکلاسیک شباهت زیادی با نمونه‌های کلاسیک دارد؛ با این تفاوت که ظاهر آن‌ ساده‌تر است و طرح‌های کم‌تری دارد. در طراحی کابینت‌های پلی اورتان نئوکلاسیک معمولا از رنگ‌های شاد و تند استفاده نمی‌شود و بیشر از رنگ‌های موقر و خنثی استفاده می‌شود. از مزیت‌های کابینت‌های نئوکلاسیک، قابلیت استفاده آن‌ها در آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ است.

کابینت‌های مدرن به عنوان محبوب‌ترین نوع پلی اورتان شناخته می‌شود که دارای ظاهر بسیار ساده و خلوتی بوده و تزئینات و طرح اضافه‌ای ندارند. در بسیاری از موارد ممکن است کابینت‌های مدرن به صورت بدون دستگیره طراحی شود. کابینت‌های پلی اورتان مدرن دارای بیشترین تنوع رنگی بوده و کاربران طیف انتخاب متنوعی از رنگ‌های خنثی تا رنگ‌های جیغ و شاد دارند. همچنین باید در نظر داشت که هیچ محدودیتی در استفاده از این کابینت‌ها در آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ وجود ندارد.

کابینت پلی اورتان-کاماپرس

مزایا و معایب کابینت های پلی اورتان

دوام و ماندگاری زیاد و مقاومت در برابر خط و خش و رطوبت به عنوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کابینت‌های پلی اورتان شناخته می‌شود. حتی در صورت خراب شدن و از بین رفتن رنگ پلی اورتان، امکان تعمیر و اصلاح آن وجود دارد. تنوع رنگ و مدل‌های مختلف باعث رضایت کاربران با سلایق مختلف شده است؛ چرا که هیچ محدودیتی در انتخاب طرح و رنگ آن وجود ندارد.

قیمت بالای کابینت‌های پلی اورتان، یکی از مهم‌ترین معایب آن‌ها است که باعث می‌شود بسیاری از افراد از خرید آن منصرف شوند. با توجه به ظرافت‌ها و حساسیت‌هایی که در ساخت این نوع کابینت وجود دارد، لازم است که مراحل رنگ‌آمیزی به طور تخصصی و با مهارت زیادی انجام شود تا نتیجه نهایی ایده‌آل و بی‌نقص باشد.

کابینت پلی اورتان-کاماپرس

سفارش کابینت پلی اورتان درجه یک از “ماهرچوب”

ماهر چوب طراح و تولیدکننده مجری انواع کابینت کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن با متریالهای هایگلاس، ممبران، پلی اورتان و انزو است. این مجموعه همچنین به عنوان یکی از تولید کننده های مطرح  و تخصصی انواع در‌های کابینت ممبران و درب کابینت پلی اورتان است. تیم این مجموعه متشکل از بهترین و حرفه‌ای‌ترین طراحان آشپزخانه است و متقاضیان در صورت لزوم می‌توانند از مشاوره‌های تخصصی آنان بهره­مند شوند. ماهر چوب همه فعالیت‌ها و خدمات طراحی، تولید، تحویل و نصب را انجام می‌دهد و افراد می‌توانند برای پروژه‌های بازسازی آشپزخانه نیز از خدمات آن استفاده کنند. با خرید از این مجموعه میتوانید کابینت آشپزخانه و کمد خود را به صورت مستقیم از کارخانه تهیه کنید.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس https://www.maherwood.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن همراه 09129563606 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ماهرچوب
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز