ضمانت نظم و دقت در هر کسب و کار با نرم افزار حضور و غیاب

چندی پیش که هنوز پای انواع نرم افزار حضور و غیاب پیشرفته به ادارات و شرکت‌ها باز نشده بود، مدیران منابع انسانی از روش‌هایی مانند کارت حضور و غیاب استفاده می‌کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار فن آوری و تکنولوژی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حضور و غیاب، یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای سنجش بازدهی و عملکرد کارمندان است، اما به شیوه‌های سنتی گاهی با مشکل مواجهه می‌شود. مثلا ممکن است افراد به جای یکدیگر کارت بزنند یا کارت خود را گم کنند. از سوی دیگر دستگاه های حضور و غیاب با هزینه های بالا، پس از مدتی با استهلاک رو به رو می‌شوند و نیاز به جایگزین شدن دارند. در حالی که نرم افزارهای حضور و غیاب روز به روز امکانات جدیدی ارائه می‌دهد، پیشرفته‌تر می‌شوند و قابل ارتقا هستند. نرم افزارهای حضور و غیاب حتی به صورت آنلاین نیز می‌توانند نظم این مسئله را بالا ببرند. در ادامه سیستم حضور و غیاب بیشتر معرفی خواهد شد؛

سیستم نرم افزار حضور و غیاب را بشناسید

حضور و غیاب یک راهکار دیرپا برای ثبت و ضبط زمان تردد کارمندان است. این سیستم، تردد و حضور را مستند می‌کند و در نهایت، یک گزارش به مدیران منابع انسانی ارائه می‌‌دهد. نرم افزار حضور و غیاب، مواردی مانند میزان مرخصی، تعیین کارکرد دقیق، ماموریت و اضافه‌کاری، انواع شیفت‌ها و تقویم کاری را ثبت کرده و تحت پوشش قرار می‌دهد. این موضوع باعث ایجاد چشم‌انداز نوینی نسبت به منابع انسانی می‌شود.

راز آسمان پایتخت

تاخیر و غیبت همواره مذمت شده است و تقریبا همه از آسیب‌هایی که این کار ممکن است به کسب و کار بزند، آگاه هستند. بنابراین یکی از راه‌ حل‌های استقرار نظم در محل کار، استفاده از نرم افزار حضور و غیاب است. درواقع، توسعه کسب و کار فقط در تعداد پرسنل زیاد و … خلاصه نمی‌شود، بلکه استفاده از این روش‌های به روز است که کسب و کار را ارتقا خواهد داد.

سرمایه‌گذاری با تجهیزات مدرن

برخی مدیران معتقدند که تا زمانی که دفتر حضور و غیاب یا شیوه‌های سنتی دیگر وجود دارد چرا باید برای تهیه نرم افزار حضور و غیاب هزینه کنند؟ اما باید بدانند که تهیه نرم افزار حضور و غیاب نه تنها هزینه اضافه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود؛ چراکه نرم افزار حضور و غیاب، ضمن پیشگیری از هدر رفتن سرمایه‌های شرکت با محاسبه دقیق عملکرد کارمندان به عملکرد کارمندان نظم می‌دهد. همچنین با پیشگیری از اتلاف وقت و انرژی، عملکرد کارمندان و در نتیجه سازمان را به میزان قابل توجهی ارتقا می‌دهد. بنابراین نباید تهیه این نرم افزار را به منزله یک هزینه در نظر گرفت و باید به شکل یک سرمایه گذاری طولانی مدت که نتایج مثبتی برای سازمان به همراه دارد به آن نگاه کرد.

کدام نرم افزار حضور و غیاب بهتر است؟

فینتو نرم افزار حضور و غیاب قابل اعتمادی ارائه می‌دهد. به طوری که مدیران با نرم افزار حضور و غیاب آنلاین فینتو می‌توانند بدون نیاز به هیچ دستگاهی به راحتی تردد و حضور و غیاب را کنترل کنند. درواقع فینتو این امکان را می‌دهد که در هر کجا و در هر زمان و با هر وسیله‌ای، ورود و خروج پرسنل خود توسط مدیران قابل مشاهده باشد.

از سوی دیگر، در این نرم افزار می‌توان شیفت‌ها را شخصی‌سازی کرده و انواع شیفت‌های ثابت، چرخشی، ساعتی و شناور را تعریف کرد. علاوه بر این، امکان تعریف سیاست‌های کاری متعدد برای تردد، مرخصی و اضافه کاری هم وجود دارد. به طوری که مرخصی استحقاقی و استعلاجی نیز با این نرم افزار قابل مدیریت است.

 

همچنین می‌توان سقف مرخصی پرسنل را تعریف و میزان مرخصی استفاده شده و مانده مرخصی هر شخص را به تفکیک ماه یا سال مشاهده کرد. از دیگر امکانات این نرم افزار، قابلیت تعریف انواع سطح دسترسی است که باعث صرفه جویی در زمان نیز می‌شود، چراکه با اختصاص دسترسی به مدیرگروه‌های مختلف، پرسنل هر گروه زیر نظر وی قرار می‌گیرند. امکان یکپارچه سازی با حقوق و دستمزد فینتو باعث چابکی و تسهیل امور شرکت می‌شود. تعریف چارت سازمانی، ارسال پیام به پرسنل و امکان مدیریت دورکاری نیز از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار هوشمند است.

انتهای پیام

مرتبط با : فینتو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز