صنایع غذایی گلها ؛ از بسته‌های نمک تا سبد کاملی از ادویه‌جات

صنایع غذایی گلها-کاماپرس
لست سکند

صنایع غذایی گلها اولین دارنده گواهی یکصد سال قدمت در ایران از یونسکو است. این مجموعه فعالیت خود را از زمان جنگ جهانی توسط علی کریمی تفریشی، با بسته‌بندی مواد غذایی شروع کرد.

کاماپرس در ادامه به معرفی این شرکت و محصولات آن می‌پردازد؛

* علی کریمی تفرشی، پدربزرگ صنایع گلها، برای تامین مواد غذایی مورد نیاز، ارزاق عمومی  را به صورت بسته‌بندی‌های کوچک به مردم عرضه می‌کرد. وی پس از جنگ، عرضه ادویه‌جات و عرقیجات ایرانی را به عنوان شغل خود انتخاب کرد. او برای اولین بار ادویه‌جات را به جای دوک‎‌های قیفی، در نایلون‌های یک طرف دوخت روسی بسته‎‌بندی کرد و نام گلها را روی بسته با شابلون حکاکی کرد.

* فعالیت نسل اول تا سال 1345 به صورت سنتی ادامه پیدا کرد و بعد از آن رضا کریمی تفریشی، دستگاه‌های دست دوم آلمانی، فعالیت بسته‌بندی نمک و ادویه‌جات را به صورت نیمه‌صنعتی گسترش داد. مهدی کریمی تفرشی، به عنوان نسل سوم مدیریت مجموعه را از سال 1380 به عهده گرفت.

صنایع غذایی گلها-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

* صنایع گلها در حال حاضر بیش از هزار و 500 نیروی کار، و 350 نوع محصول متنوع دارد. از محصولات آن می‌توان به انواع آرد، ادویه، ادویه آسیابی، سویا، ژله، پودر کیک، نوشیدنی، شکر، خشکبار، رشته، سبزیجات خشک، سوپ‎ها و غذاهای نیمه آماده و حبوبات اشاره کرد. این محصولات در بسته‌بندی‌های متنوع سلفون، جعبه، قوطی‌های پلاستیکی و فلزی عرضه می‌شوند. گلها مبتکر سویای ریزدانه در ایران است و استاندارد عرضه این محصول را دارد.

* محصولات گلها به کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه، کانادا، استرالیا، تاجیکستان و گرجستان صادر می‌شوند.

* طبق آمار سایت فروش محصولات گلها، جوش‌شیرین، ماش، جو دو سرپرک، پودر سیر و باقلا زرد از پرفروش‌ترین محصولات گلها هستند. با عضویت رایگان در سایت، امکان خرید اینترنتی، دریافت در درب منزل، پرداخت اینترنتی یا پرداخت در محل و برخورداری از تخفیفات ویژه برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌شود. مشتریان با عضویت در بخش گلهالند سایت نیز می‌توانند از آخرین اخبار و محصولات جدید باخبر شوند.

* گلها دارای گواهی ثبت و تایید غذا و داروی آمریکا، گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغل آلمان، گواهینامه تحقیق و توسعه، گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی آلمان، گواهینامه استاندارد ارزش‌گذاری برند آلمان و گواهینامه طلایی ارتقا کیفیت اروپا است.

* روزنامه جهان اقتصاد در سال 1397 اعلام کرد: مرکز تجارت بین‌الملل سازمان همکاری‌های اسلامی که مقر اصلی آن در مالزی است، مهدی کریمی تفرشی را به عنوان یکی از مدیران برتر توسعه کارآفرینی جهان اسلام انتخاب کرده است.

* شرکت گلها در راستای مسئولیت اجتماعی خود از انتشار کتابهایی در حوزه کسب و کار حمایت کرده است. «مدیریت حرفه‌ای کسب و کار موفق»، «مدیر موفق»، «گیاهان دارویی» و «هوش هیجانی برای رهبری» عنوان برخی از کتاب‌هایی است که با حمایت گلها وارد بازار نشر شدند.

* کاربران می‌توانند برای آشنایی بیشتر با پیشینه شرکت گلها و سایر محصولات آن به سایت این شرکت مراجعه کنند.
نویسنده: شیرین غفاری

 

انتهای پیام

مرتبط با : صنایع غذایی گلها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز