20 شرکت بنیاد مستضعفان راهی بورس می‌شوند

لست سکند

در حالیکه 32 شرکت زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در حال حضور صاحب نماد بورسی هستند و در بازار سرمایه حضور دارند، پرویز فتاح، رئیس این بنیاد از ورود 20 شرکت دیگر از زیرمجموعه‌های بنیاد به بورس خبر داد.

به گزارش کاماپرس، فتاح که اوایل اردیبهشت امسال از تلاش بنیاد برای انجام مقدمات عرضه سهام ۱۶ شرکت سودآور این مجموعه به بورس خبر داده بود، حال تعداد شرکت‌ها را به 20 رسانده است. این در حالی است که بنیاد مستضعفان طی سال 98 تنها دو شرکت جنرال مکانیک و دوده صنعتی فام را وارد بازار سرمایه کرد.

حضور شرکت‌های غذایی بنیاد در بورس
حمیدرضا شیران، مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی بنیاد مستضعفان در دومین هفته اردیبهشت امسال از حضور فعال 5 شرکت از 8 شرکت این هلدینگ در بورس خبر داد و گفت: از مجموعه شرکت‌های هلدینگ صنایع غذایی، 2 کارخانه فعال در حوزه نوشیدنی و یک کارخانه فعال در حوزه لبنیات در بورس حضور دارند و اطلاعات مالی آن‌ها به صورت شفاف در سایت کدال درج شده است.

وی تاکید کرد: جذب شیر کارخانجات لبنیاتی بنیاد از سال گذشته تاکنون حدود 30 درصد افزایش پیدا کرده است و تا پایان سال 99 تولید مستقیم شرکت به حدود 700 تن خواهد رسید که با عملیاتی شدن این برنامه، ظرفیت تولید شرکت نزدیک به 90 درصد رشد خواهد کرد.

مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی بنیاد مستضعفان با تاکید بر وضعیت مناسب شرکت‌های قندی این بنیاد در بورس تصریح کرد: 2 شرکت قندی بنیاد، حجم قابل قبولی شکر را خریداری کردند به طوری که برخلاف بسیاری از کارخانجات مشابه که صرفا تولید فصلی دارند، این 2 شرکت تا پایان سال، روزِ بدون کار نخواهند داشت.

راز آسمان پایتخت

شیران از برنامه کارخانه قند شیروان برای کشت پاییزه چغندرقند خبر داد و افزود: این کارخانه طی 2 بازه زمانی 2 ماهه به تولید شکر از چغندر کشت شده در داخل مشغول است و در سایر ماه‌ها نیز شکر‌های وارداتی خریداری شده را تسویه خواهد کرد. این در حالی است که قند شیروان حدود 18 هزار تن یعنی 3 برابر سال گذشته اقدام به واردات شکر تسویه نشده کرده است که تاثیر بسزایی در تامین نیاز مردم به شکر و سوددهی کارخانه دارد.

حضور در بورس با شعار شفافیت
پرویز فتاح پیش از این، درباره هدف بنیاد از واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه‌اش در بورس گفته بود: ارتقای هر چه بیشتر شفافیت، برخورداری از تامین مالی از طریق بورس و استفاده از سرمایه‌های جدید در توسعه فعالیت‌ها و بهره‌مندی بخش بیشتری از مردم از عواید فعالیت اقتصادی شرکت های بنیاد، از جمله اهداف و پیامدهای حضور شرکت های بنیاد در بازار بورس است.

او بر اراده جدی بنیاد مستضعفان در حضور حداکثری شرکت‌های‌ زیرمجموعه‌اش در بازار سرمایه تاکید کرده بود. بنا به اعلام فتاح، برای هر شرکت بنیاد که قابلیت عرضه سهام در بورس را داشته است یک برنامه عرضه سهام تهیه شده و اجرایی شدن این برنامه توسط هلدینگ‌ها و بنیاد به طور مستمر در حال انجام است.

ورود بنیاد به بورس املاک
رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص مشارکت این بنیاد در بورس املاک نیز گفت: تلاش می‌کنیم تا شرکت‌های بنیاد که قابلیت ورود به بازار سرمایه دارند، وارد بازار بورس شوند؛ البته با پیگیری و اصرار ما، دولت و قانون به کمک آمدند تا ما برای عرضه املاکمان در بورس دست به کار شویم. از این رو، با راه اندازی بورس املاک، بنیاد مستضعفان هرقدر بتواند، املاکِ در اختیارش را در بورس املاک عرضه خواهد کرد.

به این چهار مطلب لینک مرتبط داده شود:
عرضه سهام ۱۶ شرکت سودآور بنیاد مستضعفان در بورس
۵۰ شرکت پربازده بورس از ابتدای سال ۹۹
۱۴ شرکت سودآور برتر بورس تهران در یک ماه اخیر
۵ شرکت سودآور برتر فرا بورس در نیمه مردادماه ۹۹

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ 20 شرکت بنیاد مستضعفان راهی بورس می‌شوند

  1. موسی گفته:

    پس چرا غبهنوش و زدشت و بپیوند فقط از مردم بیچاره دزدی می کنند.بنیاد صاحب نداره که گوش بازار گردان متخلف سینا بهگزین را بگیره که خودش سهامدار جای دیگه است و این سهم ها را به خاک وخون کشیده عمدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز