شروین حاجی پور چطور وارد دنیای موسیقی شد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شروین حاجی پور نام آشنایی است که به‌تازگی‌ و پس از جشنواره گرمی بر روی زبان‌ها افتاد. شروین حاجی پور که به شروین شهرت دارد، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز محبوب ایرانی است که با خواندن ترانه «برای…» مشهور شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فرهنگ و رسانه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شروین حاجی پور ، برنده جایزه گرمی 2023، یکی از چهره‌های محبوب ایرانی در حوزه موسیقی است که نخستین بار با برنامه تلویزیونی عصر جدید شناخته و به‌صورت حرفه‌ای وارد دنیای موسیقی شد. این چهره محبوب چندی پیش جایزه جشنواره گرمی امسال را در دسته‌بندی بهترین ترانه برای تغییر اجتماعی از آن خود کرد. شروین همچنین توسط مجله تایم به‌عنوان یکی از 100 شخصیت تاثیرگذار جهان انتخاب شد.

کاماپرس در ادامه به معرفی این خواننده محبوب و فعالیت‌های هنری او می‎پردازد.

شروین حاجی پور کیست؟

شروین حاجی پور، در 10 فروردین 1376 در شهر بابلسر مازندارن و در یک خانواده چهار نفره متولد شد. شروین از همان ابتدای کودکی علاقه زیادی به موسیقی و سازها داشت؛ به‌طوری که از هشت سالگی آموختن ساز ویولن را شروع کرد و از دبیرستان و در دوران نوجوانی به‌صورت جدی وارد عرصه موسیقی شد. با وجود این، شروین در دانشگاه مازندران به تحصیل رشته اقتصاد مشغول شد. در طول سال‌های دانشگاه نیز عضو کانون موسیقی دانشگاه مازندارن بود و موسیقی را دنبال می‌کرد. او در دانشگاه ساخت موسیقی‌ تئاترها را بر عهده داشت.

راز آسمان پایتخت

شروین و عصر جدید

شروین در ادامه فعالیت‌های هنری خود در فصل اول برنامه تلویزیونی عصر جدید شرکت کرد و به اجرای قطعات مختلفی پرداخت که مهم‌ترین آن‌ها قطعه تمام من بود. او به‌خاطر این اجرای زیبا از هر چهار داور برنامه رای سفید گرفت. ضمن این‌که آریا عظیمی‌نژاد، آهنگساز و داور برنامه عصر جدید، به‌صورت ویژه از صدا و کار متفاوت شروین تعریف کرد و گفت«ما کمتر فردی را داشته‌ایم که هم آهنگ بسازد، هم بخواند و هم ترانه و شعر بسراید. »

با وجود این‌که شروین در فصل یک عصر جدید به مرحله نهایی راه پیدا نکرد، موفق به کسب بیشترین آرای مردمی در این برنامه شد. شروین پس از مدتی در 26 خرداد سال 1398، در مرحله دوم عصر جدید، مجددا ترانه بسیار زیبایی را اجرا کرد که در شبکه‌های اجتماعی بیش از 20 میلیون بار بازدید داشت.

سبک موسیقی شروین کدام است؟

شروین حاجی پور فعالیت هنری خود در عرصه موسیقی را با سبک پاپ آغاز کرد. با این حال، او در سبک موسیقی فولک و سنتی نیز تجربیاتی داشته است. او در حال حاضر به سبک ویژه خود در اجرای موسیقی رسیده است. از جمله قطعات زیبایی که شروین در این آزمون و خطاها اجرا کرده، قطعه ترکه «کوچه لر» است.

شروین حاجی پور و ماجرای گرمی

شروین حاجی پور مدتی قبل قطعه‌‌ای به‌نام برای را براساس توییت‌های اعتراضی مردم در شبکه‌های اجتماعی اجرا و در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. این ویدئو در مدتی کمتر از سه روز، بیش از 50 میلیون بار دیده شد. این ترانه به‌قدری محبوب شد که شروین حاجی پور در شصت و پنجمین دوره جشنواره گرمی موفق به دریافت جایزه بهترین ترانه تغییر اجتماعی برای این قطعه شد.

کارنامه هنری شروین حاجی پور

شروین حاجی پور تقریبا تمام آثارش را خودش آهنگسازی کرده و ترانه‌های خودش را اجرا می‌کند، او در برنامه عصر جدید در این ارتباط گفته بود که نمی‌تواند با شعر یا ملودی‌ای که دیگران برایش می‌سازند ارتباط برقرار کند.

شروین تاکنون 33 آهنگ، 3 موسیقی متن، 5 نماهنگ را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است. هرچند او نزدیک به 48 آهنگ منتشر نشده نیز کار کرده است. شروین بعد از شرکت در برنامه عصر جدید، قطعه معروف «شاید بهشت» را به‌صورت رسمی در تمامی پلتفرم‌ها منتشر کرد. از دیگر آهنگ‌های رسمی او پس از این برنامه می‌توان به «چمدون»، «حسود»، «لاله را دیدن»، «رفیق»، «مثل تو»، «بهار اومد» و غیره اشاره کرد. پس از موفقیت درخشان او در جشنواره گرمی، دیگر آهنگ‌های شروین مانند «بعدِ ما» و «چشماتو ببند» نیز در فضای مجازی بسیار معروف شد.

آهنگ‌های شروین را از کجا پیدا کنیم؟

برای دسترسی به تمام تک آهنگ‌ها و آثار شروین حاجی پور، می‌توانید به وبسایت موزیکفا مراجعه کرده و فقط با چند کلیک آهنگ مورنظر خود را دریافت کنید. ضمن این‌که وبسایت موزیکفا مجموعه جذابی از انواع پادکست‌ها و موزیک ویدئوها را در آرشیو خود گردآوری کرده و با مراجعه به این وبسایت علاوه بر دسترسی به این آرشیو، می‌توانید به جدیدترین اخبار دنیای موسیقی و هنرمندان دسترسی داشته باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : موزیکفا
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز