شروع افزایش نرخ طلا و سکه

لست سکند

قیمت طلا و سکه سرانجام بعد از افت در چند روز متوالی، سرانجام وارد مدار صعودی شد. امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 11 هزار و 300 تومانی نسبت به دو روز پیش، یک میلیون و 134 هزار تومان شد. به گفته کارشناسان توقف کاهش قیمتی دلار عامل اصلی این اتفاق است.

به گزارش کاماپرس، نادر بذرافشان، دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره روند حرکتی بازار طلا در هفته سوم مهرماه اعلام کرد اگر قیمت دلار مجددا کاهشی شود شاهد افت قیمت طلا و سکه بین دو تا سه درصد خواهیم بود. به گفته بذرافشان، طی این هفته در مجموع هر مثقال طلای 17 عیار 70 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار حدودا 16 هزار تومان کاهش قیمت داشته است. ضمن اینکه قیمت هر سکه امامی هم حدودا 340 هزار تومان کم شد.

وضعیت اونس طلا در روز جاری

اخبار بین المللی از بازار جهانی طلا نیز بیانگر این است که امروز قیمت هر اونس طلا نسبت به روز قبل 0.29 درصد کاهش پیدا کرد و به هزار و 788 دلار رسید. در حالی که این فلز گرانبها روز گذشته افزایش چشمگیری را تجربه کرد و به بالاترین سطح قیمتی در چهار هفته گذشته رسید.

راز آسمان پایتخت

تمرکز این بازار در اواسط هفته بر گزارش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه سپتامبر بود که نسبت به ماه اوت، 0.4 درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 5.4 درصد افزایش پیدا کرد. اخیرا خبر افزایش هزینه‌های انرژی و تنگناهای زنجیره تامین در هفته‌های اخیر، معامله گران و سرمایه گذاران را بیشتر بر چشم انداز تورم در ماه‌های آینده متمرکز کرده است. در واقع همین موضوع باعث شده که انتظارات نسبت به افزایش قیمت اونس در آینده بالا رود. بنابراین اکنون سرمایه گذاران بیشتر به نرخ اونس و تغییرات قیمتی آن توجه دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز