شرایط گرفتن گواهینامه موتور + هزینه ها

تور لحظه آخری-کاماپرس

این روزها افراد برای گشت و گذار با موتور باید قوانین مربوطه را رعایت کنند. از جمله اینکه باید گواهی نامه موتور سیکلت را داشته باشند. در واقع دریافت گواهینامه موتور به یک ضرورت تبدیل شده که موتورسواران حتما باید آن را مورد توجه قرار دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دریافت گواهی نامه موتور کمتر هزینه‌تر از گواهی رانندگی با ماشین نیست. یک حساب سرانگشتی از شرکت در کلاس‌هاس تئوری، عملی، انجام انواع آزمایش‌ها و همچنین خرید کتاب مخصوص دریافت این گواهینامه تقریبا به 685 هزار تومان می‌رسد. در حال حاضر اگر موتورسواران بدون داشتن گواهی نامه برای رانندگی به خیابان بروند، احتمالا با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد. اگر هم بدون داشتن گواهینامه دچار سانحه شوند، مشکلات زیادی برای آزاد کردن موتور خود خواهند داشت.

بیشتر از بازار خودرو:

راز آسمان پایتخت

موتورسواران برای دریافت گواهی نامه باید چه مراحلی را بگذرانند؟

موتورسواران برای دریافت گواهی نامه باید 17 ساعت کلاس تئوری بگذرانند. در این مرحله لازم است افراد کتاب مخصوص برای دریافت گواهینامه موتور را هم خریداری کنند. نحوه آزمون برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت، مانند امتحان رانندگی است. بعد از سپری کردن دوره تئوری، نوبت به کلاس‌های عملی موتورسواری است. مهم‌ترین بخش برای رانندگی با موتورسیکلت همین کلاس‌های عملی هستند که فرد به صورت تجربی با رانندگی موتور آشنا خواهد شد.

رانندگی با موتور مانند ماشین به بعضی از آزمایش‌های سلامت جسمی هم احتیاج دارد. از جمله اینکه باید بینایی فرد تایید شود. همچنین مشخص شدن سلامت فرد با انجام آزمایش خون و تعیین گروه خونی وی هم ضروری است. بعد از اتمام همگی این مراحل و در صورتی که فرد دوره عملی را به خوبی پشت سر بگذارد، گواهی نامه موتورسیکلت را دریافت خواهد کرد. در مجموع دریافت گواهینامه کار چندان سختی نیست، ضمن اینکه موتورسواران اصول اساسی رانندگی با این وسیله نقلیه را فرا خواهند گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز