سپرده‌های بانکی مردم در سال 98 چند درصد رشد داشت؟

رئیس کل بانک مرکزی در آخرین مصاحبه خود از میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی در سال 1398 پرده برداشت.

به گزارش کاماپرس، عبدالناصر همتی از رشد سپرده‌گذاری‌های مردم و همچنین، تسهیلات بانکی در این سال خبر داد.

اگرچه این روزها اقبال به بازار سرمایه با افزایش قابل توجهی روبه‌رو بوده و مردم با بیرون کشیدن سپرده‌ها و پس‌اندازهای خود از بانک‌ها به این بازار روی آورده‌اند اما به نظر می‌رسد بانک‌ها در سال 98، سال چندان پررکودی را تجربه نکرده‌اند.

وضعیت سپرده‌های بانکی در سال 98

همتی در رابطه با وضعیت سپرده‌های بانکی می‌گوید: «میزان سپرده های مردم نزد سیستم بانکی در پایان سال 1398 نسبت به پایان سال 1397 با 32 درصد رشد به مبلغ 2.411 هزار ميلیارد تومان (دو هزار و چهارصد و یازده هزار میلیارد تومان) رسید.»

راز آسمان پایتخت

میزان تسهیلات ارائه شده در سال 98

وی همچنین با اشاره به تسهبلات ارائه شده در این سال، اضافه کرد: «میزان تسهیلات پرداختی از سوی نظام بانکی در مدت یاد شده با ۲۶ درصد رشد به مبلغ ۹۷۵ هزار میلیارد تومان در پایان اسفند 1398 رسید.»

چرا حنای بانک‌ها در سال جدید رنگ باخت؟

به عقیده بسیاری از کارشناسان، با توجه به تورم سنگین و شرایط اقتصادی موجود، سود 15 درصدی بانک‌ها دیگر سپرده‌گذاران را اقناع نمی‌کند، بنابراین آن‌ها به دنبال بازارهای جایگزین از جمله بورس، طلا و … می‌روند. به همین دلیل هم از ابتدای سال جاری با حجم عجیبی از مهاجرت از بانک‌ها به بازار سرمایه مواجه هستیم.

این در حالیست که بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه نیز سرمایه‌گذاران تازه‌وارد و ناآشنای بورس را از ریسک‌های بزرگی که منجر است به از بین رفتن سرمایه آن‌ها شود، آگاه ساخته‌اند.

مرتبط با : بانک مرکزی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز