سونی و مایکروسافت در رقابت برای خرید شرکت های بازی سازی!

مجموعه ژاپنی سونی، به منظور افزایش سهم خود از صنعت بازی، شرکت بازی سازی معروف بانجی را خریداری کرد. طبق اطلاعات موجود سونی برای خرید این شرکت تقریبا 3.6 میلیارد دلار هزینه کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از رویترز، بانجی یکی از شرکت‌های بازی معروف دنیا محسوب می‌شود که تاکنون بازی ویدیویی معروفی مثل هیلو را ساخته است. سونی یکی از شرکت‌های تولیدکننده انواع وسایل گیم و پلی استیشن است و این خرید باعث خواهد شد تا یکی از معروف‌ترین شرکت‌های بازی ویدیویی در کنار وسایل بازی سونی قرار بگیرد. بنابراین سونی به دنبال تسخیر بیشتر بازار پرسود گیمینگ و تقویت زیرساخت‌های این بخش است تا توان رقابت با مجموعه‌های معروف همرده‌ خود را داشته باشد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مایکروسافت هم شرکت بازی اکتیوزن بیلزارد را خریداری کرد

اخیرا در یک اقدام مشابه، شرکت مایکروساف مجموعه ساخت بازی‌های ویدیویی اکتیوِزن بلیزارد را خریداری کرد تا میزان سهم خود را از صنعت بازی جهان افزایش دهد. لازم به ذکر است که شرکت مایکروسافت سازنده کنسول بازی اکس باکس است و فروش آن هم تا مدت‌ها از پلی استیشن سونی عقب بود. اما بعد از خرید شرکت بازی اکتیوزن، وضعیت مایکروسافت نسبت به سونی در بخش گیم بهبود پیدا کرد. شاید همین عامل سبب شد تا سونی به فکر افزایش سهم خود از بازار گیمینگ بیفتاد.

طبق آخرین گزارش‌ها، همه گیری ویروس کرونا تقاضا برای بازی‌های ویدیویی را به شدت افزایش داده است. همین امر باعث می‌شود تا دارندگان این شرکت‌ها سود زیادی از صنعت بازی کسب کنند. سونی هم در راستای همین موضوع بانجی را خریداری کرده و براساس اعلام روابط عمومی آن، از این پس این شرکت بازی سازی معروف یک واحد مستقل از گروه سرگرمی و ارتباطات این شرکت خواهد بود که با هیأت مدیره‌ای به ریاست پت پرسون اداره می‌شود.

مرتبط با : سونی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز