سهام های سودآور آبان ماه کدامند؟

لست سکند

یکی از کارشناسان بازار سرمایه اعلام کرده سهام شرکت‌های پتروشیمی که تولیدکنندگان اوره و متانول هستند، قیمت ارزنده‌ای دارند و بهتر است سرمایه گذاران برای خرید، به صورتمالی حسابرسی نشده شش ماهه این شرکتها توجه داشته باشند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از تجارت نیوز، ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه، اعلام کرده که در روزهای آینده گزارش‌های حسابرسی نشده شش ماهه شرکت‌های پتروشیمی منتشر خواهد شد که احتمالا رشد صورت مالی‌های آن‌ها زیاد باشد.

سلمان نصیرزاده، دیگر کارشناس حوزه بورس، درباره رونق این بازار اینگونه اظهار کرده که با قیمت فعلی بازارهای جهانی و دلار نیما مشکلی دیده نمی‌شود و احتمالا در بلندمدت، بدون توجه به چند هفته گذشته بازار، فرصت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری به وجود خواهد آمد.

ابهامات کلان باعث شده تا P به E بازار پایین بیاید. در چنین شرایطی P به E انتظاری و تحلیلی بازار در محدوده شش یا هفت قرار می‌گیرد. با توجه به این موضوع، سهامداران باید به دنبال سهام‌هایی باشند که P به E پنج یا پایین‌تر از آن دارند؛ این سهام‌ها برای سرمایه گذاری جذاب‌تر هستند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

علت سردرگمی بازار بورس چیست؟

در حال حاضر بازار سرمایه به دلیل مشخص نبودن اهداف و برنامه‌های سیاستگذار سردرگم است. اما به تدریج با کاهش هیجانات و مشخص شدن برنامه‌های کلی سیاستگذار، این بازار هم روند حرکتی مشخصی را در پیش گرفته و مانند سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

لازم به ذکر است که بازار بورس آخرین روز کاری مهرماه را هم با افت شاخص به پایان رساند. ضمن اینکه خروج پول حقیقی از این بازار تا چهارشنبه گذشته هم ادامه پیدا کرد. با این حال کارشناسان بورس امیدوار هستند که با توجه به روند مثبت عوامل جهانی موثر بر این بازار و نرخ دلار بار دیگر رونق به این بخش بازگردد. البته همواره توصیه می‌شود افراد با دید بلندمدت به بازار سرمایه وارد شوند و در آن سرمایه گذاری کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز