سهام عدالت فوت شدگان و 2 نکته مهم که وراث باید بدانند

تورهای مسافرتی لحظه آخر

افرادی که وارث سهامداران عدالت فوت شده به شمار می روند باید برای تعیین تکلیف و انتقال سهم متوفی به خود اقداماتی را انجام دهند.

به گزارش کاماپرس، تعداد فراوانی از سهامداران عدالت نتوانستند ثمره این سهام را بچشند چرا که آزادسازی سهام عدالت در زمانی که آنها در قید حیات بودند انجام نشد. اکنون وراث این سهامداران باید مراحلی را برای انتقال سهام فرد متوفی به خود طی کنند.

در این زمینه یعنی انتقال سهام عدالت فوت شدگان به وراث 2 نکته کلیدی وجود دارد که اخیرا محمدرضا پوررضایی مشاور اجرایی سهام عدالت از آن سخن گفته است.

1. انتقال سهام عدالت متوفی به وراث غیرحضوری است

بسیاری از وراث سهامداران عدالت می خواهند بدانند سامانه ای برای تعیین تکلیف و انتقال سهام عدالت فرد متوفی به آنها وجود دارد. آنها باید بدانند این سامانه  راه اندازی شده است و آنها باید ابتدا امور مرتبط با انحصار وراثت را انجام دهند و سپس یکی از وراثین به نمایندگی از سایر وراث با مراجعه به سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات مربوط به انحصار وراثت را بارگذاری می‌کند. در وحله بعد، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت به وراث را انجام می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

2. انحصار وراثت و انتقال سهام عدالت به زودی الکترونیکی می شود

بنا به گفته این مقام مسئول، با نظر به این که فرایند آماده کردن مدارک برای انحصار وراثت زمان بر است و الکترونیکی شدن این فرآیند باعث کاهش زمان و سهولت در فرایند انتقال سهام عدالت می‌شود بنابراین هماهنگی‌هایبین شرکت سپرده گذاری مرکزی، سازمان ثبت احوال و قوه قضایی انجام شده است تا به زودی شاهد الکترونیکی شدن انتقال سهام عدالت باشیم.

برای دسترسی سریع تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز