سمند LX رکورد گرانی هفتگی را شکست/ رشد 7 میلیونی سه خودرو پرتقاضای بازار

بررسی قیمت ها در بازار خودرو حکایت از آن دارد که سمند LX با افزایش قیمت 9 میلیون تومانی رکورد گرانی هفتگی را در بین خودروهای پرتیراژ بازار از آن خود کرده است.

به گزارش کاماپرس، پژو 206 تیپ 2 و تیبا هاچ بک یا همان تیبا 2 به عنوان دو خودرو پرتقاضا و جوان پسند بازار طی روزهای اخیر برخلاف پیش بینی مسئولان اتحادیه نمایشگاه داران با افزایش قیمت 7 میلیون تومانی مواجه شده اند. پژو پارس هم همین قدر گران شده است.

هفته گذشته بود که رئیس صنف نمایشگاه داران پیش بینی کرد قیمت خودروهای پرتیراژ تا عید افزایش نخواهد داشت اما بررسی قیمت ها در بازار حکایت از آن دارد که این پیش بینی درست از آب درنیامده است.

افزایش قیمت خودروهایی همچون پژو 206 تیپ دو و تیبا 2 در بازار درحالی رخ داده است که مدیران عامل دو شرکت ایران خودرو و سایپا در آخرین مصاحبه های خود از افزایش تولید این خودروها خبر داده اند و جو روانی و هیاهوی به راه افتاده توسط شواری رقابت در مورد تغییر فرمول قیمت گذاری خودرو نیز بدون آن که به نتیجه مشخصی منتهی شود، فروکش کرده است.

فعالان بازار خودرو گران شدن خودرو در بازار را منحصر به پژو 206 تیپ 2 و تیبا 2 نمی دانند و بر اساس اظهارات آنها افزایش قیمت شامل خودروهای دیگری از جمله سمند ال ایکس، پژو پارس سال ، پژو پارس TU5  و پراید هاچ بک نیز شده است.

راز آسمان پایتخت

206 تیپ دو ، تیبا 2 و پژو پارس سال 7 میلیون گران شدند

بر اساس گزارش های میدانی از معاملات انجام شده در هفته جاری بازار خودرو ، قیمت پژو 206 که ابتدای هفته گذشته با قیمت 182 میلیون تومان معامله می شد این هفته به 189 میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب پرمعامله ترین خودرو گروه پژو با رشد قیمت 7 میلیون تومانی مواجه شده است.

تیبا هاچ بک نیز که جای خود را در بازار به عنوان خودرویی جوان پسند باز کرده ابتدای هفته گذشته 120 میلیون تومان معامله می شد و این هفته قیمت این خودرو به 127 میلیون تومان رسیده است که رشدی 7 میلیون تومانی را نشان می دهد.

خودروی دیگری که با رشد قیمت مواجه شده پژو پارس سال است که اکنون با قیمت 206 میلیون تومان خرید و فروش می شود و این درحالیست که این خودرو ابتدای هفته گذشته 199 میلیون تومان معامله می شد.

بالا رفتن دسته جمعی انواع سمند از نردبان قیمت

سمند ال ایکس در بین خودروهای پرتقاضا طی یک هفته بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرده چرا که بنا به اظهار فعالان بازار خودرو، سمند ال ایکس ابتدای هفته گذشته 170 میلیون تومان معامله شده اما قیمت این خودرو اکنون به 179 میلیون تومان رسیده است. به نظر می رسد افت قابل توجه قیمت سمند ال ایکس بعد از نزول نرخ دلار به کانال 22 هزار تومان در حال حاضر با بازگشت دلار به کانال های بالاتر – کانال 24 هزار تومان – در حال جبران است و به عبارت دیگر حباب جدیدی در قیمت این خودرو به دلیل افزایش نرخ ارز در حال شکل گرفتن است.

دو مدل دیگر خودروی سمند یعنی سمند EF7 و سمند سورن نیز در این هفته با افزایش قیمت حدود 5 میلیونی مواجه شده اند و اولی به قیمت 199 میلیون و دومی به قیمت 232 میلیون تومان رسیده است.

پراید هاچ بک به دو قدمی تیبا 2 رسید

آخرین خودرویی که در کورس گرانی هفتگی قرار دارد پراید هاچ بک یا همان سایپا 111 است که این روزها به قیمت 125 میلیون تومان معامله می شود در حالی که این خودرو ابتدای هفته گذشته 120 میلیون تومان خرید و فروش می شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سمند LX رکورد گرانی هفتگی را شکست/ رشد 7 میلیونی سه خودرو پرتقاضای بازار

  1. ارش گفته:

    سلام من خودم کارگر ایران خودرو هستم در بینالود نمایندگی توکلی ماشین خریده به مردم میفروشن هرروز ببر تو سوله بیار بیرون هی جابه جا میکنیم صبر کردن تا با قیمت بالا بدن به مردم بعدا میگن ماشین پایین نمیاد این یک نمونه است که من قسم میخورم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز