سمند جدید با موتور XU پلاس تا پایان سال وارد بازار می‌شود

لست سکند

یک مقام مسئول در شرکت (ایپکو) – از شرکت های زیر مجموعه ایران خودرو – از تولید موتور جدید و ارتقا یافته XU تحت عنوان XU پلاس در این شرکت خبر داد و اظهار کرد: این موتور در انواع مختلف خودروی سمند و همچنین خودروی پژو پارس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش کاماپرس، ارتقا موتور خودروهای پرتیراژ داخلی از جمله خودرو سمند و پژو پارس همواره مورد درخواست متقاضیان این خودروها قرار دارد. افزایش قدرت ، سرعت و شتاب  خودرو و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و استهلاک خودرو کمترین انتظار متقاضیان از خودروهای داخلی در شرایط فراهم نبودن امکان واردات خودروی خارجی است.

خودروسازان از مدتها قبل تلاش های خود را برای ارتقا پیشرانه محصولات خود آغاز کرده اند و به نظر می رسد این تلاش ها در حال به ثمر نشستن است.

بر اساس آخرین اخبار، مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) در این خصوص با اشاره به پروژه ارتقای موتور XU برای محصولات ایران خودرو اظهار کرده است:  تا اواخر مهر ماه سالجاری، حدود ۵۰ دستگاه از این موتور در خطوط ایران خودرو مونتاژ خواهد شد و در صورت تکمیل خطوط توسط سازندگان، تا پایان امسال این پروژه به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

کاهش رتبه آلایندگی و مصرف سوخت

راز آسمان پایتخت

مهدی رجبعلی با اشاره به تغییرات و بهبودهای انجام شده در موتورهای XU، اظهار کرد: رتبه آلایندگی این موتور ارتقا یافته و مصرف سوخت آن نیز حدود ۱.۲ لیتر کاهش یافته است. هم چنین توان گشتاور این محصول علاوه بر اینکه بهبود یافته، دارای منحنی یکنواخت تری شده و از حالت قله ای خارج شده است. این اقدام موجب می شود تا قابلیت کاهش مصرف سوخت و لذت رانندگی بیشتر برای محصول ایجاد شود.

اخبار مهم بازار خودرو را بخوانید:

وی با اشاره به نسخه گازسوز این موتور، تصریح کرد: در بهبودهای صورت گرفته، سعی کردیم مشکلاتی که این موتور در حوزه گازسوز داشته را مرتفع کنیم تا هر چه بیشتر به موتورهای پایه گازسوز نزدیک شود.

مدیرعامل ایپکو این را هم گفته است که پنج نمونه از این موتورها در خطوط ایران خودرو تولید و برای آزمون های نهایی آماده شده و این موتورهای ارتقا یافته در محصولاتی مانند سمند و سورن و پژو پارس نصب خواهد شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “سمند جدید با موتور XU پلاس تا پایان سال وارد بازار می‌شود

  1. رضا صالحی گفته:

    حضرت عباسی یه پلاتفرم و یه طراحی داشبورد چیه ک چهل ساله نتونستین یه طراحی شیک انجام بدین .حداقل کاری ک میشه برا یه ماشین کرد .موتورو سیستم های دیگه پیشکش

  2. علیرضا گفته:

    سلام
    آیا این موتور xuپلاس با همون مکانیزم شیم بندی سوپاپها کار میکنه یا مثل پراید یورو۴ تایپیت هیدرولیکه؟؟؟

    • امین گفته:

      یکی مشکل شیم ها باید رفع بشه حالا تایپیت پیشکش کاش همون اسبک رو بذارن که هر چند وقت یبار راحت فیلر بزنیم.مشکل بعدی گرم شدن شدید سرسیلندر بین دو خروجی دود نزدیک بهم و سوختن مداوم واشره و هواگرفتن مداوم سیستم خنک کننده
      حالا واقعا باید دید بعداز سالها مهندسان گرامی اینارو فهمیدن یا بازم همون موتوره با درقالپاق جدید.گشتاور یکنواخت نخواستیم کاری کنید حداقل هر ۶ماه در مکانیکی و تراشکاری نباشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز