سقوط دلار به کانال های زیر 20 هزارتومان از تابستان 1400

لست سکند

گزارش های منتشر شده از تحقیقات یک بانک خصوصی درباره وضعیت قیمت دلار و نرخ تورم حکایت از آن دارد که روند نزولی دلار از تابستان امسال تشدید می شود و شاهد کاهش قیمت این ارز پرتقاضا و سقوط آن به کانال های زیر 20 هزار تومان خواهیم بود.

به گزارش کاماپرس، دلار این روزها بین کانال های 21 هزار تومان و 22 هزار تومان در نوسان است و اخبار سیاسی مختلف همچون مذاکرات وین و اخبار انتخابات به نوسان های دلار دامن می زند با این حال پیش بینی اغلب کارشناسان اقتصادی این است که روند نزولی دلار این ارز پرتقاضا را به کانال های پائین تر هدایت خواهد کرد.

روزنامه همشهری گزارش کرده است که یک بانک خصوصی با ارائه گزارشی از روند متغیرهای اقتصادی ایران پیش‌بینی کرده است: روند رشد اقتصادی در ماه‌های آینده مثبت خواهد شد، نرخ تورم با رسیدن به قله 46.3درصدی در پایان فصل بهار در مسیر کاهشی قرار می‌گیرد و قیمت دلار هم زیر 20هزار تومان آرام خواهد گرفت. پیش‌تر 2 نهاد تحقیقاتی وابسته به دولت، چشم‌انداز تورم در سال‌جاری را تیره‌تر از آنچه بانک خصوصی خاورمیانه تصویر کرده، ارائه داده بودند.

دلار در پائیز و زمستان به کانال 18 و 17 هزار تومان می رود

علاوه بر این در گزارش بانک خاورمیانه آمده است؛ مقایسه پیش‌بینی اردیبهشت 1400با بهمن 99نشان می‌دهد به استثنای فصل زمستان سال گذشته، در همه دوره‌ها سطح نرخ ارز پایین‌تر است و روند کاهش نرخ ارز با سرعت بیشتری تداوم خواهد داشت.

راز آسمان پایتخت

ضمنا این بانک پیش‌بینی کرده که میانگین نرخ ارز در فصل بهار امسال به 21هزار و 100تومان برسد که این روند تا کمی پایین‌تر از سطح 20هزار تومان در فصل تابستان ادامه دارد و در پاییز و زمستان امسال افت نرخ ارز ادامه می‌یابد و نرخ دلار در پاییز و زمستان به‌ترتیب به 18هزار و 600 و 17هزار و 500تومان خواهد رسید. بانک یادشده متوسط نرخ ارز در سال 1401را در محدوده 16تا 17هزار تومان پیش‌بینی کرده است.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز