سقوط دلار ادامه دارد

لست سکند

برخلاف بازار داخلی ارز ایران که معامله گران اشتیاق سیری ناپذیری به گرانی دلار نشان می دهند ریزش این ارز در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، اگر از اختلافات جمهوری خواهان و دموکراتها در عرضه پول به شکل یارانه، تزریق نقدینگی به بازار و وام و کاهش نرخ مالیاتی بگذریم تنشها بین چین و آمریکا و البته اختلافات بین کشورهای مختلف باعث نگرانی معامله گران از کندتر شدن سرعت احیای رشد اقتصادی در کشورها شده است. از آن طرف دولت بوریس جانسون در لندن آماده ترک میز مذاکره با اتحادیه اروپا به دلیل مخالفت این اتحادیه با شروط انگلیس در رسیدن به توافق پسابرگزیت است.
تحولات اخیر اقتصاد آمریکا باعث شد بازار اوراق قرضه این کشور تحت تاثیر قرار بگیرد و این عملکرد به بازار ارز نیز منتقل شود. بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری که یکی از دماسنج های معامله گران برای پیش بینی اوضاع در ماه های آتی است از ماه آگوست تاکنون نتوانسته است از حبس کانال ۱.۷ درصدی خارج شود و حالا با بن بست ایجاد شده در گفتگوهای بین دولت ترامپ و کنگره بر سر لایحه حمایتی جدید، این اوراق بیش از پیش تحت فشار قرار گرفته اند.
آمارهای منتشر شده از وضعیت تجاری آمریکا نشان می دهد کسری تجاری این کشور در ماه آگوست با افزایشی ۵.۹ درصدی همراه شده و به ۶۷.۱ میلیارد دلار رسیده که این رقم، بالاترین کسری تجاری ثبت شده آمریکا طی ۱۴ سال اخیر بوده است.

جزئیات عقب نشینی دلار در برابر ارزهای معتبر

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۰۱۲ واحد بسته شد.

پوند با ۰.۰۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۳ درصد بالا رفت و با وارد شدن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۲ دلار رسید.

راز آسمان پایتخت

هر دلار با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۰۵.۵۷۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۸۰ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۶۹۳ یوان چین اعلام شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز