سقوط آزاد قیمت طلا نزدیک است؟

لست سکند

قیمت دلار که در آخرین ساعت‌های دیروز به کانال 26 هزار تومانی هم راه پیدا کرده بود، در حال حاضر به محدوده 27 هزار تومانی رسیده و این افزایش قیمتی، سکه و طلای بازار داخلی را هم تا حدودی به جلو حرکت داد. اکنون قیمت هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 158 هزار تومان است که نسبت به دیروز 0.79 درصد افزایش داشته است. سکه امامی هم رشد 85 هزار تومانی در مقایسه با دیروز داشته و اکنون در مرز 11 میلیون و 985 هزار تومانی معامله می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نکته قابل توجه این است که قیمت اونس طلا اکنون مقداری افت کرده و در محدوده هزار و 793 دلاری ایستاده است. این افت قیمتی هم تحت تاثیر نوسانات دلار در آستانه انتشار گزارش تورم آمریکا اتفاق افتاد. انتشار داده‌های جدید تورم آمریکا در روزهای آینده نقش بسیار زیادی در قیمت اونس طلا خواهد داشت. زیرا این اطلاعات در تعیین سیاست گذاری‌های پولی آینده فدرال رزرو مهم تلقی می‌شود و حتما برای بازارهای مالی جهان کلیدی خواهد بود.

در صورتی که داده‌های جدید نشان دهنده تورم فزاینده آمریکا باشد، قیمت طلا تقویت خواهد شد و سرمایه گذاران به این بازار هجوم می‌آورند. در غیر این صورت اونس طلا سطوح مهم مقاومتی خود را از دست می‌دهد و کاهش قیمت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

قیمت طلای داخلی در تردید کاهش یا افزایش!

به اعتقاد فعالان بازار طلا تاثیر انتشار خبر سفر دبیر کل آژانس بین المللی هسته‌ای همانطور که انتظار می‌رفت، کوتاه مدت بود. اکنون بار دیگر توجهات بازار دلار و طلا به اخبار برجام متمرکز شده و با توجه به اینکه هنوز اخبار مثبتی در بازار منتشر نشده، التهاب بازار در روزهای آینده بیشتر خواهد شد. البته به دلیل شدت نوسانات چند هفته اخیر در بازارها، اغلب معامله گران آن‌ها همچنان جانب احتیاط را نگه داشته‌اند و با تردید زیادی در موقعیت خرید و فروش قرار می‌گیرند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز