سقف تعهدات و استعلام بیمه تکمیلی دی چه قدر است؟

بیمه تکمیلی
لست سکند

در زمان بیماری جمله ایکاش ماهم بیمه تکمیلی داشتیم را همیشه از اطرافیان خود شنیده‌ایم. به غیر از سختی‌های روحی و جسمی که بیماری برای انسان به وجود می‌آورد، یک موضوع مهمی که همه افراد با آن درگیر می‌شوند هزینه‌های درمان بیماری است و گاهی پرداخت این هزینه‌ها از خود بیماری هم دردناک تر است.

به گزارش کاماپرس، بیمه تکمیلی که به آن بیمه درمان تکمیلی یا بیمه تکمیلی درمان هم می‌گویند، بیمه جبران کننده هزینه‌های درمان است.در واقع در زمان بیماری می‌توان بخش زیادی از هزینه‌های درمان را به بیمه تکمیلی سپرد.

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و معتبر، برای رفاه حال کارمندان خود و خانواده‌های آنها، خدمات بیمه تکمیلی گروهی را در اختیار پرسنل خود قرار می‌دهند.

به این صورت که پرداخت بخشی از حق‌بیمه به عهده کارفرما است و مابقی آن از حقوق ماهانه پرسنل کسر می‌شود.

البته بیمه تکمیلی فقط محدود به بیمه گروهی نیست و تعداد کمی از شرکت‌های بیمه، بیمه تکمیلی انفرادی و خانوادگی را هم ارائه می‌دهند.

راز آسمان پایتخت

در ادامه این متن در مورد بیمه دی و بیمه‌های درمان تکمیلی ارائه شده در بیمه دی اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

شرایط خرید بیمه تکمیلی دی

همانطور که گفتیم بیمه درمان تکمیلی به سه شکل انفرادی، خانوادگی و گروهی ارائه می‌شود.

در بیمه دی فقط امکان خرید بیمه تکمیلی گروهی وجود دارد؛ یعنی اگر شما به دنبال خرید بیمه تکمیلی انفرادی یا خانوادگی هستید، نمی‌توانید از خدمات بیمه دی استفاده کنید و باید شرکت‌های بیمه دیگر مثل بیمه سامان و بیمه تعاون را بررسی کنید.

در بیمه‌های تکمیلی گروهی معمولا حداقل تعدادی را برای صدور این بیمه تعیین می‌کنند. در بیمه تکمیلی گروهی دی حداقل تعداد متقاضیان بیمه تکمیلی باید 50 نفر باشد.

همچنین در بیمه تکمیلی گروهی دی محدودیت سنی برای متقاضیان وجود دارد؛ یعنی برای گروه‌های زیر 1000 نفر، حداکثر سن بیمه‌شده می‌تواند 60 سال باشد. البته افراد بالای 60 سال را می‌توان با پرداخت حق‌بیمه بیشتر، تحت پوشش بیمه تکمیلی دی قرار داد.

طرح‌های بیمه تکمیلی دی

در تمام بیمه‌های تکمیلی گروهی از جمله بیمه تکمیلی دی، طرح‌های ثابت و مشخصی وجود ندارد. یعنی شرکت یا سازمان متقاضی بیمه تکمیلی پس از اعلام شرایط، نیازها، تعداد نفرات و حق‌بیمه قابل پرداخت خود به شرکت بیمه و پس از بررسی طرح‌های پیشنهادی بیمه دی، می‌تواند یکی از طرح‌ها را انتخاب و خریداری کند.

در طرح‌های بیمه تکمیلی گروهی دی، نوع پوشش‌ها، سقف تعهدات، فرانشیز، دوره انتظار و میزان حق‌بیمه ممکن است متفاوت باشد.

در ادامه تمام این موارد را بررسی خواهیم کرد.

پوشش‌های بیمه تکمیلی دی

در بیمه تکمیلی دی پوشش‌های زیر قابل ارائه است:

  • جبران هزینه‌های بستری‌، جراحی، شیمی درمانی‌، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف و انواع سنگ‌شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و.Day Care
  • جبران هزینه‌های زایمان شامل طبیعی و سزارین
  • جبران هزینه‌های جراحی مربوط به رفع عیوب انکساری چشم
  • جبران هزینه اعمال مجاز سرپایی مانند شکستگی و در رفتگی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی
  • جبران هزینه‌های دندانپزشکی
  • جبران هزینه‌های پاراکلینیکی مثل سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی استرس اکو، دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی ، تست تنفسی اسپیرومتری، نوار عضله، نوار عصب، نوار مغز، نوار مثانه (سیستومتری یا سیستوگرام)، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولترمانیتورینگ قلب، آنژیوگرافی چشم
  • جبران هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی
  • جبران هزینه‌های ویزیت، دارو
  • جبران هزینه‌های مربوط به خرید عینک
  • جبران هزینه‌های مربوط به خرید سمعک
  • هزینه آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشکی مشروط به بستری شدن بیمه‌شده در مراکز درمانی

 

مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی دی

یکی از معیارهای مهم تعیین کننده بهترین بیمه تکمیلی، تعداد مراکز طرف قرارداد است؛ چون هرچه تعداد مراکز طرف قرارداد بیشتر باشد، بیمه‌شده می‌تواند به شکل راحت تری از خدمات بیمه خود استفاده کند.

در حال حاضر بیمه تکمیلی دی با بیش از 7 هزار مرکز درمانی در سراسر کشور قرارداد دارد.

دوره انتظار بیمه تکمیلی دی

بعد از خرید بیمه تکمیلی دی، برای استفاده از پوشش زایمان و پوشش جراحی، باید مدت مشخصی سپری شود که به آن دوره انتظار گفته می‌شود. معمولا دوره انتظار زایمان 9 ماه و دوره انتظار 3 ماه در نظر گرفته می‌شود. البته برای گروه‌های با تعداد بالا، مدت دوره انتظار می‌تواند کاهش پیدا کند و یا در بعضی موارد صفر شود.

فرانشیز بیمه تکمیلی دی

منظور از فرانشیز بیمه تکمیلی دی هم همان درصدی است که شرکت بیمه آن را پرداخت نمی‌کند و پرداخت به عهده بیمه‌شده است. فرانشیز بیمه‌های تکمیلی معمولا بین 10 تا 30 درصد است و میزان دقیق آن به پوشش‌های انتخابی و تعداد نفرات بستگی دارد.

نحوه دریافت خسارت بیمه تکمیلی دی

کسانی که تحت پوشش بیمه دی تکمیلی باشند، می‌توانند به دو صورت از بیمه خود استفاده کند.

در حالت اول افراد می‌توانند پس از دریافت معرفی‌نامه از بیمه دی، به مراکز طرف قرارداد مراجعه کرده تا فقط با پرداخت هزینه فرانشیز، از خدمات مورد نظر خود استفاده کنند. همچنین افراد می‌توانند برای سهولت کار به مراکز درمانی طرف قرارداد که امکان صدور معرفی‌نامه آنلاین را دارند، مراجعه کنند.

در حالت دوم افراد می‌توانند به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد در سراسر کشور مراجعه کنند. اما در این حالت فرد باید کل هزینه‌ها را شخصاً پرداخت کند و سپس با مدارک پزشکی و فاکتور هزینه‌ها به شعبه بیمه دی مراجعه کرده و هزینه‌های پرداختی را از بیمه دریافت کند. البته مبلغ خسارت با توجه به تعرفه‌های درمانی و با کسر فرانشیز به بیمه‌گذار پرداخت خواهد شد.

استعلام و خرید اینترنتی بیمه تکمیلی دی

اگر قصد خرید یکی از انواع بیمه تکمیلی را دارید، احتمال به دنبال این هستید که با استعلام و مقایسه شرکت‌های مختلف بیمه، بهترین بیمه تکمیلی را انتخاب کنید.

به خصوص در بیمه‌های تکمیلی گروهی که تنوع طرح‌ها، حق‌بیمه‌ها و شرکت‌های بیمه بیشتر است، مقایسه و دریافت مشاوره اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

شما می‌توانید برای آگاهی از شرایط و مزایای خرید اینترنتی بیمه تکمیلی از ازکی، به سایت azki.com مراجعه کنید و یا برای استفاده از مشاوره‌های تخصصی و بی‌طرفانه کارشناسان ازکی، با شماره 02154864 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : بیمه دی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز