سرگذشت مریلین مونرو در کتابی چشم‌نواز

تورهای مسافرتی لحظه آخر

روزنامه‌ها ششم آگوست 1962 نوشتند: «مونرو خودش را کشت. برهنه در تختخواب… دستش روی تلفن… و قوطی قرصی که چهل عدد آن مصرف شده …»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کتاب «سرگذشت من» که شامل یادداشت‌ها، اشعار، تصاویر، فیلم‌شناخت و ناگفته‌هایی درباره مریلین مونرو است با جمله بالا، روز بعد از درگذشت این هنرپیشه مشهور آمریکایی را روایت می‌کند. روایتی که با تصاویری از جسد او پس از کالبدشکافی همراه است.

حامد ارم‌جو که دانش‌آموخته رشته‌های بازرگانی، عکاسی و البته مترجمی زبان انگلیسی است، به دلیل علاقه شخصی به سینما این کتاب را ترجمه و گردآوری کرده است. از نگاه ارم‌جو، مریلین مونرو نه یک ستاره سینما بلکه نمادی از سینما و فرهنگ انسانی با همه تلخی‌ها و شیرینی‌های آن است.

راز آسمان پایتخت

کتاب «سرگذشت من» در سه بخش تنظیم شده است؛ بخش اول که به قلم خود مونرو نوشته شده و به مرور زندگی او می‌پردازد. در بخش دوم که «ناگفته‌ها» است شعرها و نامه‌های او چاپ شده است. بخش سوم کتاب به فیلم‌شناخت کامل و مصور آثار این هنرپیشه اختصاص دارد.

یکی از ویژگی‌های جالب توجه این کتاب که آن را نسبت به سایر کتابهای موجود در بازار نشر ایران متمایز می‌کند، شیوه صفحه‌آرایی و طراحی خلاقانه آن است. کتاب سرشار از عکس‌ها و اسنادی است که کمتر کسی آنها را تا قبل از مطالعه این کتاب دیده است. از جمله اسناد جالب این کتاب گواهی تولد دختری به نام «نورماجین داگرتی» در روزسه‌شنبه اول ژوئن 1926 است. دختری که بعدها با نام مریلین مونرو شهرتی جهانی پیدا می‌کند. از تصاویر شاخص کتاب نیز جسد بی‌جان مونرو در پزشکی قانونی شهر لس‌آنجلس است.

تولید این کتاب در آتلیه نشر دف صورت گرفته است؛ امری که با نهایت وسواس و ظرافت انجام شده است. تهیه‌کنندگان کتاب در اقدامی کم‌نظیر محتوای آن را روی حداقل 5 نوع کاغذ متفاوت چاپ کرده‌اند تا تمایز میان بخش‌های کتاب بیشتر مشهود باشد.

بخش اول کتاب توسط حامد ارم‌جو ترجمه شده است اما در بخش دوم که حاصل همکاری مشترک حمیدرضا شعبانی و حامد ارم‌جو است. در تدوین بخش سوم، اسداله باسمه‌چی نیز به این دو نفر کمک کرده است.

نشر دف این کتاب فاخر را در دو هزار نسخه منتشر و با قیمت 200 هزار تومان راهی بازار نشر کرده است. از جمله سایر آثار نشر دف می‌توان به «ده سال با هملت»، «بهار مصدق»، «پریدخت»، «تولستوی و مرگ»، «ملال جدول‌باز» و «کهن‌الگوهای یونگ» اشاره کرد.

مرتبط با : نشر دف
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز