درباره سرمایه‌گذاری سهام عدالت کرمان چه می‌دانید؟

لست سکند

«سهام عدالت» یکی از مسائل پربحث و مهم بازار ایران است. این سهام که به منظور فروش تسهیلات بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین به اقشار پایین درآمدی شکل گرفته، از سال 1385 بنیانگذاری شد. طرح خصوصی سازی تا قبل از نیمه دهه 1380 به کندی پیش می‌رفت، به همین منظور تفسیر جدیدی از اصل 44 قانون اساسی شکل گرفت. برای واگذاری هر چه سریع‌تر این سهام به اقشار هدف، دهک‌های درآمدی پایین جامعه، به طور کلی 30 شرکت سرمایه گذاری در هر یک از استان‌های کشور تاسیس شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس  اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

یکی از این شرکت‌ها «سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان» است که به عنوان مجموعه سهامی عام در سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد. در ادامه کاماپرس مطالب بیشتری از این شرکت را برای خوانندگان و صاحبان سهام عدالت بیان می‌کند؛

سهام عدالت کرمان و برخی اقدامات آن

شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت کرمان با سرمایه اولیه 5 میلیون ریالی کار خود را شروع کرد. اکنون این مجموعه تحت مدیریت سید حمیدرضا توحیدی، در مرکزیت استان کرمان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این شرکت شش نفر پرسنل اصلی دارد و کلیه برنامه‌های آتی آن براساس آیین نامه آزادسازی سهام عدالت و دستور العمل‌های سازمان بورس است.

یک میلیون و 300 هزار نفر سهامدار شرکت سرمایه گذاری استان کرمان هستند. از سال 1395، این مجموعه نیز مانند دیگر شرکت‌های هم‌تراز خود، پرتفوی افراد را به دو شکل مستقیم و غیرمستقیم در اختیار آنان گذاشت.

راز آسمان پایتخت

طبق آمار منتشر شده در اردیبهشت ماه سال جاری عدد سهام عدالت استان کرمان 17 هزار میلیارد تومان اعلام شده و 30 درصد از کل این مبلغ قابل سرمایه گذاری و استفاده در پروژه‌های مختلف سرمایه‌ای است. این مهم به منظور سوددهی به سهامداران اتفاق می‌افتد.

در حال حاضر تمامی مراحل واگذاری سهام عدالت به صورت آنلاین و برخط است. اما بهتر است متقاضیان انتقال سهام نیز در شرایط کنونی شیوع گسترده بیماری کرونا، نسبت به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای انتقال آنلاین سهام صبر کنند.

ارزش 166 هزار میلیارد ریالی برای وسکرمان!

سهام مجموعه سرمایه گذاری عدالت استان کرمان با نماد «وسکرمان» در بازار دوم بورس معامله می‌شود. ارزش بازاری این نماد در حال حاضر نزدیک به 116 هزار و 451 میلیارد ریال است. بیشتر از 176 میلیارد سهم از وسکرمان در بازار بورس وجود دارد و تمامی سهامداران آن افراد واجد صلاحیت دهک‌های پایین درآمدی هستند.

طبق گفته توحیدی فروشندگان سهام عدالت کرمان از پایان خردادماه سال گذشته امکان تعیین تکلیف روش فروش سهام خود را داشتند.

درآمد سود سهام این شرکت در پایان خردادماه سال جاری 160 میلیارد و 71 میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 49 درصد کاهشی پیدا کرد. سود خالص مجموع سهام در سه ماهه نخست امسال 73 هزار و 861 میلیارد و 779 میلیون ریال اعلام شد. در زمان ذکر شده سود خالص هر سهم در محدوده 419 ریال قرار داشت.

این مجموعه هزینه‌های عمومی، اداری، تشکیلاتی و خالص سایر هزینه‌های عملیاتی خود را تا پایان شهریورماه 1400 در حدود 40 درصد بیشتر از سال مالی قبل برآورد کرده است.

مرتبط با : سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز