ریزش شاخص کل بورس؛ حال بد سهامداران فولاد و فملی

شاخص کل بورس تهران در روز جاری نزول سنگینی داشت و به دامنه یک میلیون و 523 هزار و 87 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز 4 هزار و 257 واحد افت کرد و اکنون در پله 465 هزار و 351 واحدی قرار دارد. فعالان بازار بورس معتقدند که در هفته‌هایی که سهامی عرضه اولیه می‌شود، روز سه شنبه شاخص افت می‌کند! در واقع این به عنوان یک رسم در بازار سهام تهران نهادینه شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، همیشه بازار عرضه اولیه در ایران پر رونق است، بیشتر سهامداران، به خصوص تازه واردهای بازار، به کسب سود زیاد از این رویداد امیدوار هستند. عرضه اولیه‌های بازار بورس تهران هم معمولا در روز چهارشنبه اتفاق می‌افتد، بنابراین با توجه به انتظارات سهامداران، در روز قبل این اقدام، بازار با رشد عرضه و به دنبال آن نزول شاخص‌ها مواجه می‌شود. نزول شاخص کل در سه شنبه‌های قبل از عرضه اولیه تبدیل به یک اتفاق تکراری شده است.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

حقیقی‌ها از بازار بورس خارج شدند

در بازار بورس امروز 2 میلیون و 76 هزار و 838 معامله به ارزش 214 هزار و 550 میلیارد ریال انجام شد. معاملات روز جاری بازار بورس به اندازه 13.54 میلیارد سهم حجم خورد. بیشترین تاثیر در شاخص کل مربوط به نمادهای «میدکو»، «فولاد» و «فملی» بود. البته دو نماد آخر بیشترین اثر منفی را بر روی شاخص کل به جا گذاشتند. نمادهای «دلقما»، «کپارس» و «چکاوه» هم بیشترین افزایش قیمت پایانی را در بازار بورس روز جاری داشتند.

همچنین بعد از گذشت چهار روز، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 2 هزار و 680 میلیارد ریال پول حقیقی از بورس بیرون رفت. در جریان معاملات امروز بازار بورس، بیشترین خروج پول حقیقی به سهام «فولاد» تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 640 میلیارد ریال بود. در مقابل «شسپا» با 930 میلیارد ریال، بیشترین ورود نقدینگی را در بازار روز جاری ثبت کرد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “ریزش شاخص کل بورس؛ حال بد سهامداران فولاد و فملی

  1. امیر حسین گفته:

    دولت ها به بورس به چشم ، قلک انجماد نقدینگی مازاد نگاه می کنند بطوریکه چیزی مبلغ آورده هر فرد در قلک همیشه کمتر از دیروز شود و به پرتفوی دولت اضافه شود در واقع مردم فقیرتر و دولت غنی تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز