وام مسکن 1 میلیاردی و 400 میلیونی برای کدام قشر فاقد مسکن جذاب است؟(جزئیات)

وام مسکن

وام مسکن 1 میلیارد تومانی و وام مسکن 400 میلیون تومانی که یکی از مسئولان بانک مسکن از آن خبر داده و شرایط آن را تشریح کرده، اقشار جوان فاقد مسکن را هدف گذاری کرده اما این که چنین تسهیلاتی برای این اقشار جذاب باشد، محل تردید است.

به گزارش کاماپرس، تسهیلات خرید مسکن در صورتی برای اقشار فاقد مسکن – که اغلب جوانان خانه اولی ، کارگران و مستاجران کم درآمد هستند – جذاب و کارآمد است که واجد چند شرط باشد؛ اول این که با کمترین سپرده گذاری و در کوتاه ترین زمان به متقاضیان پرداخت شود ، دوم این که سود تسهیلات کم باشد، سوم این که مدت زمان بازپرداخت اقساط طولانی و 30 ساله باشد و چهارم این که مبلغ وام در برابر تورم قیمت ملک قابل قبول باشد و به عبارت دقیق تر ، تسهیلات بتواند کل هزینه خرید مسکن یا حداقل 70 درصد آن را پوشش دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار   مهم اقتصادی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

وام هایی که بانک ها برای خرید مسکن به اقشار فاقد مسکن پیشنهاد می کنند اگر این 4 شرط را نداشته باشند عملا از مشکل آنها گره گشایی نمی شود. با این توضیح به نظر نمی رسد تسهیلاتی که اخیرا یک مقام مسئول بانک مسکن آن را اطلاع رسانی و شرایط آن تشریح کرده از مشکل مسکن اقشاری که هدف این وام هستند، کم کند.

وام 1 میلیاردی یا 400 میلیونی؟

محمد حسن مرادی معاون مدیرعامل بانک مسکن، درباره وام مسکن 1 میلیارد تومانی جوانان اظهار داشت: به افرادی که طبق مقررات اعلام شده در طول مدت ١۵ سال در بانک مسکن سپرده گذاری در حساب جوانان انجام دهند، وام یک میلیارد تومانی تعلق می‌گیرد.

آریاک سفر

این مقام مسئول در بانک مسکن افزود: البته افراد پس از ۵ سال می توانند این وام را دریافت کنند اما براساس این مدت زمان سقف وام برای این افراد ۴٠٠میلیون تومان است.

مرادی با بیان اینکه جدول مربوطه برای افتتاح حساب افراد مخصوص به هر فرد است، گفت: این گونه نیست که فقط در مقطع ۵ سال یا ١۵ سال این وام ارایه شود و می‌توان بعد از ۵ سال در هر مقطع و هر سال این وام را بر اساس جدول مربوط به خود استفاده کند.

اخبار و پربازدید را بخوانید:

سود وام 1 میلیاردی چقدر است؟

مرادی تصریح کرد: افرادی که در چند سال گذشته افتتاح حساب داشتند می‌توانند از این وام یک میلیاردی استفاده کنند به شرط اینکه واریزی‌ها را تطبیق دهند در این صورت می‌تواند از سقف وام بالاتری استفاده کند. برای مثال افرادی که دو سال گذشته نسبت به افتتاح حساب جوانان اقدام کردند، ١٣ سال دیگر که به سقف ١۵ سال می‌رسند با تطبیق واریزی ها از وام ٣٧٠ میلیون تومانی به وام ٩٠٠ میلیون تومانی برسند.

معاون مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به میزان واریزی ها گفت: امسال باید ماهانه ٢٠٠ هزار تومان واریز کنند وتا ۵ سال این میزان واریزی ادامه خواهد داشت و ۵ سال بعد میزان واریزی ها باید ٣٠٠ هزار تومان باشد و ۵ آخر واریزی ها به ۴٠٠ هزار تومان می رسد.

وی اخاطرنشان کرد: هیچ سقف سنی برای افراد متقاضی وجود ندارد و از نوزاد یک روزه تا فرد ٩٩ ساله می توانند در حساب جوانان حضور داشته باشند. مرادی درباره نرخ سود این وام گفت: سود تسهیلات برای قسط بندی ۵ ساله، ۶ درصد است و اگر بیش از ۵ سال قسط بندی شود، ٩ درصد خواهد بود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

28 دیدگاه برای “وام مسکن 1 میلیاردی و 400 میلیونی برای کدام قشر فاقد مسکن جذاب است؟(جزئیات)

  1. حمیدرضا متین فر گفته:

    فقط نکته اینجاست 15 سال بعد طبق سابقه موفق کشور در درک تورمهای دو رقمی احتمالا به اندازه ده میلیون تومن الان بیارزه

  2. Reyhaneh گفته:

    سلام ببخشید 5 سال دیگه قیمت خونه 60 متری که الان رو 700 میلیونه هم روی 700 میلیون میمونه که وعده سر خمن میدین من الان 6 سال وام مسکن یکم ثبت نام کردم سپرده کردم امتیازش و گرفتم اما مبلغ های خونه به قدری رفته بالا و داره میره بالا که وام مسکن هم برای مبلغ پیش خونه اجاره هم کم میاد 😏

    • مالک گفته:

      اتفاقا کاملا واضح بود… باید بانک مسکن حساب باز کنید به مدت حداقل 5 سال ماهانه واریزی داشته باشید… بدون اینکه سودی بهش تعلق بگیره! بعد از 5 سال تا سقف 400 تومن و بعد از 15 سال تا سقف 1 میلیارد تومان وام تقدیمتون میکنن… که احتمالا با این تورم شما میتونید اون موقع یه آیفون تصویری برا خونه تون بخرید!
      واقعا دمتون گرم با این طرح های محیرالعقول و راه گشادتون

      • مالک گفته:

        اگه احیانا خاستید برای این وام اقدام کنید پینهاد میدم بیمه عمر رو جایگزینش کنید… حداقل هزینه های درمانی رو هم دارید! خود دانید

  3. مریم گفته:

    15×12×200000=36 میلیون تومان
    نمیشه این مبلغ یا حتی دو برابرش را ما الان به شما پرداخت کنیم نه طی 15 سال و الان یک میلیارد برای خرید خونه به جوانان بدهی ؟ اگر واقعا قصدتون وام دادنه؟ 15 سال دیگه وام 1 میلیاردی با تورم 30-40 درصدی که هر سال در کشور هست بدرد هیچ جوان الانی که اون موقع دیگه پیر شده نمیخوره .. این نوع وام دادن به جوانان بیشتر شباهت به جوک دارد.

  4. خودمم گفته:

    تا ۱۵ سال دیگه اگروتورم اینجوری پیش بره دبگه یک میلیارد ارزشی نداره ۲ سال پیش با ۳۰۰ میلیون ۸۰ متر خونه خریدیم

  5. Akbar گفته:

    ازقدیم گفتن دولت جایی نمیخوابه که آب زیرش بره
    حکایت همین وامه
    بریدحساب کنید۱میلیاردوام ماهانه چقدقسطشه ببین توان پرداخت هست
    درضمن چقدسودشه

  6. س. م گفته:

    خدا لعنت کند تمام بانکدار ها را به خصوص بانک مسکن و بعد از چند سال سپرده گذاری با آوردن بهانه های واهی وام ندادند. و پولم رو با درصد ناچیزی بهم پس دادن…

  7. حمید گفته:

    طرح خوبیه ولی برای 400میلیون باید ماهانه 200هزارتومن سرمایه گذاری کنیم اونم معلوم نیست چندتا ضامن میخوان شرایط باز پرداخت چجوریه

  8. ی مستاجر بدبخت گفته:

    به به عالی
    من پسر مو 4 ساله بیمه عمر کردم 15 سال دیگه بیمه بهم 1 نیم میلیار میده دا م ماهی 100 میدم با افزایش سالانه 10 درصد حالا اینا رو باش 200 تومن 15 سال بدی بعد اسمت برا وام دربیاد بعدشم 20 سال قسط بدی هههههه مردمو خر فرض کردن

  9. بی نشان گفته:

    یه کم میگو صرف کنید.چون احساس میکنم فسفر مغزتون پایین اومده!! آخه کدوم بی خدایی برنامه ریزی میکنه برای این مردم مظلوم.

  10. حمید گفته:

    روش جدید برای جبران ورشکستگی بانک مسکن.
    وام جوانان ولی شیر خوارگان و پیرمرد و پیر زنها هم می تونن ثبت نام کنن. ۹۹ ساله ثبت نام کنه ۱۱۴ سالش که شد می‌تونه با یک میلیارد واکر بخره.

  11. Hamid گفته:

    خدایا این وعده های سر خرمن آیا واقعا قابل اجرا است؟ با وضعیت فعلی کشور جوانی که الان بیست سال داره 15سال بعد 35سالشه و این پول یک میلیارد پول پیش یه منزل استیجاری نمیشه اگه راست میگن تورم رو پایین بیارن واحد پول رو تغییر بدن وو دیگه امریکا زمین رو که تحریم نکرده تو ایران این همه زمین نمیخواد بسازن به هر کس یه قطعه زمین بدن قیمت مصالح رو هم بیارن پایین میکنن چرا غذا رو از پشت سر میارن میخورن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز