رونمایی تویوتا از فرمول برنده با «یاریس کراس»

لست سکند

در حالی که تویوتا قصد داشت در نمایشگاه خودرو ژنو 2020 از جدیدترین محصول خود به نام «تویوتا یازیس کراس» رونمایید کند، با لغو این نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا در اروپا، اقدام به رونمایی مجازی آن کرد.

به گزارش کاماپرس، هدف اصلی تویوتا از تولید «تویوتا یازیس کراس»، حفظ توانایی این خودرو در گذر از خیابان‌های تنگ، در عین بهره بردن از امکاناتی است که خودروهای کراس‌اور با خود به یدک می‌کشند؛ امکاناتی مانند فضای اضافی و روکش‌های صندلی راحت.

فرمول برنده در دستان تویوتا

به عقیده کارشناسان، با نگاهی به آمار فروش خودروهایی چون شورولت تراکس، هوندا HR-V و … می‌توان دریافت که تویوتا فرمول برنده خود را رو کرده است.

چیزی که ظاهر یاریس کراس را از دیگر هم‌رده‌های خود متمایر می‌کند، طراحی بیرونی نسبتا ساده و جذاب آن است. در حال حاضر، کوچک‌ترین کراس اوور موجود در آمریکا، تویوتا C-HR با آن ظاهر عجیب و غریب است اما جالب است بدانید که یازیس کراس در مقایسه با این خودرو، حدود ۲۳ سانتی‌متر طول، ۱۲ سانتی‌متر عرض و ۲/۵ سانتی‌متر ارتفاع کمتری دارد تا لقب کوچک‌ترین خودرو کلاس کامپکت را از آن خود کند.

راز آسمان پایتخت

یاریس کراس بسیار منسجم به نظر می‌رسد و از نمای جلو شباهت‌های بسیاری به «تویوتا میرای» دارد.

مشخصات فنی

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه کوچک سه سیلندر ۱/۵ لیتری به‌تنهایی یا همین پیشرانه همراه‌ با سیستم هیبریدی پیشرفته تویوتا قرار دارد که به کمک آن می‌توان رانندگی کارآمدتری داشت. تخمین مصرف سوخت هم‌اکنون در دسترس نیست اما هر دو نوع پیکربندی پیشرانه با جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته یا CVT عرضه می‌شوند. به گفته تویوتا، سیستم تمام چرخ محرک موجود است، اما تنها برای مدل هیبریدی عرضه خواهد شد.

مشخصات داخلی

طراحی داخلی تویوتا یاریس کراس به گونه‌ای نیست که شما را شگفت‌زده کند اما به‌کارگیری پالت‌های رنگی متنوع و طراحی جذاب فرمان می‌تواند نقاط ضعفی مانند اهرم تعویض دنده نه‌چندان به‌روز را پوشش دهد. در کل، با قرار گرفتن درون این خودرو، حس نشستن در یک خودرو 10 تا 15 ساله به شما دست خواهد داد.

مرتبط با : تویوتا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز