رشد 1000 واحدی شاخص بورس در روز جهش دلار و سکه

شاخص کل بورس تهران امروز شنبه 19 مهرماه 1399 در روزی که بازارهای رقیب قدرت نمایی می کردند بعد از افت و خیز طی زمان معاملات، نهایتا با رشد 1000 واحدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش کاماپرس، امروز بورس تهران روز پر افت و خیزی را پشت سر گذاشت و نوسان های معاملات نشان از تصمیمات ضد و نقیض معامله گرانی داشت که در انتخاب موضع فروشنده یا خریدار به شدت مردد بودند.

بسیاری از معامله گران بورس معتقدند اصلاح بازار به پایان رسیده و در قیمت های بالای 30 هزار تومانی فعلی دلار، پیوستن به صف های فروش سهام کاملا غیرمنطقی است با این حال نوسان های بازار سرمایه هنوز ادامه دارد و نمی توان این بازار را متعادل دانست.

نکته جالب توجه در بازار امروز بی میلی سهامداران به سهام شرکت های بزرگ و به اصطلاح شاخص ساز بود به نحوی که فرارو در گزارش بورسی امروز خود نوشت: در روزی که اغلب نماد‌های شاخص‌ساز منفی بودند و شاهد کاهش شاخص کل تا نیمه معاملات بودیم، شرکت‌های کوچک با روند صعودی خود شاخص کل را مثبت کردند.

شاخص هم وزن باز هم مثبت بود

راز آسمان پایتخت

در پایان معاملات امروز شنبه 19 مهرماه 99 شاخص کل بورس تهران بعد از کاهش شش هزار واحدی در ساعت های ابتدایی معاملات، نهایتا کار خود را با رشد هزار و ۱۴۳ واحدی به پایان رساند و روی رقم یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۸۴۳ واحد ایستاد.

شایان ذکر است با وجود آن که شاخص کل بازار سهام امروز تنها هفت صدم درصد افزایش داشت، اما کلیت بازار مثبت بود و شاهد رشد ۸۲ صدم درصدی شاخص هم‌وزن بودیم که برای بورس بازان حقیقی نشانه ای مثبت از روند رو به رشد بازار تلقی می شود.

ضمنا در معاملات امروز بازار سهام، نماد‌های فولاد، فملی، تاپیکو، وغدیر و کگل بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند و نمادهای خودرو و اخابر تنها نماد‌های شاخص‌ساز مثبت بازار سرمایه بودند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز