رشد جهانی قیمت طلا در پی انتشار گزارش تورم آمریکا

لست سکند

هر گرم طلای 18 عیار در بازار داخلی امروز کاهش ارزش را تجربه کرد. این نوع طلا در مقایسه با دیروز کاهش 0/7 درصدی داشته و معادل یک میلیون و 46 هزار و 700 تومان اعلام شد.

هر مثقال این مدل طلا با افت نرخ 0/81 درصدی در مقایسه با روز پیش، به سطح 4 میلیون و 534 هزار تومانی رسید. هر گرم طلای 24 عیار هم در بازار امروز یک میلیون و 754 هزار و 300 تومان بود.

به گزارش کاماپرس، سکه امامی هم کاهش نرخ را امروز تجربه کرد و در کانال 10 میلیون و 470 هزار تومانی قرار گرفت. قیمت نیم سکه هیچ تغییری نداشته و همان 5 میلیون و 600 هزار تومان بود. نرخ ربع سکه هم در مقایسه با دیروز 25 هزار تومان کم شده و 3 میلیون و 550 هزار تومان شد.

راز آسمان پایتخت

اما نرخ جهانی طلا با انتشار گزارش تورم آمریکا در روز گذشته، 0/7 درصد بالا رفت و هزار و 814 دلار شد. این گزارش نشان دهنده قرار گرفتن تورم آمریکا در بالاترین سطح 13 سال گذشته است. شاخص تورم اصلی هم در بالاترین سطح سه دهه گذشته قرار دارد.

با وجود گزارش مذکور سرمایه‌گذاران انتظاری بر  بالا بردن سریع نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ندارند. این دیدگاه موجب پناه آوردن سرمایه گذاران از سمت تورم به خرید طلا شده است. اما قیمت جهانی طلا چندان بالا نرفته و آنچه که موجب این موضوع شده تقویت ارزش دلار در معاملات امروز بوده که قیمت خرید طلا را برای دارندگان ارزهای غیر دلاری بالا برد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز