راهنمای سفر به شیراز، پایتخت تاریخ کهن ایران

تور شیراز-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی و تاریخی ایران شناخته می‌شود. این شهر میزبان شاعران بزرگی همچون سعدی و حافظ بوده و به شهر شعر و باغ‌های نارنج مشهور بوده و گنجینه‌های تاریخی ارزشمندی مانند تخت جمشید و پاسارگاد را در دل خود جای داده است؛ به همین دلیل، تور شیراز یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری داخلی به ویژه در نیمه دوم سال محسوب می‌شود.

به گزارش کاماپرس، تور شیراز بسیار مقرون به صرفه‌تر از سفرهای انفرادی یا خانوادگی به این شهر است؛ چرا که تورها از تخفیف‌های ویژه‌ای در رزرو هتل و پرواز برخوردارند؛ با این حال، گردشگران به هر شکلی که به این شهر سفر کنند، باید با جاذبه‌ها، بهترین هتل، بهترین رستوران‌ و مواردی از این دست در شیراز آشنایی داشته باشند.

در این گزارش، راهنمای سفر به شیراز ارائه شده است.

تور شیراز-کاماپرس

بهترین زمان سفر به شیراز

شیراز در جنوب ایران واقع شده است و آب و هوای مدیترانه‌ای دارد؛ به همین دلیل، تابستان‌های شیراز بسیار گرم است و گردشگران بسیار کمی در این فصل به شیراز سفر می‌کنند. چنانچه قصد رزرو تور شیراز دارید، پیشنهاد می‌کنیم که در اواخر زمستان یا اردیبهشت ماه برای این کار اقدام کنید. در این زمان، آب و هوای شیراز بسیار مطلوب و دلنشین است؛ به ویژه آنکه در اردیبهشت ماه، باغ‌های این شهر رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرند و بوی نارنج در خیابان‌ها به مشام می‌رسد.

راز آسمان پایتخت

توصیه می‌کنیم که سفر خود را به تعطیلات نوروزی موکول نکنید؛ چرا که ازدحام و شلوغی زیاد در این ایام ممکن است فرصت گشت و گذار را از شما بگیرد. همچنین ممکن است نتوانید به راحتی بلیط سفر یا هتل مورد نظر خود را رزرو کنید. البته رزرو آنلاین تورهای داخلی، این مشکل را برطرف خواهد کرد.

جاهای دیدنی شیراز

باغ ارم: این باغ در سال 1390 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد و هم‌اکنون به عنوان یکی از زیباترین باغ‌های ایرانی شناخته می‌شود. یک بنای باشکوه و تاریخی نیز در داخل این باغ وجود دارد که در دوران قاجار ساخته شده است. درختان و گل‌های گوناگون این باغ، منظره چشم‌نوازی را به گردشگران ارائه می‌دهد.

حافظیه: آرامگاه حافظ در پایتخت فرهنگی و شهر شعر ایران یعنی شیراز قرار دارد. این بنا با سبک معماری دوران زندیه و در یک باغ نارنج زیبا ساخته شده است. اگر تور شیراز را در ایام نوروز رزرو کردید، پیشنهاد می‌کنیم که سال جدید را در حافظیه شیراز تحویل کنید.

سعدیه: آرامگاه سعدی، شاعر بزرگ در این مکان واقع شده است. سعدیه در انتهای خیابان بوستان و کنار باغ دلگشا قرار دارد. زیبایی این مکان در کنار درختان، گل‌ها و حوض‌های آبی رنگ مختلف، توجه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

تخت جمشید: این مجموعه تاریخی بی‌نظیر و باشکوه، اصلی‌ترین جاذبه گردشگری شیراز برای مسافران داخلی و خارجی است. تخت جمشید، بزرگ‌ترین بنای سنگی ایران است که عظمت امپراتوری هخامنشی را به رخ می‌کشد. این مجموعه در شهر مرودشت شیراز قرار دارد و کاخ‌های متعددی را در دل خود جای داده است.

تور شیراز-کاماپرس

بازار وکیل: این بازار، یکی از دیدنی‌ترین جاهای دیدنی شیراز است که حدود 300 سال قدمت دارد. اگر دوست دارید که در تور شیراز در یک بازار تاریخی قدم بزنید و سوغاتی‌ بخرید، بهتر است حتماً به بازار وکیل سر بزنید.

باغ دلگشا، حرم شاهچراغ (ع)، مسجد وکیل، پاسارگاد و عمارت کلاه فرهنگی از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر است.

بهترین هتل‌های شیراز

هتل بزرگ شیراز: با اقامت در این هتل پنج ستاره می‌توانید به طیف وسیعی از امکانات رفاهی، تفریحی و جاذبه‌های گردشگری شیراز دسترسی داشته باشید. هتل بزرگ شیراز دارای اتاق‌ها و سوئیت‌های بزرگ تمیز و زیبایی بوده و برای اقامت خانواده‌ها یا زوج‌های جوان مناسب است. استخر، کافی‌شاپ، رستوران و اتاق کنفرانس از جمله امکانات این هتل محسوب می‌شود.

هتل الیزه: الیزه یک هتل چهار ستاره لوکس است که در منطقه معالی آباد شیراز قرار دارد. اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل الیزه به مدرن‌ترین امکانات روز مجهز است تا اقامتی به‌یادماندنی را برای گردشگران رقم بزند. رستوران، کافی‌شاپ، استخر، سونا و جکوزی از دیگر امکانات هتل الیزه است.

هتل چمران شیراز: یکی دیگر از لوکس‌ترین هتل‌های شیراز، هتل چمران است که ساختمان بسیار بلندی دارد. اگر واحدهای اقامتی در طبقات بالا را رزرو کنید، می‌توانید چشم‌انداز خوبی به سمت شهر شیراز داشته باشید. مهمانان هتل چمران می‌توانند از خدمات و امکاناتی نظیر ماساژ، استخر، سالن ورزشی، و سونا لذت ببرند.

هتل های شیراز-کاماپرس

رستوران‌های معروف شیراز

اگر دوست دارید که در تور شیراز، خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی و فرنگی را در یک فضای زیبا میل کنید، رستوران هفت خوان، بهترین گزینه است. این مجموعه هفت قسمت دارد که در هر کدام از بخش‌ها نوع غذا و چیدمان متفاوت است. رستوران سنتی، کافی‌شاپ، غذای بیرون‌بر، رستوران باربیکیو، رستوران ملل و رستوران بوفه از جمله بخش‌های مختلف رستوران هفت خوان است.

مجموعه رستوران‌های هتل بزرگ شیراز، یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای چشیدن انواع غذاهای محلی، ایرانی و بین‌المللی است. در رستوران ایرانی این هتل می‌توانید از موسیقی سنتی زنده و بوفه رنگارنگ لذت ببرید یا در رستوران دریایی آن بهترین ماهی‌ها را میل کنید. رستوران ایتالیایی و رستوران پانارامیک  از دیگر رستوران‌های موجود در این هتل است.

اگر هم تمایل داشتید که در یک رستوران خوب و ارزان‌قیمت، غذاهای سنتی، دیزی، انواع کیک، چای، عرقیجات ونظایر آن را میل کنید، کافه رستوران سنتی قوام را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران فضای کوچکی دارد، اما طعم غذاهای خانگی و سنتی آن بسیار دلچسب است.

تور شیراز-کاماپرس

بهترین مراکز خرید شیراز

یکی از بخش‌های مهم سفر به شیراز، خرید سوغاتی است. این شهر دارای مراکز خرید متعدد و بزرگ زیادی است که طیف وسیعی از ظروف، صنایع دستی، پوشاک، مواد غذایی، گبه و امثال آن را در اختیار شما می‌گذارد. مجتمع تجاری خلیج فارس، زیتون فارس، ستاره فارس، آفتاب فارس نیز از جمله مراکز خرید مشهور شهر شیراز است.

بهترین تور شیراز

علاءالدین تراول، ارائه دهنده پرواز شیراز، کارگزار رسمی گارانتی هتل و تنها مجری مستقیم تور شیراز 1402 است. این آژانس با کمک مجرب‌ترین تورلیدرها و ارائه بهترین خدمات، سفر فراموش‌نشدنی به پایتخت فرهنگی و تاریخی ایران را برای گردشگران رقم خواهد زد. برای اطلاعات بیشتر و رزرو می‌توانید به صفحه رزرو آنلاین تور داخلی در وب‌سایت علاءالدین تراول مراجعه کنید یا با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره تلفن 02174495 در ارتباط باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : علاءالدین تراول
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز