راهنمای سفر به آلانیا در نوروز 1403

تور آلانیا نوروز 1403-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

سفر به آلانیا با توجه به جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی، نزدیکی به ایران، هزینه‌های پایین و نداشتن دردسرهای اخذ ویزا، گزینه­‌ای ایده‌آل و هیجان‌انگیز برای تعطیلات نوروز محسوب می‌شود.

به گزارش کاماپرس، آلانیا یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی ترکیه است که سالانه میزبان بیش از 100 هزار گردشگر از سراسر جهان است. در تور آلانیا نوروز 1403 می‌توان تعطیلات سال نو را در کنار سواحل شنی زیبا با نور طلایی خورشید سپری کرد و از صدها جاذبه دیدنی و تفریحی از تورهای هیجان‌انگیز کروز و مراکز خرید بزرگ گرفته تا خانه‌های تاریخی باشکوه با بام‌های سرخ‌رنگ لذت برد. برای رزرو تور نوروز آلانیا بهتر است با این شهر و جاذبه‌های آن آشنا بود.

در این گزارش، راهنمای سفر در تور آلانیا نوروز 1403 ارائه شده است.

چرا رزرو تور آلانیا؟

آلانیا، شهری ساحلی واقع در جنوب ترکیه و در فاصله 135 کیلومتری آنتالیا است که از شرق و غرب توسط آب‌های کریستالی مدیترانه احاطه شده و دارای چشم‌اندازی خیره‌‌کننده به کوه تاروس است. سواحل طلایی، آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای، آثار باستانی متعدد، بازارهای رنگارنگ، هتل‌ها و رستوران‌های مدرن، ورزش‌های آبی و صدها جاذبه دیگر، آلانیا را به یکی از شهرهای توریستی مهم در ترکیه تبدیل کرده است.

تور آلانیا نوروز 1403-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

بهترین فصل سفر به آلانیا

آلانیا مقصدی برای تمام فصول است؛ با این حال اگر می‌خواهید از سفر به آلانیا بیشترین لذت را ببرید و در آب و هوای سرد و گرم و بارانی اذیت نشوید، بهترین زمان برای سفر به آلانیا، فصل­های بهار و پاییز است. در این زمان، دمای هوا در آلانیا بسیار دلپذیر و مطبوع بوده و بازار بسیاری از تفریحات و سرگرمی‌ها در آلانیا داغ است.

مدارک مورد نیاز برای سفر به آلانیا

یکی از مهم‌ترین مزایای رزرو تور آلانیا نوروز 1403 عدم نیاز به اخذ ویزا برای گردشگران ایرانی است. ورود به ترکیه و آلانیا برای مسافران ایرانی با داشتن پاسپورت دارای حداقل شش ماه اعتبار امکان‌پذیر است. دیگر مدارک لازم برای سفر به آلانیا، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، بیمه مسافرتی و راهنمای سفر است. هرچند که در صورت رزرو تور آلانیا تمامی این موارد توسط آژانس مسافرتی و بدون هیچ‌گونه دردسری انجام می‌شود. لازم به توضیح است که مجوز اقامت توریستی در آلانیا برای حداکثر 90 روز صادر می­شود و گردشگران بیش از این مدت اجازه اقامت در ترکیه نخواهند داشت.

تور آنالیا نوروز 1403-کاماپرس

در تور آلانیا از کجاها دیدن کنیم؟

بازدید از جاذبه‌های توریستی آلانیا نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تهیه لیستی از مراکزی است که قصد دیدن آن‌ها را دارید. برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های آلانیا که در تور آلانیا نوروز 1403 نباید آنها را از دست داد، در ادامه معرفی شده است.

جاذبه‌های تاریخی: از جاذبه‌های تاریخی این شهر می‌توان به قلعه آلانیا، برج سرخ، آمفی ‌تئاتر یونانی، معبد آپولو، موزه‌ باستان‌شناسی و خانه آتاتورک اشاره کرد.

جاذبه‌های طبیعی: جاذبه‌های طبیعی آلانیا شامل آبشار Manavgat، رود Dim Çay، غار دیم، غار داملاتاش، آبشار دیمجای، ساحل کلوئه پاترا و اسکله آلانیا است.

جاذبه‌ های تفریحی آلانیا: از مراکز تفریحی آلانیا می‌توان به پارک آبی واتر پلنت، پارک دلفین سیلانی، آکواپارک و ورزش‌های آبی مانند غواصی اشاره کرد.

بهترین غذاها و رستوران‌های آلانیا

شکم‌گردی و امتحان کردن غذاهای هر شهر، بخش جداناپذیر هر سفر است. آلانیا به غذاهای بومی و سنت‌های آشپزی‌اش معروف بوده و دارای انواع رستوران‌های بومی و بین‌المللی است. از جمله غذاهایی که در تور آلانیا نوروز 1403 باید امتحان کرد، می‌توان به یالانجی دلوما، کباب، بورک و پوآچا اشاره کرد.

رستوران‌های مطرح در آلانیا نیز شامل رستوران سفره، رستوران بیسترو فلوید، رستوران اجاق باشی، رستوران پرایم است. البته خرید غذا از غرفه‌ها و دکه‌های خیابانی در سفر، همیشه هیجان‌انگیز است.

تور آنالیا نوروز 1403-کاماپرس

مراکز خرید آلانیا

یکی از بخش‌های جذاب سفر به آلانیا، گشت و گذار در بازارهای محلی و سنتی و خرید صنایع دستی این شهر است؛ با این حال، آلانیا علاوه بر بازارهای سنتی، مراکز خرید مدرن و بزرگی نیز دارد. مراکز خرید مطرحی که در تور آلانیا نوروز 1403 می‌توانید به آن‌ها سر بزنید، شامل مرکز خرید آلانیوم، مرکز خرید تایم سنتر کوناکلی، مرکز خرید نوا اوتلت، بوتیک بونوآ، جمعه بازار آلانیا، خیابان 25 متری، بلوار آتاتورک و مرکز خرید کیپا است.

رزرو تور نوروز آلانیا با “سلام پرواز”

سلام پرواز ایرانیان، یکی از آژانس‌های مسافرتی معتبر و باسابقه در زمینه گردشگری و برگزاری تورهای متنوع به مقاصد داخلی و خارجی با بهترین قیمت است. این مجموعه با برخورداری از تیم متخصص و مجوزهای رسمی از مراکز معتبر، تور آلانیا نوروز 1403 را با کیفیت و قیمت عالی برگزار می‌کند.

از خدمات ویژه سلام پرواز می‌توان به صدور بلیت ایرلاین‌های داخلی و خارجی، انجام بیمه مسافرتی،  صدور بلیت الکترونیکی، رزرو هتل، اخذ ویزای کشورهای مجاز برای پاسپورت ایرانی و ترانسفرهای گروهی و انفرادی اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام پرواز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز