راهنمای خرید 5 نوع بهترین مولتی مترهای دیجیتال

مولتی متر دیجیتال-کاماپرس
لست سکند

تکنسین‌ها، مهندسان و دانشجویان رشته مهندسی برق برای انجام آزمایش‌ها و فعالیت‌های خود از ابزاری به نام مولتی متر استفاده می­کنند؛ چرا که این دستگاه الکترونیکی با دقت بالایی ولتاژ، جریان و مقاومت را اندازه­گیری می‌کند و نقش مهمی در عیب یابی مدارها و تجهیزات برقی دارد.

به گزارش کاماپرس، متخصصان و حتی تعمیرکاران ساده وسایل برقی نیز از مولتی متر استفاده می­کنند. این دستگاه در دو نوع آنالوگ و دیجیتال در بازار موجود است و با توجه به کاربرد و نیاز استفاده کنندگان به انواع گوناگونی تقسیم می‌شود.

در این گزارش انواع مولتی متر و راهنمای خرید آن معرفی شده است.

پنج مولتی متر معروف بازار

1- مولتی متر دیجیتال ویکتور VC97: این مولتی متر ارزان قیمت برای دانش آموزان و دانشجویان مناسب است و با آن امکان اندازه گیری جریان برق قطعات الکترونیکی مانند خازن، دیود، اهم، مقاومت، امکان تست دما و فرکانس وجود دارد. با این مولتی متر می­توان تست و عیب یابی قطعات الکتریکی انواع محصولات برقی را به راحتی انجام داد. این مولتی متر قابلیت True RMS داشته و کاربران نیز کیفیت آن را تایید می‌کنند. این محصول 790 هزار تومان قیمت دارد.

مولتی متر دیجیتال-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

2- مولتی متر جیبی کیس SK 6555: این مولتی متر جیبی و جمع و جور، یکی دیگر از مولتی مترهای ارزان قیمت بازار است که برای اندازه گیری انواع پارامترهای الکتریکی به کار برده می‌شود. این مولتی متر سبک و قابل حمل، گذشته از ولتاژ مستقیم، برای اندازه گیری دقیق مقدار فرکانس، ظرفیت خازن و همچنین مقاومت الکتریکی کاربرد دارد. این دستگاه تا حداکثر 600 ولت را اندازه گیری می‌کند. Auto Range یا قابلیت تنظیم خودکار از جمله قابلیت‌های این مولتی متر است. این دستگاه از سرعت مرور اطلاعات خوبی برخوردار بوده و بهترین گزینه برای تعمیرکاران محصولات برقی محسوب می‌شود. قیمت این محصول یک میلیون و 90 هزار تومان است.

مولتی متر دیجیتال-کاماپرس

3-مولتی متر دیجیتال آپا  APPA 72: این مولتی متر با قابلیت اندازه گیری True RMS بیشتر از سوی مهندسان و تکنسین‌های برق مورد استفاده قرار می­گیرد. این مولتی متر، استاندارد ایمنی CAT IV اروپا را داشته و رنج اندازه گیری مناسبی دارد. گستردگی رنج فرکانس این دستگاه تا 60 مگا هرتز بوده و به همین دلیل با آن می‌توان اسیلاتورهای موبایل را تست کرد. این دستگاه گذشته از اندازه گیری جریان AC/DC تا 10 آمپر، قابلیت تست دیود و پیوستگی دارد. قیمت این محصول در لحظه تهیه گزارش، سه میلیون و 400 هزار تومان است.

مولتی متر دیجیتال-کاماپرس

4- مولتی متر کلمپی کیس SK 7718 : این مولتی متر ساخت کشور ژاپن بوده و قابلیت True RMS دارد. استفاده کنندگان این مولتی متر علاوه بر امکان اندازه گیری ولتاژهای متناوب و مستقیم، امکان اندازه گرفتن جریان متناوب و مستقیم از یک سیم را بدون قطع کردن آن دارند. با مولتی متر کلمپی کیس SK 7718 تست دیود و فرکانس نیز امکان پذیر است. قیمت این محصول شش میلیون و 360 هزار تومان است.

مولتی متر دیجیتال-کاماپرس

5- مولتی متر رومیزی هانتک HDM3055: این مولتی متر پیشرفته رومیزی دارای نمایشگر دو ردیفه برای نمایش همزمان دو پارامتر الکتریکی است. از جمله ویژگی‌های این مولتی متر رومیزی می‌توان به تست RMS واقعی با دقت 0.015 درصد اشاره کرد. این مولتی متر قابلیت اندازه گیری ولتاژ AC/DC و اتصال به کامپیوتر نیز دارد. قیمت این محصول 23 میلیون تومان است.

مولتی متر دیجیتال-کاماپرس

راهنمای خرید مولتی متر

مولتی مترها دارای ویژگی‌، مشخصات و ابعاد مختلفی بوده و در بازه‌های قیمتی مختلفی عرضه می­شود. افرادی که مایل به خرید مولتی متر هستند، باید برخی فاکتورها را در نظر بگیرند و سپس اقدام به خرید کنند. در ادامه برخی از نکات مهم که هنگام خرید مولتی متر باید به آن توجه داشت، ذکر شده‌ است.

نوع نیاز

با توجه به نوع فعالیت برقی باید بهترین نوع مولتی متر را انتخاب و خریداری کرد. مولتی متر مورد نیاز برای تعمیرات موبایل یا لپ تاپ با مولتی متر تعمیر وسایل برقی دیگر تفاوت دارد.

دیجیتال یا آنالوگ

معمولا مولتی مترهای آنالوگ برای فعالیت‌های برقی ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد و در کل مقاومت زیادی دارند، اما مولتی مترهای دیجیتال برای فعالیت‌هایی استفاده می‌شود که به دقت زیادی نیاز دارد.

گستره مولتی متر

گستره مولتی متر نشان دهنده اندازه ولتاژ یا جریان برق است. با توجه به حوزه مورد کاربرد مولتی متر باید نوعی از آن با گستره مناسب خریداری کرد.

دقت اندازه گیری

دقت اندازه گیری مولتی متر، عددی است که معمولا به شکل درصد یا رقم نمایش داده می‌شود و با استفاده از آن می‌توان به درستی ولتاژ یا جریان ورودی پی برد.

میزان مقاومت

میزان مقاومت مولتی متر نشان دهنده استقامت آن در برابر شرایط نامساعد مانند ضربه، آب یا گرد و غبار است.

خرید مولتی متر اصل از “پارس الکترونیک”

خرید نوع اصلی و گارانتی­دار مولتی متر اهمیت زیادی دارد. برق کاران و تکنسین‌ها با توجه به حساسیت فعالیت خود باید بهترین مولتی متر با گارانتی اصل را خریداری کنند. یکی از مجموعه‌هایی که این محصولات را با گارانتی اصل ارائه می‌دهد، گروه فنی و مهندسی پارس الکترونیک است که از سال 1374 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه در زمینه خرید و فروش تجهیزات اندازه گیری آزمایشگاهی برق و الکترونیک و آموزشی، فعالیت و تمامی مولتی مترها را با گارانتی معتبر در سایت parselectronic.com ارائه می­‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : پارس الکترونیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز