راهنمای جامع خرید لوازم یدکی اصل و مرغوب

با توجه به این‌که خودرو یک وسیله مصرفی است که قطعات آن در درازمدت دچار استهلاک می‌شود، تعمیر قطعات و تعویض لوازم یدکی خودرو در بازه‌های زمانی مختلف، امری اجتناب‌ناپذیر است که حتی در صورت استفاده صحیح و نگهداری اصولی از خودرو هم، باید انجام شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم یدکی خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در صورت خراب شدن قطعات خودرو در اثر استهلاک یا تصادف، تنها گزینه، تعویض قطعات فرسوده یا خراب شده و جایگزینی آن‌ها با لوازم یدکی خودرو است. خرید لوازم یدکی اصل و با کیفیت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان خودرو است. چرا که لوازم یدکی تقلبی، نه تنها عملکرد مناسبی نداشته، بلکه ممکن است موجب ورود آسیب‌های بیشتری به خودرو شود. از این رو بهتر است لوازم یدکی اصل را از مراکز معتبر و قابل اطمینان خریداری کنید. کاماپرس در ادامه به بررسی نکاتی برای خرید لوازم یدکی اصل می‌پردازد.

برای خرید لوازم یدکی خودرو باید …

کارخانه‌های خودروسازی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صنایع تولیدی در دنیا، به تولید خودرو و قطعات و لوازم جانبی آن می‌پردازند. این قطعات و لوازم جانبی که به‌صورت جداگانه از خودرو تولید و عرضه می‌شوند، لوازم یدکی خودرو بوده و در هنگام خرابی خودرو، جایگزین قطعات اصلی می‌شوند. مهم‌ترین نکته در هنگام خرید لوازم یدکی خودرو ، اطمینان از کیفیت و اصل بودن این قطعات است. برخی از نکات مهم برای خرید لوازم یدکی باکیفیت در ادامه آمده است؛

نخستین گام برای خرید لوازم یدکی اصل و مناسب با خودرو، شناخت و بررسی دقیق خودرو از نظر مدل، سال ساخت، شماره سری قطعات، سری خودرو و مواردی مانند آن است. دانستن این اطلاعات به انتخاب قطعه سازگار و بهینه با خودرو شما کمک می‌کند. برای شناخت خودرو و دستیابی به این اطلاعات، می‌توانید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

راز آسمان پایتخت

بسته‌بندی قطعه یدکی موردنظر را بررسی کنید

تشخیص قطعه یدکی تقلبی از قطعه یدکی اصل تاحدی دشوار است. با وجود این، بررسی بسته‌بندی قطعه از نظر کیفیت می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ زیرا قطعات تقلبی معمولا بسته‌بندی چندان باکیفیتی ندارند.

بررسی کیفیت و سلامت  قطعه یدکی

تشخیص کیفیت و اصل بودن قطعه یدکی پس از باز کردن بسته‌بندی، از روی نوع آلیاژ و کیفیت مواد بکار رفته ،‌کیفیت نوع جوش، پرچکاری‌ها و برشکاری‌های قطعه و همچنین نوشت‌ های روی قطعه موردنظر قابل تشخیص است. پس در صورتی که به محض خرید قطعه، قصد استفاده از آن را دارید، پس از بازکردن بسته‌بندی، مطمئن شوید که قطعه کوچک‌ترین نقص و ایرادی نداشته باشد.

بررسی هولوگرام روی قطعه

یکی دیگر از راه‌های تشخیص قطعه اصل و باکیفیت، وجود هولوگرام بر روی آن است. هولوگرام یک نشان برچسبی و سه‌بعدی است که نمایانگر اصالت کالا است. البته، قطعات یدکی دارای هولوگرام معمولا قیمت بالاتری دارند، با این حال، کمی هزینه بیشتر برای خرید یک قطعه اصل و باکیفیت، ضرری ندارد.

توجه به دستی یا اتوماتیک بودن گیربکس

در هنگام خرید لوازم یدکی، خرید قطعات مناسب با عملکرد خودرو، بسیار اهمیت دارد، از این رو بررسی دستی یا اتوماتیک بودن گیربکس خودرو نیز بسیار اهمیت دارد. چرا که لوازم یدکی خودورهای اتوماتیک از جمله رادیاتور، اتصالات قطعات موتور و غیره با قطعات یدکی خودروهایی که گیربکس دستی دارند، متفاوت است.

امکان مرجوع کردن کالا

قابلیت مرجوع کردن کالا، یکی از نکات مهم و ضروری در خرید لوازم یدکی خودرو است. پس قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که در صورت مشاهده هرگونه نقص فنی، امکان عودت و مرجوع کردن کالا توسط فروشگاه موردنظر وجود داشته باشد.

شماره قطعه خریداری شده را ثبت کنید

پس از انتخاب قطعه موردنظر، حتما شماره آن را در جایی یادداشت و ثبت کنید؛ در اینصورت اگر قطعه موردنظر مجددا نیاز به تعویض داشته باشد، می‌توانید بدون دردسر همان قطعه را دوباره خریداری کنید. یادداشت کردن شماره قطعه در خریدهای اینترنتی که امکان مشاهده محصول از نزدیک وجود ندارد نیز کمک‌کننده است.

مشورت از متخصصان و تعمیرکاران

تشخیص لوازم یدکی اصل و مرغوب برای افراد غیرمتخصص و عادی، می‌تواند تاحد زیادی چالش‌برانگیز باشد. از این رو بهتر است قبل از خرید، از تعمیرکاران خودرو و متخصصین در حوزه لوازم یدکی خودور، مشورت بگیرید، تا بهترین و مناسب‌ترین قطعه را خریداری کنید.

خرید لوازم یدکی اصل از تیکوما

فروشگاه لوازم یدکی خودرو تیکوما یا همان آریا پارت سابق، یک مجموعه معتبر و با سابقه در زمینه واردات و عرضه انواع قطعات و لوازم یدکی خودرو است. با خرید از فروشگاه اینترنتی مجموعه تیکوما، می‌توانید تمام قطعات اصلی و اورجینال خودرو را با ضمانت پس از فروش، بهترین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید.

با خرید از مجموعه تیکوما می‌توانید از خدمات این مجموعه از جمله خرید عمده لوازم یدکی خودرو و همچنین مشاوره تخصصی کارشناسان برای خرید و آگاهی از قیمت‌ها، بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : فروشگاه لوازم یدکی تیکوما
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز