راهنمای جامع خرید دستگاه پرس برک

پرس برک-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

پرس برک (Press Break Machine) یکی از دستگاه‌های بسیار پرکاربرد در صنعت فولاد و آهن است که با توجه به نقش قابل توجه آن در کیفیت محصول، راندمان پردازش و دقت کار، جایگزین خم‌‌کن‌های دستی یا برقی قدیمی شده است.

به گزارش کاماپرس، دستگاه پرس برک وظیفه ایجاد انحنا، خم‌کاری و شکل‌دهی به ورق‌های فلزی را بر عهده داشته و در صنایع مختلف از جمله ساخت برج‌ها، آسانسور، لولای در، هود آشپزخانه و از این قبیل کاربرد دارد. خرید دستگاه پرس برک به‌عنوان یکی از تجهیزات مفید و کاربردی در فرآوری ورق‌های فلزی، یک سرمایه‌‌گذاری ضروری برای تاسیساتی است که مواد فلزی در آن‌ها نقش حیاتی دارد؛ با این حال خرید پرس برک با توجه به تنوع نمونه‌های موجود در بازار می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

دستگاه پرس برک-کاماپرس

این گزارش به ارائه راهنمای خرید پرس برک ‌پرداخته است.

دستگاه پرس برک چگونه کار می‌کند؟

پرس برک یا دستگاه خم‌کن، یکی از ابزارهای مهم و ضروری در صنعت است که کارکرد اصلی آن خم کردن و شکل دادن به ورق‌های فلزی است. این دستگاه با برخورداری از اجزای هیدرولیکی و مکانیکی می‌تواند ورق‌های فلزی و به‌ویژه ورق‌های فولادی و آهنی را با نیروی بسیار زیادی خم کرده و به آن‌ها شکل ‌دهد.

راز آسمان پایتخت

دستگاه پرس برک دارای یک قسمت ثابت به نام ماتریس و یک قسمت متحرک به نام سنبه است. نحوه کار دستگاه به این صورت است که ورق فلزی پس از قرارگیری روی ماتریس، به کمک صفحاتی با ورود فشار بسیار زیاد محکم شده و با اعمال فشار سنبه از بالا خم می‌شود.

انواع دستگاه پرس برک

در حال حاضر انواع دستگاه پرس برک در دقت، سرعت و قدرت‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شود. مهم‌ترین تفاوت این دستگاه‌ها با یکدیگر، در منبع تولید نیروی آن‌ها است.

در ادامه انواع دستگاه پرس برک معرفی شده است.

پرس برک مکانیکی: دستگاه پرس برک مکانیکی دارای یک چرخ طیار و میل‌لنگ متصل به رام بوده که انتقال نیرو توسط آن‌ها صورت می‌گیرد. این نوع پرس برک در مقایسه با انواع هیدرولیکی آن دارای قدرت و مقاومت کم‌تری بوده و برای خم‌کاری ورق‌های ضخیم مناسب نیست.

پرس برک هیدرولیکی: این دستگاه‌ به‌واسطه قدرت و مقاومت بالای آن‌‌، رایج‌ترین نوع پرس برک بوده و انتقال نیرو در آن به‌ وسیله دو سیلندر هیدرولیکی انجام می‌شود.

پرس برک پنوماتیکی: پرس برک پنوماتیکی یا ایر پرس برک در مقایسه با دو نوع دیگر کاربرد کم‌تری دارد. این دستگاه معمولا در ابعاد کوچک و متوسطی تولید شده و از قدرت کم و سرعت بسیار بالایی برخوردار است.

قیمت پرس برک

قیمت پرس برک با توجه به عوامل متعددی همچون عرض دستگاه، تناژ یا قدرت دستگاه، تابلو فرمان، استحکام شاسی دستگاه، آپشن‌های دستگاه مانند سیستم‌های حفاظتی تعبیه شده، کیفیت و سازنده قطعات دستگاه از قبیل پمپ روغن، سیستم هیدرولیک، برند سازنده، نوسانات بازار و از این قبیل تعیین می‌شود.

دستگاه پرس برک-کاماپرس

کاربردهای دستگاه پرس برک

دستگاه پرس برک، یکی از ابزارهای پرکاربرد و حیاتی در صنایع مختلف است. از جمله کاربردهای این دستگاه می‌توان به تولید قطعات خودرویی از جمله پنل‌های در، شاسی و امثال آن، ساخت قطعات سازه‌ای و ساختمانی از جمله در و پنجره فلزی، پل‌ها و سایر، تولید قطعات الکترونیکی، ساخت قطعات هوافضا، تولید لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباس‌شویی و نظایر آن، تولید قطعات نظامی و دفاعی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

در هنگام خرید دستگاه پرس برک به چه نکاتی توجه کنیم؟

برخی از نکات مهمی که در هنگام خرید پرس برک باید در نظر داشت، در ادامه بررسی شده است.

طول خم: پیش از خرید خم‌کن، باید بیش‌ترین طول خمی که نیاز دارید را تعیین کرده و قالب‌ دستگاه را متناسب با آن انتخاب کنید.

جبران فرم تاجی: حتما دقت کنید که دستگاهی که خریداری می‌کنید، از قابلیت جبران فرم تاجی شکل برای ایجاد خم یکدست برخوردار باشد.

ابعاد دستگاه: ابعاد و اندازه دستگاهی که خریداری می‌کنید، باید با نوع کار و فضای کاری موردنظر شما تناسب داشته باشد.

جنس قالب‌ها: در هنگام خرید حتما دقت کنید که مواد مورد استفاده در قالب‌های پایینی و بالایی دستگاه خم با یکدیگر تناسب داشته باشد.

آپشن‌های ایمنی: در هنگام خرید دستگاه پرس برک، از وجود قابلیت‌های مرتبط با ایمنی از جمله پرده‌های نور، دکمه‌های توقف اضطراری یا قفل‌هایی که از کارکرد دستگاه در هنگام باز بودن محافظ ایمنی جلوگیری می‌کند، اطمینان حاصل کنید.

پشتیبانی: خرید از یک سازنده معتبر که خدمات آموزش استفاده از دستگاه و همچنین پشتیبانی فنی و قطعات یدکی را ارائه می‌دهد، از دیگر مواردی است که هنگام خرید پرس برک باید در نظر داشته باشید.

نوین تاک

شرکت “نوین تاک” یک مجموعه تولیدی تخصصی در حوزه ماشین‌آلات چاپ، دستگاه سی ان سی، دستگاه لیزر- ملزومات چاپ و نمایشگاهی و همچنین دستگاه پرس برک یا خم‌کن صنعتی است. این مجموعه با فروش بیش از 3350 دستگاه در ایران و کشورهای منطقه، خدمات ویژه‌ای را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

شرکت تولیدی نوین تاک در سراسر ایران دفتر نمایندگی داشته و با عرضه انواع دستگاه پرس برک با بهترین کیفیت و قیمت، همکار مطمئنی برای کسب و کار شما خواهد بود. با خرید پرس برک از این مجموعه می‌توان از مزایای خرید با فاکتور رسمی و کد اقتصادی و خدمات پس از فروش گسترده نیز بهره‌مند شد.

انتهای پیام

مرتبط با : نوین تاک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز