راهنمای اخذ ویزای استرالیا 2023

استرالیا کشوری مهاجرپذیر است که ویزای آن از تنوع بالایی برخوردار بوده و صدور آن با کمترین سخت­گیری انجام می­شود؛ به طوری­که می‌توان گفت ویزای استرالیا در سطح جهانی، یکی از با ارزش‌ترین ویزاها محسوب می‌شود. با داشتن ویزای استرالیا و با توجه به نوع آن می­‌توان از مزایای بسیاری مانند حق کار، تحصیل و بیمه درمانی برخوردار شد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی انواع ویزای استرالیا، شرایط اخذ ویزا و مدارک مورد نیاز آن پرداخته است.

انواع ویزای استرالیا

استرالیا بیش از ۱۰۰ نوع ویزا دارد، اما به لحاظ اقامت، دارای پنج نوع ویزای کاری و مهارتی، خانوادگی و ازدواج، تحصیلی و آموزش، توریستی، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی بوده که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

ویزای کاری و مهارتی: با داشتن ویزای کاری استرالیا امکان کار و زندگی در این کشور به صورت موقت و دائم فراهم می‌شود.

ویزای سرمایه­ گذاری و کارآفرینی: با ویزای سرمایه­ گذاری و تجاری، کارآفرینان امکان پیاده‌سازی ایده‌ و مدیریت فعالیت‌های تجاری خود را در استرالیا خواهند داشت و می‌توانند یک بیزینس جدید در استرالیا را نیز اداره کنند. آنان با داشتن این ویزا می‌توانند ایده‌ استارت‌آپی و تجاری خود را در استرالیا اجرا و آن را مدیریت کنید و همچنین فعالیت‌های کارآفرینی انجام دهند.

راز آسمان پایتخت

ویزای تحصیلی و آموزشی: با ویزای تحصیلی استرالیا، بسته به دوره آموزشی، تا پنج سال می‌توان در این کشور اقامت داشت. این نوع ویزا علاوه بر اجازه تحصیل، اجازه کار پاره وقت در این کشور را نیز می‌دهد و برای دانشجویان بین ­المللی، کارآموزان، والدین یا سرپرستان دانشجویان بین‌المللی زیر سن قانونی مناسب است.

ویزای خانوادگی و ازدواج: در ویزاهای خانوادگی، استرالیا به پارتنر، همسر فرد مقیم این کشور یا والدین سالخورده نیز ویزا می‌دهد.

ویزای توریستی: ویزای توریستی استرالیا برای کسانی که قصد اقامت در استرالیا ندارند و با هدف دیدار اعضای خانواده و بازدید به این کشور سفر می­کنند، مناسب بوده، اما فرآیند دریافت آن بسیار سخت است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استرالیا

با توجه به نوع ویزای درخواست شده، فهرست مدارک مورد نیاز برای ویزای استرالیا نیز متفاوت است، اما می‌توان گفت که به طور کلی پاسپورت معتبر، پاسپورت قدیمی، اصل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، مدارک تحصیلی دانشگاهی، ریز نمرات، اسناد مربوط به سوابق کاری مانند گواهی شغلی، فیش حقوقی و قرارداد مدرک زبان انگلیسی، مدارک مربوط به همسر و فرزندان متقاضی، ترجمه‌های رسمی لازم با توجه به پرونده متقاضی، گواهی عدم سوء پیشینه و چک پزشکی از جمله مدارک اصلی مورد نیاز است.

ویزای استرالیا-کاماپرس

شرایط دریافت ویزای استرالیا

مهاجرت، زمان و سن خاص خود را می­طلبد. به عنوان نمونه، متقاضی ویزای تجاری نباید از زمان خلق ایده استارت آپی­اش تا به ثمر رسیدن آن زمان زیادی گذشته باشد؛ یا مهاجری که برای ویزای مهارتی اقدام کرده، باید مراقب از دست دادن امتیاز سن خود باشد.

برای درخواست ویزای استرالیا باید هدفمند و با برنامه زمان­بندی شده اقدام کرد؛ به طوریکه برای سفارتخانه مشخص شود که قصد اخذ ویزای موقت استرالیا را دارید یا ویزای دائم. باید مدارک ویزای استرالیا را جمع­آوری کرده و از زمان در نظر گرفته شده برای جمع­ آوری، ترجمه مدارک و اخذ گواهی‌ها آشنا باشید.

نحوه دریافت ویزای استرالیا

فرآیند صدور تمامی ویزاهای استرالیا از سال 2015 به صورت الکترونیکی بوده و درخواست آنها به صورت آنلاین انجام می­شود. جزئیات آن نیز فقط در پایگاه داده اداره مهاجرت استرالیا ذخیره می‌شود و به همین دلیل، جزئیات ویزا به صورت الکترونیکی با جزئیات گذرنامه مرتبط بوده و به برچسب‌های فیزیکی یا تمبر نیازی نیست.

هزینه ویزای استرالیا

هزینه‌ ویزای استرالیا بسته به نوع ویزا، روش درخواست و مدت اقامت افراد متفاوت است، اما به طور کلی می‌توان گفت که هزینه ویزای توریستی حدود 145 AUD (دلار استرالیا)، ویزای دانشجویی 620  AUD، ویزای آموزشی 310 AUD  و ویزای کاری بین 310 تا 4045AUD  بسته به نوع ویزا متفاوت است.

ریجکتی ویزای استرالیا

دلایل ریجکتی یا رد شدن ویزای استرالیا معمولا مواردی از قبیل نقص مدارک، نامعتبر و دروغین بودن مدارک، واضح نبودن هدف از سفر به استرالیا، مخفی کردن سابقه کیفری، عدم توانایی در اثبات تمکن مالی کافی، رد شدن در تست مدیکال و پزشکی، رد شدن در آزمون تست شخصیت، عدم اطمینان آفیسر از بازگشت فرد به کشور مبدا پس از پایان مهلت اعتبار ویزای استرالیا، فاقد اعتبار بودن بیمه مسافرتی، ارائه اطلاعات نادرست و  وجود نقض در فرم‌های ویزا است.

در صورتی که دلایل ریجکت ویزا تهدید امنیت عمومی، اشتباه در نوع ویزای درخواستی و حتی به خطر انداختن سلامت عمومی مردم استرالیا باشد، سفارت حق هیچ گونه اعتراضی را به فرد متقاضی نمی‌دهد.

ویزای استرالیا-کاماپرس

اخذ ویزای استرالیا با “سلام ویزا”

گروه مهاجرتی سلام ویزا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اخذ انواع ویزا و طی کردن مراحل مختلف آن است. این گروه با تیم قوی خود مشاوره مناسب را به متقاضیان ارائه و همچنین از طریق ارتباط مستقیم با مراجع و نهادهای مهاجرتی مرتبط، هزینه‌های جانبی را کاهش می‌دهد. در این مجموعه، پرونده مهاجرتی افراد از اولین مرحله یعنی مشاوره تا آخرین مرحله به صورت جداگانه توسط متخصص مربوط به آن انجام می‌شود.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر یا ارتباط مستقیم با کارشناسان این مجموعه می‌توانند با شماره تلفن همراه 09039210465 تماس گرفته یا به وبسایت www.salamvisa.org مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام ویزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز