راهنمای اخذ وقت سفارت ایتالیا

سفارت ایتالیا-کاماپرس

ایتالیا از کشورهای محبوب جهان در حوزه گردشگری و مهاجرت است چراکه بیشترین میزان جاذبه های گردشگری را در میراث جهانی یونسکو ثبت کرده است. همچنین یکی از بزرگ ترین اقتصادهای جهان در تولید ناخالص ملی را در اختیار دارد و در بسیاری از جنبه های فرهنگی، ورزشی، صنعتی و علمی خوش درخشان است.

ارزان بودن هزینه زندگی و کیفیت بالای مراقب‌های بهداشتی و درمانی، وجود غذاهای لذیذ، ساده‌تر بودن دریافت تابعیت به نسبت سایر کشورها، آسان بودن خرید ملک، اعتبار بالای دانشگاه و مدارس و سادگی مراحل افتتاح حساب بانکی از مزایای مهاجرت به ایتالیا است. به همین دلیل همیشه متقاضیان بسیاری در پی اخذ وقت سفارت ایتالیا و ارائه مدارک خود برای مهاجرت به ایتالیا هستند. این کشور برای حل مشکل شلوغی بیش از حد سفارت، بررسی خدمات ویزای ایتالیا را به شرکت‌های prenota و CKGS سپرده است.

کاماپرس در این گزارش به چگونگی تعیین وقت سفارت ایتالیا، مراحل و هزینه‌های آن پرداخته است.

چگونه برای سفارت ایتالیا وقت بگیریم؟

هر ویزایی بر اساس نوع تعیین وقت آن (فوری، VIP یا معمولی) الزامات خاصی دارد که باید با مراجعه به وبسایت www.ckgsir.com  یا https://prenotaonline.esteri.it تمامی مراحل اخذ وقت سفارت به منظور دریافت ویزای ایتالیا را انجام داد. تعیین وقت برای ویزای تجاری و تحصیلی و امثال آن نیازمند ارائه مدارک اختصاصی است؛ بنابراین پس از تعیین نوع ویزا باید به سفارت، کنسولگری یا دفاتر درخواست ویزا و کارگزاری رسمی سفارت ایتالیا مراجعه کرد و وقت سفارت گرفت.

باید توجه داشت که فقط افراد بالای ۱۸ سال مجاز به تعیین وقت سفارت ایتالیا هستند و متقاضیانی که سن پایین‌تری دارند، باید همراه با پدر و مادر خود این کار را انجام دهند.

راز آسمان پایتخت

سفارت ایتالیا-کاماپرس

مدارک لازم برای دریافت وقت سفارت ایتالیا

برای درخواست وقت سفارت ایتالیا به تکمیل فرم درخواست ویزا، دو قطعه عکس، ارائه پاسپورت معتبر، ترجمه معتبر مدارک شخصی، دانلود و پرینت وقت سفارت، بیمه مسافرتی با مدت اقامت مشخص، پرداخت هزینه رزرو وقت سفارت ایتالیا و ارائه برگه تمکن مالی با توجه به نوع اقامت و ویزای درخواستی نیاز است.

این مدارک باید در قرار ملاقات ارائه یا به صورت آنلاین به درخواست پیوست شود.

سفارت ایتالیا-کاماپرس

هزینه دریافت وقت سفارت ایتالیا

با توجه به نوع درخواست برای وقت سفارت، باید هزینه متفاوتی برای آن پرداخت. به عنوان نمونه رزرو وقت عادی نسبت به وقت فوری، هزینه کمتری دارد. از طرفی در تعیین وقت سفارت ایتالیا عواملی مانند تعداد افراد متقاضی و نوع درخواست در هزینه نهایی اثرگذار است. به طور کلی رزرو وقت سفارت ایتالیا به صورت عادی برای هر فرد ۱۰۷ یورو و با تعیین وقت ویژه ۱۵۱ یورو هزینه دارد. تعیین وقت فوری نیز هزینه بیشتری خواهد داشت.

سفارت ایتالیا-کاماپرس

مراحل دریافت وقت سفارت ایتالیا

ابتدا باید با ورود به سایت کارگزاری prenotaonline یا CKGS تعداد نفرات را برای اخذ ویزا مشخص کرد. سپس اطلاعات هویتی و کلی خود مانند نام و نام‌خانوادگی، محل تولد، جنسیت، تاریخ تولد، کشور محل تولد، وضعیت تأهل، تاریخ صدور و انقضای پاسپورت، شماره پاسپورت، نشانی محل سکونت، شماره تماس و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. پس از آن باید نوع ویزای خود را همراه با تعداد دفعات ورود به ایتالیا مشخص کنید. درآخر هم باید مدارک لازم را ضمیمه‌ درخواست خود کرده و ارسال کنید. همچنین هزینه درخواست و رزرو وقت سفارت را نیز باید بپردازید و منتظر نتیجه بمانید. لازم به ذکر است هر ۶۰ روز یک بار می‌توان با یک شماره موبایل یا ایمیل جدید از سفارت ایتالیا وقت گرفت.

رزرو وقت سفارت ایتالیا چه مدت طول می‌کشد؟

زمان دریافت وقت سفارت ایتالیا نیز با توجه به نوع تعیین وقت (عادی، ویژه یا فوری) متغیر است. معمولاً تعیین وقت معمولی حدود ۴۵ روز و فوری حدود هفت روز کاری زمان می‌برد.

دریافت وقت مصاحبه با افسر کنسولگری‌ نیز بر اساس شرایط و اهداف متقاضی، زمان متفاوتی نیاز دارد و به همین دلیل برخی از متقاضیان اقدام به خرید وقت فوری سفارت می­کنند. پس از دریافت وقت سفارت ایتالیا‌ باید با اصل مدارک و ترجمه آن‌ها به کنسولگری مراجعه کرده و بعد از قرار ملاقات، حدود چهار هفته منتظر نتیجه درخواست‌ ماند.

آدرس سفارت ایتالیا و کارگزاری‌های آن

اگر می‎‌خواهید برای تعیین وقت سفارت ایتالیا به آنجا مراجعه کنید، باید به نشانی آن به آدرس تهران، خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک ۱۵ رفته یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۱۹۰۱۶۰ تماس بگیرید. همچنين متقاضیان می‌توانند به جای سفارت، به کارگزاری‌های ایتالیا به نشانی تهران، منطقه ۱، ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا مراجعه کنند.

سفارت ایتالیا-کاماپرس

رزرو آسان وقت سفارت ایتالیا با “سلام ویزا”

روال رزرو قرار ملاقات از Prenota و CKGS در عین حال که نسبتاً ساده و سریع بوده، کاملا رقابتی است. گروه مهاجرتی سلام ویزا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای اخذ وقت سفارت و طی کردن مراحل مختلف آن است. این گروه با سال‌ها تجربه و برخورداری از کادر متشکل از برترین وکلا و کارشناسان حرفه‌ای، مشاوره مناسب را به متقاضیان ارائه و همچنین از طریق ارتباط مستقیم با مراجع و نهادهای مهاجرتی مرتبط، هزینه‌های جانبی آن را کم می‌کند. در این مجموعه، پرونده مهاجرتی افراد از اولین مرحله یعنی مشاوره تا آخرین مرحله به صورت جداگانه توسط متخصص مربوط به آن انجام می‌شود.

متفاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط مستقیم با کارشناسان سلام ویزا می‌توانند با شماره تلفن همراه 09039210465 تماس گرفته یا به وبسایت www.salamvisa.org  مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام ویزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز